رشت در یکپارچه سازی اراضی کشاورزی با نرخ ۲۰ درصد عقب مانده است

فرماندار رشت از عقب افتادگی گیلان در این سیاست با نرخ ۲۰ درصدی در بدنه کشاورزی استان خبر داد.

رشت در یکپارچه سازی اراضی کشاورزی با نرخ ۲۰ درصد عقب مانده است

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از دیار باران، سید عیسی مهدوی با اشاره به اجرای سیاست یکپارچه سازی اراضی نخست با رونمایی از ساختار اراضی کشاورزی گیلان، گفت: ۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان رشت وجود دارد و این موضوع شاخص سرسبزی این منطقه در سایر استان های کشور است.

وی با اشاره به سیاست یکپارچه سازی اراضی کشاورزی استان و سهم ۳۰ درصدی گیلان در بحث یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در حوزه های کاشت برنج و چای، از عقب افتادگی گیلان در این سیاست با نرخ ۲۰ درصدی در بدنه کشاورزی استان خبر داد و افزود: یکپارچگی اراضی، بهزراعی زمین های کشاورزی محسوب می شود.

فرماندار شهرستان رشت در تشریح پیامد های پکپارچه سازی اراضی در گیلان به ویژه شهرستان رشت، تصریح کرد: این اقدام زیر بنایی موجب کاهش مصرف آب با استفاده از ابزار های مکانیزه در شکل و میزان محصولات کشاورزی منطقه تاثیرات مثبتی دارد.

وی لاینینگ کردن آب بندان ها را از دیگر برنامه ها در حوزه کشاورزی برشمرد و با تأکید بر عقب ماندگی رشت در بحث تفکیک اراضی کشاورزی، اظهار کرد: استانداری و جهاد کشاورزی بر روی این موضوع تأکید دارند و دولت نیز بر بحث تفکیک اراضی کشاورزی پافشاری دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه