طرح ویژه حفاظت از تالاب انزلی اجرا شد

طرح ویژه حفاظت از تالاب انزلی با آغاز فصل تخم‌ریزی آبزیان اجرا شد.

طرح ویژه حفاظت از تالاب انزلی اجرا شد

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان، با آغازفصل تخم ریزی آبزیان، مامورین یگان حفاظت  محیط زیست استان با همکاری پاسگاه سرمحیط بانی سلکه، در راستای پیشگیری از تخلفات صید و صیادی در مناطق حفاظت شده تالاب انزلی اقدام به پاکسازی و جمع آوری  صدها رشته تور زیرآبی و ۲۵ دستگاه لاکش کردند.

با توجه به لزوم حراست و پاکسازی مناطق حفاظت شده  تالاب بین المللی انزلی برنامه‌ریزی‌های لازم  برای اجرای عملیات در روزهایی آینده به فوریت به انجام می‌رسد.

پاکسازی ۱۲ منطقه از زباله در شهرستان  آستانه‌اشرفیه

رئیس حفاظت محیط زیست آستانه‌اشرفیه گفت: ۱۲ منطقه در روستاهای بخش مرکزی آستانه و کیاشهر با پیگیری اداره حفاظت محیط زیست آستانه و دستور فرماندار محترم آستانه از زباله پاکسازی شد.

ابراهیم غلامی با بیان اینکه این مناطق از قبل توسط حفاظت محیط زیست محیط زیست شناسایی شد، افزود: در هفته زمین پاک دهیاری‌ها با همکاری اداره راه و مسکن و شهرسازی اقدام به پاکسازی این مناطق نمودند و وضعیت نابسامان این مناطق ساماندهی شد.

شروع آموزش زیست محیطی دانش آموزان در مدارس مقطع ابتدایی شهرستان ماسال

رئیس اداره حفاظ محیط زیست ماسال گفت: آموزش زیست محیطی دانش آموزان مدارس مقطع ابتدایی با تدریس کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماسال آغاز شد.

علیرضا قربانی افزود: نخستین کلاس آموزش زیست محیطی برای بالا بردن  سطح آگاهی و دانش زیست محیطی دانش آموزان،  ترویج و نهادینه کردن آگاهی‌های زیست محیطی آنان به خانواده و اجتماع، ترویج و تنویر افکار عمومی، ارتقاء و اشاعه فرهنگ زیست محیطی از جمله تفکیک پسماند از مبدا آغاز شد.

وی با بیان اینکه امروزه آموزش زیست محیطی برای اجتماع نیازی ضروری است و اظهار امیدواری کرد خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم و مورد نیاز که با رئیس و معاونین اداره آموزش و پرورش شهرستان انجام گرفت و اداره آموزش و پرورش شهرستان در برنامه یک ماهه ساعات حضور کارشناسان برای آموزش دانش آموزان به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اعلام کرد.

رئیس اداره حفاظ محیط زیست ماسال، دانش آموزان را مهم‌ترین و تاثیرگذارترین قشر در رابطه با  بالا بردن سطح دانش و آگاهی‌های عمومی علی الخصوص خانواده  در حفاظت از مناطق و عرصه‌های طبیعی و محیط زیست قلمداد کرد.

انتهای پیام/ ی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه