کنسرت خوانندگان لس آنجلسی/ سوء استفاده از ساده لوحی مخاطبان

شرط اصلی حضور آقایان در این مراسم استفاده از کروات و لباس رسمی و برای خانم ها لباس شب بوده است.

کنسرت خوانندگان لس آنجلسی/ سوء استفاده از ساده لوحی مخاطبان

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از جام نیوز، در ماه‌های آخر سال گذشته رسانه‌های فارسی‌زبان و به‌ویژه شبکه «من و تو» و شبکه‌های لس‌آنجلسی، خبر از برپایی جشن یاد بود بی‌سابقه‌ای دادند و ایرانیان مشتاق را به حضور در این مراسم دعوت کردند.

تبلیغات این جشن بارها در شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره‌ای پخش شد و بنا بر گفته دست‌اندرکاران این مراسم، بالغ بر ۲۰۰ نفر برای آماده‌سازی این جشن فعالیت کردند تا در موعد مقرر این مراسم (به‌گفته خودشان) خاص را به‌اجرا بگذارند. بر اساس اظهارات مجریان این طرح، مراسم مذکور قرار بود جهت یاد بود یکی از خوانندگان لس‌آنجلسی به نام «معصومه دده‌بالا» معروف به «هایده» برگزار شود.

این مراسم قرار بود در ۱۰ فروردین و در شهر آنتالیا ترکیه برگزار شود. از قرار معلوم هماهنگی هنرمندان این برنامه با یکی از خوانندگان زن لس‌آنجلسی به نام «شهره صولتی» بوده که به خواننده جشن‌های عروسی شهرت دارد و در تبلیغات برگزارکنندگان این برنامه مرتب تاکید می‌شد که قرار است ۶ خواننده مطرح لس‌آنجلسی به همراه ۱۰۰ هنرمند مطرح دیگر در این برنامه حضور داشته باشند. البته در کنسرت دیگری که قبل از این برنامه به دلیل تامین هزینه‌های آن در استانبول ترکیه برگزار شده بود از شرکت‌کنندگان مبالغی بالغ بر ۱۲۰۰ دلار دریافت شده بود که در نوع خود بالاترین رکورد در این زمینه در جهان محسوب می‌شود. از تبلیغات جالب قبل از برنامه همین بس که برگزارکنندگان مدعی بودند که در این یادبود قرار است ۵۲ نوازنده به صورت زنده ۲۵ آهنگ این خواننده قدیمی‌را اجرا کنند، اما بعد از برنامه مشخص شد که این آهنگ‌ها از قبل در آمریکا ضبط شده و در آنتالیا فقط به صورت «پلی‌بک» اجرا می‌شد. همچنین شرایط اصلی حضور آقایان در این برنامه استفاده از کراوات و لباس رسمی‌عنوان شده بود و در تبلیغات به صراحت عنوان کرده بودند که خانم‌ها باید لباس شب بر تن داشته باشند. شروطی که پیش از این در هیچ گردهمایی و کنسرت ایرانی چه در داخل و چه در خارج وجود نداشت و یک بدعت عجیب به شمار می‌رفت.

در شب اجرای برنامه پس از حضور شرکت‌کنندگان در سالن هتل «مردان پلاس» آنتالیا هیچ یک از خوانندگان حاضر نشدند در صحنه حضور پیدا کنند و دلیل این کار نیز بعد از ساعت‌ها معطلی شرکت‌کنندگان توسط برگزارکننده برنامه چنین عنوان شد که “خوانندگان این برنامه با وجود اینکه مبالغ کلانی از قبل دریافت کرده‌اند، مجددا خواستار دریافت پول بیشتری هستند و به این دلیل حاضر نیستند در این برنامه شرکت کنند”. افرادی که تا پاسی از شب در سالن منتظر بودند، هیچ فردی پاسخگوی هزینه‌های گزافی که پرداخت کرده بودند، نبود.

البته در روزهای پس از این کلاه‌برداری کم‌نظیر، برگزارکننده این جشن که مقیم ترکیه است، خوانندگان را مقصر اصلی دانسته و در مصاحبه‌های خود این افراد را شبه‌هنرمند و کلاه‌بردار قلمداد کرده و خود را در این برنامه متضرر قلمداد نمودند.

«جعفر پورحسنی» تهیه‌کننده برنامه بزرگداشت، درباره دلایل لغو این مراسم گفت: “شرایط برای اجرای برنامه مهیا بود و هیچ مشکلی نداشتیم تا اینکه خواننده‌ها خودشان تصمیم گرفتند که روی صحنه حاضر نشوند. من نمی‌دانم باید اسم این اتفاق را تبانی گذاشت یا خیر اما آنها مبالغی بیشتر از آنچه توافق کرده بودیم را طلب کردند. همگی در هتل «مردان پالاس» حضور داشتند اما روی سن حاضر نشدند و تلاش‌های من برای متقاعد کردن آنها هم نتیجه‌ای نداشت.”

از طرف دیگر «شهره صولتی» که وظیفه هماهنگی هنرمندان را به عهده داشت، مدعی‌ست که مبلغ زیادی دریافت نکرده و عدم پرداخت هزینه‌ها توسط برگزارکننده را دلیل برگزار نشدن برنامه دانسته است. از طرفی فرزند ارشد «معصومه دده بالا» (هایده) ادعا دارد که این افراد هیچ هماهنگی با وی به عنوان نماینده قانونی مادرش انجام نداده‌اند و اکنون در پی شکایت از برگزارکنندگان و خواننده‌های حاضر در این مراسم است.

در نهایت این مراسم همانند کنسرت‌های چند سال اخیر لس‌آنجلسی‌ها در کشورهای همسایه ایران با حاشیه همراه و لغو شد. نهایتا هم مخاطبانی ماندند که توان شکایت به هیچ نهاد قانونی را ندارند و هیچ‌کس پاسخگوی آنها نبود، اما ایرانیان حاضر در این برنامه خوش‌اقبال بودند که اتفاقات کنسرت فروردین ۹۲ اربیل عراق برای آنها رخ نداد. در آن سال افراد ناشناس به سالن برگزاری کنسرت حمله کردند و پس از ضرب و شتم یکی از خواننده‌ها، به زنان حاضر در سالن تجاوز کردند و اتفاقات تلخی را رقم زدند.

حال باید دید تا چه زمانی عده‌ای سودجو به نام هنرمند که بویی از هنر پاک ایرانی نبرده‌اند و در برنامه‌هایی سراسر مبتذل و چند ده نفره خود در کشورهای همسایه پول مردم را بالا می‌کشند به این کار ادامه می‌دهند و مسئولین امر نیز در این میان به خروج سرمایه و ارز مملکت فقط نظاره می‌کنند و در برنامه‌هایی که حتی امنیت جانی نیز برای شرکت‌کنندگان فراهم نیست و حرمت و حیصیت ایرانیان نیز در آن مورد خدشه واقع می‌شود، هیچ‌کس پاسخگو نمی‌باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه