امنیت اجتماعی وشغلی مهم ترین مطالبه ی بانوان گیلانی، ازدولت

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت امنیت شغلی و امنیت اجتماعی و رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار، رااز اصلی‌ترین مطالبات زنان گیلان ازدولت دانست و گفت: باید برنامه های توانمند سازی زنان و حمایت از بیمه تامین اجتماعی زنان استان و زنان کارآفرین و نخبه، مورد توجه جدی دولت قرار گیرد.

امنیت اجتماعی وشغلی مهم ترین مطالبه ی بانوان گیلانی، ازدولت

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از گیل بانو، فرانک پیشگر با اشاره به اینکه مطالبات گروه های مختلف زنان از دولت متفاوت است، اظهارکرد: این مطالبات به حسب شرایط گوناگون فرق می کند، بنابراین وقتی صحبت از مطالبه گری بانوان می شود، باید بپرسیم کدام گروه از بانوان، مطالبه دارند؟

بیشترین مشکلات زنان استان گیلان در حوزه اقتصادی و اجتماعی است

وی با بیان اینکه بیشتر مشکلات زنان استان گیلان در حوزه اقتصادی و اجتماعی است، عنوان کرد: امنیت شغلی، امنیت اجتماعی، بیمه زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست و رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار از اصلی‌ترین مطالبات زنان استان است.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت با تاکید براینکه بیش تر اقتصاد گیلان بر پایه کشاورزی استوار است، افزود: زحمت کارکشاورزی درگیلان، درمقایسه با کار مردان، بیشتربر دوش زنان روستایی است.

باید راهکارهایی برای بیمه و امنیت شغلی کارگران زن کشاورزپیش بینی شود

پیشگر برلزوم نگاه ویژه به کارگران کشاورزاستان، به خصوص زنان دراین حوزه تاکید کرد وگفت: باید راهکارهایی در جهت بیمه و امنیت شغلی آن ها پیش بینی شود.

وی اجرای برنامه های توانمند سازی برای زنان استان و حمایت از بیمه تامین اجتماعی زنان و زنان کارآفرین و نخبه را از مهم ترین مطالبات بانوان استان برشمرد وتصریح کرد: سایر خواسته های مهمِ بانوان گیلانی از دولت، نگرش ویژه به ورزش بانوان و احداث ورزشگاه هایی مختص آنان، افزایش سهم مدیریتی زنان در سطح استان، تعیین تکلیف نیروهای قراردادی، اولویت اشتغال زنان بد سرپرست و یا سرپرست خانوار و فرزندان آن هاست.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت با بیان اینکه احداث ورزشگاه های رو باز برای بانوان با توجه به محدودیت ورزش کردن برای بانوان درفضای باز، ازاهمیت ویژه ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: بدن سالم برای مادرِخانواده، شادابی وسلامت دیگر اعضای خانواده را به همراه دارد و همچنین بانوان به ورزش های ویژه ای در دوران بارداری نیازمندند، که همه اینها، توجه ویژه دولت به ورزش بانوان را ضروری می کند.

پیشگر افزود: بررسی وضعیت کودکان بدون هویتی که شناسنامه ندارند و احداث مراکز تولیدی و حمایت از صنایع بومی مانند صنایع دستی که زنان در آن نقش آفرینند، ازدیگر خواسته های بانوان استان است.

وی درپاسخ به این پرسش، که آیا زنان فعال درعرصه های سیاسی- اجتماعی از برخورد و نگرش جامعه، نسبت به خود راضی هستند و در حد انتظاری که از خود داشته اند، ظاهر می شوند؟ گفت: به نظر نمی رسد، این رضایت به طور کامل وجود دارد اما امیدوارم با حضور بیش تر و پر رنگ تر زنان، در عرصه های مدیریتی و قانون گذاری که تصمیم سازی و تصمیم گیری ها شکل می گیرد تا حد زیادی این چالش مرتفع شود.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت بیان کرد: این اتفاق، مستلزم نگاه ویژه و سیاست گذاری مسئولان دولتی در این رابطه است تا با ایجاد فضاهایی امکان حضور برابر زنان همپای مردان در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را فراهم سازند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه