شکی در این نیست که آغاز جنگ علیه مردم یمن توسط رژیم آل سعود با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته است

شکی در این نیست که رژیم آل سعود با آغاز جنگ علیه مردم یمن که با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته، گور خود را با دستان خود کنده است و شاهزادگان سعودی دیر یا زود در گورستانی که خود ساخته اند به شکل فجیعی دفن خواهند شد.

شکی در این نیست که آغاز جنگ علیه مردم یمن توسط رژیم آل سعود با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته است

به گزارش هشت دی نیوز، بسیج دانشجویی پیام نور رشت بمناسبت اقدامات فاجعه آمیز رژیم نفت خوار و مرتجع سعودی به مردم بی دفاع یمن بیانیه ای صادر کرد که به شرح زیر است:

بسم ربّ الشّهدا والصّدّیقین

یوم ا… ۱۲ فروردین، سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی با رأی قاطع ملت و فرستادن دوران سیاه پهلوی به زباله دان تاریخ است و از اعیاد بزرگ مذهبی ایران است که به تأکید حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی باید زنده نگه داشته شود.
روزی است که ملت شهید پرور و آزاده ایران، به سینه تمام حکومت های استبدادی و غیر الهی دست رد زد و «جمهوری اسلامی» را برگزید.

تا قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، این ایران بود که نقش ژاندارم آمریکا در منطقه را بازی می کرد و مُهر نوکری غرب را بر پیشانی خود داشت اما انقلاب اسلامی در ایران، الگویی از ایستادگی در برابر ظلم و جور حاکمان مستبد و اسلام ستیز و اربابان آنها شد که بیداری اسلامی را در پی داشت و پایگاه های نظامی و استراتژیک آمریکا را در منطقه با خطر جدی مواجه کرد.

اما اکنون این رژیم مستبد عربستان سعودی است که نقش ژاندارمی آمریکا را در منطقه بازی می کند و بار نوکری ویژه ی غرب را به دوش می کشد.
بدون تردید یکی از دلایل اصلی صدور دستور حمله عربستان سعودی به یمن توسط ایالات متحده آمریکا و حمایت از این تجاوز وقیحانه، ترس از شکل گیری انقلابی دیگر با ساختاری اسلامی، متکی به آرای مردم و استکبار ستیز همچون انقلاب اسلامی ایران در منطقه است که منافع غرب و هم پیمانان آنها در منطقه را با چالش اساسی مواجه خواهد کرد.

یکی دیگر از دلایل مهم هراس آمریکا از شکل گیری دولتی شیعی در یمن، جدای از ناسازگاری آن با لیبرالیسم و سرمایه داری و نظام سلطه غرب، واقع شدن تنگه باب المندب در خاک کشور یمن است که پس از تنگه هرمز که در تسلط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، دومین و تنها راه مواصلاتی آب های آزاد بین المللی برای عبور و مرور کشتی ها و نفتکش ها می باشد و در صورت استقرار حکومتی اسلامی در یمن، برای دولت آمریکا چه در زمینه اقتصادی و چه در زمینه سیاسی و نظامی بسیار گران تمام خواهد شد.
شکی در این نیست که رژیم آل سعود با آغاز جنگ علیه مردم یمن که با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته، گور خود را با دستان خود کنده است و شاهزادگان سعودی دیر یا زود در گورستانی که خود ساخته اند به شکل فجیعی دفن خواهند شد.
نظام سلطه نیز با این اقدام خود ثابت کرد که هنوز شیعه ی علی (ع) را درست نشناخته است و با خیال خام در هم شکستن پایداری مردم یمن به زور موشک و توپخانه، خود را از چاله به چاه عمیقی افکنده است که توان برون رفت از آن را نخواهد داشت و این جنگ، به مدد الهی، شکست سنگین دیگری را برای آمریکا در پی خواهد داشت که افول و نابودی نظام سلطه را سرعت خواهد بخشید.
ما دانشجویان بسیجی دانشگاه پیام نور رشت، این تجاوز بی شرمانه و احمقانه رژیم آل سعود و کشتار مردم یمن و کودکان بی گناه را به شدت محکوم نموده و اعلان می داریم که در این جنگ نابرابر، پشتیبان ملت قهرمان یمن هستیم و خواهیم بود.
والسّلام علی عباد ا… الصّالحین
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رشت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه