در ۴۰ ماه آینده کل فاضلاب رشت از بستر شهر خارج می شود

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری گیلان با بیان اینکه در۴۰ ماه آینده کل فاضلاب رشت از بستر شهر خارج می شود؛گفت: اعتبار مورد نیاز این پروژه ۳۶۵ میلیارد تومان است.

در ۴۰ ماه آینده کل فاضلاب رشت از بستر شهر خارج می شود

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی هشت دی نیوز، کاظم لطفی در هشتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت رودخانه های زرجوب و گوهر رود به گونه ای است که با کوچکترین آلاینده ای آلوده می شوند گفت: این رودخانه ها را باید با ظرافت نگهداری کرد.

در۴۰ ماه آینده کل فاضلاب رشت از بستر شهر خارج می شود

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری رشت با تاکید بر اینکه ما در حوزه فاضلاب وارد فاز اجرایی شدیم افزود: تا ۴۰ ماه آتی  طبق برنامه ریزی کل فاضلاب را از سطح شهر رشت جمع آوری می کنیم.

لطفی با بیان اینکه شاخص های آلودگی فاضلاب رشت مشخص شده اند تصریح کرد: اسناد روش های کوتاه مدت جمع آوری فاضلاب تهیه شده است .

وی اعتبار مورد نیاز برای خارج سازی کل فاضلاب از بستر شهر را ۳۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:ما ۶۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا در سال ۹۴ به میزان ۳۰ درصد فاضلاب را از شهر رشت خارج کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای هفت طرح اضطراری از برنامه های شرکت آب و فاضلاب گیلان است گفت:طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب فخب با روش های هوادهی و لجن بررسی شد و در سال آینده ظرفیت آن به ۱۰۰ هزار متر مکعب در روز می رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان با اشاره به اینکه اجرای تصفیه خانه های محلی را در دستور کار داریم تصریح کرد: در خواست ما از شورا این است که در تملک زمین های حاشیه رودخانه و تبصره سه ما را یاری کند.

وی با بیان اینکه طی ۴۰ ماه آینده هیچ فاضلابی به رودخانه ها ی رشت نمی رسد خاطرنشان کرد: باید برای داشتن سیستم فاضلاب مدرن همه دستگاه ها مرتبط همکاری داشته باشند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه