شیطنت اطرافیان مرد بهاری و شایعه‌سازی درباره رهبر انقلاب

عکس مورد ادعای شایعه‌سازان حامی احمدی‌نژاد، نه متعلق به مقام معظم رهبری است و نه در منزل احمدی نژاد گرفته شده. تصویر مذکور، مربوط به آیت الله هاشمی شاهرودی است و در مسجد حضرت ولیعصر تهیه شده است.

شیطنت اطرافیان مرد بهاری و شایعه‌سازی درباره رهبر انقلاب

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از صراط، روز گذشته خبری در شبکه های اجتماعی به سرعت پیچید که بر اساس آن مقام معظم رهبری به منظور عرض تسلیت در منزل محمود احمدی نژاد حضور یافته است.

این شایعه با سرعت قابل ملاحظه ای میان کاربران شبکه های اجتماعی مختلف توزیع و دست به دست شد تا جایی که بسیاری از این کاربران منتظر تایید خبر رسمی آن بودند.

بر این اساس، شایعه سازان حتی عکسی را نیز ضمیمه خبر خود کرده بودند و ادعا داشتند که عکس مذکور تصویر مقام معظم رهبری در منزل احمدی نژاد است.

این موضوع در حالی به سوژه روز شبکه های اجتماعی تبدیل شد که بر اساس شنیده‌های موثق، چنین شایعه ای از اساس کذب بوده و دیدار مورد ادعا انجام نشده است. از طرفی، دیدارها و برنامه های مقام معظم رهبری به طور کامل در پایگاه اطلاع رسانی دفتر ایشان اطلاع رسانی می شود که بالطبع خبری در مورد شایعه اخیر در پایگاه اطلاع رسانی مذکور وجود ندارد.

از سوی دیگر، عکس مورد ادعای شایعه سازان، نه متعلق به مقام معظم رهبری است و نه در منزل احمدی نژاد گرفته شده است. با اندکی دقت در عکس مورد نظر، به روشنی قابل تشخیص است که اولا تصویر مذکور، مربوط به آیت الله هاشمی شاهرودی است و در ثانی، این عکس در مسجد حضرت ولیعصر – محل برگزاری مراسم ختم والده احمدی‌نژاد – گرفته شده است.

۱۶۴۹۵۹_۶۷۷

عکس بالا بنا بر ادعای حامیان احمدی نژاد متعلق به مقام معظم رهبری است و در منزل احمدی نژاد گرفته شده است. این در حالی است که عکس پایین نادرستی این ادعا را اثبات می کند. این عکس از آیت الله هاشمی شاهرودی در مسجد حضرت ولیعصر (عج) گرفته شده است.

۱۶۴۹۶۰_۸۰۳

مقایسه عکس مورد نظر با تصویری از آیت الله هاشمی شاهرودی در مسجد ولیعصر (عج) و توجه به پرده های مشترک در پس زمینه هر دو تصویر این موضوع را اثبات می کند.

۱۶۴۹۶۲_۷۹۵

تصویری از آیت الله هاشمی شاهرودی در کنار رهبر معظم انقلاب

با این وجود و در حالی که از بدو انتشار این شایعه، نادرستی آن قابل حدس بود اما هواداران محمود احمدی نژاد با جدیت تمام به انتشار آن کمک کردند. ناگفته پیداست که چنین اقدامی می تواند به هدف القای تمایل رهبر معظم انقلاب به بازگشت محمود احمدی نژاد دامن بزند.

به نظر می رسد وسوسه این سوءاستفاده سیاسی باعث شد تا اطرافیان احمدی نژاد ضمن دامن زدن به این موضوع تلاش کنند تا آن را در محافل اجتماعی و در میان توده های مردمی جا بیندازند.

آنها حتی از عدم واکنش دفتر مقام معظم رهبری نیز اطمینان داشتند چراکه اولا به صورت طبیعی، دفتر رهبر معظم انقلاب به یک شایعه سطحی واکنش نشان نخواهد داد و در ثانی حتی به فرض محال چنین واکنشی، اطرافیان احمدی نژاد به راحتی می توانند خود را از آن مبرا کنند.

گفتنی است دامن زدن به این شیطنت خبری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در حالی ادامه دارد که هواداران و سیاستگذاران حامی محمود احمدی نژاد با کشاندن این شایعه به میان توده های مردمی در شهرهای مختلف، به زعم خود به هدف اصلی شان دست یافته اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه