ملک عبدالله نامه ی آخرش به هاشمی رفسنجانی را با این عبارت به پایان رسانده بود: “اخوک عبدالله”!

دیکتاتور رو به موت سعودی (ملک عبدالله)، سال گذشته در مکاتبه ای با هاشمی رفسنجانی، نامه اش را با این عبارت به پایان رسانده بود: “اخوک عبدالله”!

ملک عبدالله نامه ی آخرش به هاشمی رفسنجانی را با این عبارت به پایان رسانده بود: “اخوک عبدالله”!

به گزارش ۸دی نیوز، هیات نظارت بر مطبوعات روز دوشنبه برگزار شد و طبق اعلام روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، تعدادی از رسانه ها تذکر گرفته و یکی از آنها به دادگاه معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی “خیبرآنلاین”، طبق این اعلام، وبسایت “خبرآنلاین” بابت درج مطلبی که تضعیف نیروهای مسلح را در پی دارد (بخوانید توهین و تخریب سپاه) تنها یک تذکر دریافت کرد اما برای روزنامه وطن امروز، دو تصمیم گرفته شد.

براساس این گزارش، اولین تصمیم به درج کاریکاتوری مربوط می شود که در صفحه نخست این روزنامه منتشر شده است؛ کاریکاتوری که ظاهرا اعضای هیات نظارت بر مطبوعات آن را توهین به شیخ حسن روحانی دانسته اند! (کاریکاتور ذیل)

index

 

 

 

اینکه میان  این کاریکاتور و توهین به رییس دولت یازدهم چه ارتباطی حکمفرماست، اعلام نشده است.

اما نکته جالب توجه و البته تامل برانگیز، رای بعدی هیات نظارت بر مطبوعات است به نحوی که پرونده روزنامه وطن‌امروز بابت تیتر اولی که در تخریب رابطه با همسایگان و در مغایرت با مصوبات شورایعالی امنیت ملّی تشخیص داده شده است، به دادگاه ارجاع داده خواهد شد.

پس از بررسی مشخص شد که منظور هیات مذکور از تخریب، به تیتر و عکسی بازمی گردد که در رابطه با دیکتاتور سعودی در این روزنامه کار شده است:

inde44x

اینکه آرزوی مرگ برای دیکتاتوری که کشورش مهد وهابیت است و پرورش دهنده انواع تروریست های تکفیری، حامی مالی داعش، مسئول کشتار شیعیان در عربستان و بحرین و دیگر بلاد مسلمین بوده و در چندماه اخیر با همدستی اسراییل و آمریکا جهت پایین کشیدن قیمت نفت تا نصف مبلغ آن جهت فشار به انقلاب اسلامی، در تخاصم جدی با ایران عزیز به سر می برد، جرم محسوب شود، از نکات قابل تاملی است که در رای هیات نظارت بر مطبوعات مشاهده می شود.

این درحالی است که طبق شنیده ها، بسیاری از مردم آزاده کشورمان و دیگر بلاد اسلامی، در انتظار خبر مرگ دیکتاتور سعودی هستند تا با پخش شیرینی و گل، آن روز را جشن بگیرند.

به نظر می رسد تذکر به وبسایتی که آشکارا نیروهای جان برکف و خدمتگزار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مورد توهین و تخریب قرار می دهد و دادگاهی کردن روزنامه ای به خاطر همراهی با ملت های مسلمان در آرزوی مرگ برای یک دیکتاتور، قرائت جدیدی از شعار تعریف ناشده اعتدال باشد.

همچنین، طبق بررسی های صورت گرفته، مصوبه خاصی از سوی شورایعالی امنیت ملی در رابطه با نپرداختن به ماجرای ملک عبدالله سعودی در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است اما تعجب برانگیز اینجاست که تعدادی از رسانه های زنجیره ای، آشکارا، مصوبه اعلام شده این شورایعالی درباره سران فتنه را زیر پا گذاشته اند و به موضوعات مربوط به آنها می پردازند اما به خاطر این نقض علنی قانون، تاکنون تذکر آشکاری به آنان اعلام نگردیده و پرونده آنها به دادگاه ارجاع داده نشده است.

قابل ذکر است که “خبرآنلاین” به حسین انتظامی (معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و عضو هیات مرکزی نظارت بر مطبوعات) منتسب هست و روزنامه وطن امروز، به مهرداد بذرپاش، عضو هیات رییسه مجلس و از منتقدین دولت انتساب دارد.

قاضی سراج (نماینده قوه قضاییه)، علی جنتی (وزیر ارشاد)، حسن کامران (نماینده مجلس)، حسین انتظامی (معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و نماینده مدیران مسئول)، حجت‌ الاسلام محسن قمی(نماینده شورایعالی انقلاب فرهنگی)، حجت الاسلام جمشیدی (شورایعالی حوزه علمیه قم) و وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، اعضای هیات مرکزی نظارت بر مطبوعات را تشکیل می دهند.

نکته پایانی آنکه، دیکتاتور رو به موت سعودی (ملک عبدالله)، سال گذشته در مکاتبه ای با هاشمی رفسنجانی، نامه اش را با این عبارت به پایان رسانده بود: “اخوک عبدالله”!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه