برگزاری نشست تحلیلی جریان فتنه ۸۸ در دانشگاه گیلان

نشست علمی در رابطه با «بسترها و زمینه های شکل گیری جریان فتنه و آثار و پیامد های آن» با حضور اساتید دانشگاه گیلان برگزار گردید.

برگزاری نشست تحلیلی جریان فتنه ۸۸ در دانشگاه گیلان
به گزارش ۸دی نیوز، نشست علمی در رابطه با «بسترها و زمینه های شکل گیری جریان فتنه و آثار و پیامد های آن» با حضور اساتید دانشگاه گیلان برگزار گردید.

در این جلسه اساتید به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند. که به طور خلاصه به آن اشاره می شود.

فتنه های مختلفی بعد از انقلاب اسلامی ایران توسط دشمنان، بر این نظام تحمیل شد که یکی از پیچیده ترین، تلخ ترین و ماندگارترین آنها فتنه ۸۸ بوده است. چرا که برخی از خواص جامعه در شکل گیری و استمرار آن نقش داشته اند. همچنین سهم دشمنان خارجی و رسانه های تحت سلطه آنها در دامن زدن به این فتنه بسیار مهم بوده است. که همچنان فتنه گری آنها از طریق تهاجم فرهنگی استمرار دارد.جریان فتنه را می توان در سه بخش مورد بررسی قرار داد. مرحله قبل از فتنه ،در اثناء فتنه و بعد از فتنه

این فتنه هزینه های فراوانی در حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی برای نظام به دنبال داشته است. مردم جامعه به خصوص مسئولین باید توجه داشته باشند که دام های شیطانی انسی و جنی برای آزمودن آنها همیشه گسترده است. باید از طریق روی آوردن به دستورات دینی و اخلاقی از افتادن در این دام ها خود را مصونیت بخشند.

مردم مسلمان ایران با سنجیدن حرف ها و سخنان خواص، حقایق را قربانی اشخاص نکردند. از این رو وارد صحنه شدند و برخلاف خواص با پیروی از تدبیر های مقام معظم رهبری پیروز میدان شدند. آنچه که لازم است مورد توجه قرار گیرد ، لطف و محبت خداوند و اولیای الهی ،از جمله امام حسین (ع) است  که در جریان فتنه به یاری مردم آمد و آنها را بر دشمنان خارجی و داخلی غالب کرد.

در پایان تاکید شد که مسئولین به خصوص مدیران مراکز علمی و فرهنگی کشور باید آمادگی و  آگاهی لازم را در صورت وقوع چنین فتنه هایی از قبل داشته باشند تا به درستی آن را مدیریت نمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
فری
چه جلسه پرشور و نشاطی؟!! چه استقبالی شده!! خداییش خودتون خجالت نکشیدین؟!!
مری در پاسخ به فری
جلسه تخصصیه اساتیده پسر انتظار نداری همه بیان که
قرائی در پاسخ به مری
خندت نگرفت خودت؟ جلسه تخصصی اساتید دانشگاه گیلان با حضور 10 نفر! وای پسر فاجعست فاجعه
در حاشیه