بزرگترین سانسور در قبال حماسه ۹دی با حذف شعارهای مردمی علیه هاشمی

در حالی که رسانه ملی با پخش تعدادی از مستندهای مربوط به فتنه ۸۸، ترجیح داد از نقش هاشمی رفسنجانی و خانواده وی درشعله ور تر کردن آتش فتنه سخنی به میان نیاورد، روز پنج شنبه هاشمی گفت: «متأسفانه این روزها شاهد پخش علائم تفرقه از صداوسیما هستیم که این کار خدمت به انقلاب و کشور نیست!»

بزرگترین سانسور در قبال حماسه ۹دی با حذف شعارهای مردمی علیه هاشمی
به گزارش ۸دی نیوز، در حالی که هفته گذشته رسانه ملی با پخش تعدادی از مستندهای مربوط به فتنه ۸۸،  باز هم ترجیح داد از نقش هاشمی رفسنجانی و خانواده وی درشعله ور تر کردن آتش فتنه سخنی به میان نیاورد، روز پنج شنبه هاشمی در یک فرار به جلو با حمله به صدا و سیما گفت: «متأسفانه این روزها شاهد پخش علائم تفرقه از صداوسیما هستیم که این کار خدمت به انقلاب و کشور نیست!»
به گزارش رجانیوز، هاشمی روز پنج شنبه در همایش “پیامبر رحمت و مدارا” با گلایه از عملکرد رسانه ملی در ایام ۹ دی، همزمان با حملات اخیر برخی مقامات دولت به صدا و سیما، مستندهای پخش شده از سوی شبکه های مختلف سیما را «تفرقه افکن» توصیف کرد اما درباره اقدامات «وحدت بخش» خود، فائزه، مهدی و دیگر فرزندانش و همسرش در سال ۸۸ توضیحی ارائه نکرد.
این در حالی است که در اصلی ترین مستند پخش شده از سوی رسانه ملی در آستانه ۹ دی که تحت عنوان «دهم» در سه قسمت  پخش شد، رسانه ملی با اشاره ای بسیار گذرا از نمازجمعه ۲۶ تیر هاشمی در سال ۸۸ هیچ توضیحی درباره اظهارات جنجالی وی و حمایت های ضد انقلاب از آن نماز جمعه پخش نکرد و با کلی گویی، از نقش مهم وی در بر افروختن آتش فتنه ۸۸ عبور کرد.
هم چنین نقش فائزه هاشمی، مهدی هاشمی، همسر هاشمی و بسیاری دیگر از نزدیکان وی در فتنه از مواردی بود که در هیچ کدام از مستندهای رسانه ملی به آنها اشاره نشد و به نظر می رسد همین نقطه ضعف صدا و سیما در بازخوانی فتنه ۸۸ باعث شده تا امروز هاشمی به عنوان مدعی ظاهر شده و با حمله به رسانه ملی، «بازخوانی حداقلی» از آن حوادث تلخ را نیز «تفرقه افکنی» نامگذاری کند.
در هر صورت به نظر می رسد مسئولان ارشد صدا و سیما باید با توجه به این تجربه مهم، در مستندهای آتی مرتبط با فتنه که در ۲۵ بهمن (سالگرد ۲۵ بهمن ۱۳۸۹) پخش خواهد شد، ضمن بازخوانی دقیق نقش هاشمی رفسنجانی در فتنه سال ۸۸ و حوادث تلخ بعد از آن، تعارف با وی را کنار گذاشته و بخشی از نقش آفرینی وی و خانواده پر کار وی در سال ۸۸ را برای افکار عمومی بازخوانی کنند، بویژه آنکه  در راهپیمایی تاریخی ۹ دی، بسیاری از شعارهای مردمی در اعتراض به اقدامات و مواضع هاشمی و خانواد وی در جریان فتنه بود که متاسفانه همه این شعارها در مستندهای امسال صدا و سیما به نحو آشکاری سانسور شد.
 
در پایان رجانیوز بخشهایی از عملکرد مهدی هاشمی رفسنجانی در فتنه ۸۸ و حمایتهای پدرش از وی را برای یادآوری مسئولان رسانه ملی و آقای هاشمی بازخوانی می کند:
نقش مهدی هاشمی، مصطفی تاج زاده و علیرضا بهشتی در آشوب های بعد انتخابات
۵ تیر ۸۸ سایت الف نوشت: «کشف خانه تیمی حامیان مهندس موسوی در میدان هفت‏تیر ابعاد جدیدی از ساماندهی آشوب‏های خیابانی در تهران را روشن کرد. طبق اخبار واصله پلیس اطلاعات و امنیت تهران با همکاری دیگر نهادهای امنیتی کشور، با گزارش‏های مردمی و همچنین بعد از چند روز تعقیب و مراقبت سرخط‏های آشوب‏های خیابانی، عصر روز دوشنبه اول تیرماه موفق شد یکی از چند مرکز ساماندهی آشوب‏های خیابانی در تهران را شناسایی کند که متاسفانه این مرکز در دفتر روزنامه کلمه سبز قرار داشت. انتشار روزنامه کلمه سبز، روز ۲۳ خرداد توسط مسوولین این روزنامه متوقف شده بود و مسوولین این روزنامه با همکاری افرادی چون مهدی هاشمی و مصطفی تاج‏زاده عملا این دفتر را به کانون ساماندهی آشوب‏های خیابانی مبدل ساختند.
بر اساس فیلم‏هایی که از بدو ورود نیروهای پلیس اطلاعات و امنیت تهران به روزنامه کلمه سبز در میدان هفت‏تیر مشهود است، حجم بالای دستگاه‏های تکثیر لوح فشرده(CD)، مونتاژ فیلم، اعلامیه‏های جعلی و دستگاه‏هایی اینترنتی متصل به سرورهای خارج از کشور است. همچنین در بررسی‏ها مشخص می‏شود علیرضا بهشتی شیرازی سردبیر روزنامه، کار تقریر و تنظیم برخی اطلاعیه‏های جعلی را با همفکری مهدی هاشمی انجام می‏داده است.
لازم به یادآوریست علیرضا بهشتی شیرازی با  سید علیرضا حسینی بهشتی(فرزند شهید بهشتی) تفاوت دارد. از جمله جعلیات علیرضا بهشتی شیرازی، می‏توان به نامه جعلی منتسب به وزارت کشور به رهبری در مورد انتخابات اشاره کرد. همچنین در این مرکز، برخی فیلم‏ها که به طور اختصاصی از BBC فارسی، CNN، VOA و برخی دیگر از شبکه‏های خارجی به صورت اختصاصی پخش می‏شده در این مرکز مونتاژ و تدوین شده است. طرح‏ها و گزارشات ریز تجمعات و آشوب‏های گذشته و اغتشاشات آینده از دیگر اسنادی است که در این مرکز کشف شده است. در دقایق اول کشف این مرکز ساماندهی آشوب‏های خیابانی، میر حسین موسوی تلاش داشته خود شخصا وارد موضوع شود که با اطلاع از اسناد کشف شده از نیمه راه به منزل خود باز می‏گردد.»
هشدار دانشجویان به هاشمی در خصوص فرزندانش
۲۳ تیر ۸۸ جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در نامه‌ای سرگشاده خطاب به هاشمی رفسنجانی تصریح کردند: « مسائل موجود درخصوص فرزندان جنابعالی و برخی دیگر از آقازادگان، مسئله‌ای نیست که آتشفشان‌های سینه‌های سوزان ملت، از آن بگذرد و دیر یا زود به آنها رسیدگی خواهد شد. جنابعالی در اقدامی شجاعانه، از دستگاه قضایی کشور بخواهید پرونده های اقتصادی فرزندانتان مورد رسیدگی قرار گیرد و با اجرای عدالت، نام نیک خود را در “دفتر عدالت‌خواهی ملت” ثبت نمایید.»
دانشجویان  در بخش سوم از پیشنهادات خود به هاشمی اضافه کرده‌اند: «از تبری جستن از مواضع اطرافیان نامطمئن خود، زمینه را برای شناخت بهتر کسانی که با استفاده از وجهه شما، قصد تخریب انقلاب را دارند و در پشت شما پناه گرفته‌اند، فراهم نمایید و هرگونه سنگ اندازی در مقابل جریان عدالت‌خواهی ملت را “حرام” اعلام کنید.»
روایت مخملباف از نقش فرزندان هاشمی در مواضع ضد انقلابی وی 
۲۷ تیر ۸۸  محسن مخملباف در مصاحبه با رادیو فردا با اشره به خطبه های نمازجمعه هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: «‏من اطلاع دقیق دارم که خاندان آقای هاشمی در یک ماه اخیر بسیار مؤثر بوده و هر وقت آقای هاشمی خواسته کمی متمایل به راست شود، با خشم فرزندان خود روبرو شده است و آن‌ها توانسته‌اند مواضع متعادل‌تری را به او تحمیل کنند‏. نباید نقش خاندان آقای هاشمی را در این میان نادیده گرفت‏.»
کنایه های الیاس نادران به هاشمی درباره “سازمان آشوب” مهدی هاشمی
۲۸ تیر ۸۸ الیاس نادران با انتشار  مطلبی تحت عنوان “۱۷ سوال از آقای هاشمی رفسنجانی” در سایت الف، نوشت:
“اگر منسوبین به شخصیت‌های عالی‌رتبه نظام، از طریق مراوده با افرادی در عربستان، بخشی از منابع مالی ستادهای انتخاباتی و هزینه‌های سازماندهی “سازمان رأی” و پس از آن “سازمان آشوب” را تأمین می‌کردند، نباید مورد سؤال و محاکمه قرار بگیرند؟”
مهدی هاشمی: در لبنان در حال ماموریت هستم!
۲۶ شهریور ۸۸ مهدی هاشمی رفسنجانی با صدور بیانیه ای نسبت به نام بردن نامش در دادگاه ها از سوی متهمان اعتراض نمود. وی در بخشی از اطلاعیه خود نوشت: «اکنون که در انجام ماموریت بررسی وضع دانشگاه‌های آزاد اسلامی خارج از کشور، در کشور دوست لبنان با مذاکره با مقامات مسوول، مشغول آماده‌سازی زمینه تاسیس یک دانشگاه جامع برای جوانان مسلمان لبنان و منطقه هستیم، به وضوح می‌بینیم که شانتاژها بار دیگر اوج گرفته که طبیعتا در انجام ماموریت بی اثر نیست.»
انتقاد آیت الله خزعلی و علم الهدی از فتنه انگیزی برخی اعضای خانواده هاشمی
۱ مهر ۸۸ رجانیوز به نقل از آیت الله علم الهدی نماینده مجلس خبرگان نوشت: «ششمین اجلاس خبرگان روزگذشته در حالی گشایش یافت که خبرنگاران تنها در زمان سخنرانی هاشمی رفسنجانی اجازه حضور در اجلاس را یافتند و برای پوشش نطق سایر ناطقان مجبور شدند از خبر ارسالی سانسور شده در رسانه‌های خود استفاده کنند. آیت‌الله علم‌الهدی و آیت‌الله خزعلی در نطق‌های خود انتقاداتی را متوجه هاشمی رفسنجانی و رفتار وی به ‌ویژه در دوره انتخابات و پس از آن مطرح کرده‌اند اما نه تنها اثری از این انتقادها در خبر ارسال شده به رسانه‌ها وجود ندارد، بلکه مفهوم آن نیز دچار تحریف شده است.
آیت‌الله علم‌الهدی در نطق خود با اشاره به سابقه هاشمی رفسنجانی در جریان مبارزات انقلاب و پس از انقلاب و همچنین حضور وی در جمع اولین بیعت کنندگان با رهبر انقلاب در سال ۱۳۶۸، سکوت وی در قبال هتاکی‌های بی‌سابقه اخیر علیه رهبری انقلاب را رفتاری متناقض با پیشگامی بیست سال پیش او در بیعت با رهبر انقلاب دانسته و خطاب به وی گفت: چرا پس از بیست سال، در برابر این هتاکی‌های بی‌سابقه‌ و آتش فتنه‌ای که از خیمه برخی اطرافیان شما به پا شده است، ساکت نشسته‌اید؟ در باره این تناقض رفتار شما آینده و تاریخ حکم خواهد کرد کما انیکه اکنون نیز مردم درباره این تناقض در رفتار قضاوت کرده‌ و به نتیجه رسیده‌اند. آیت‌الله خزعلی نیز در نطق خود با انتقاد از هاشمی و برخی اعضاء خانواده وی، خواستار برخورد با عوامل اصلی اغتشاشات شد»
درخواست محاکمه مهدی هاشمی، موسوی و کروبی توسط ۲۰۱ تشکل دانشجویی
۲۰ آبان ۸۸،  ۲۰۱ تشکل دانشجویی سراسر کشور طی نامه سرگشاده ای خطاب به  آیت ا…‌ صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه، برخورد قضایی با موسوی، کروبی و مهدی هاشمی رفسنجانی را مطالبه نمودند. در بخشی از این نامه آمده است: «ظلم و هتک حرمتی که آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی و فرزندان بعضی از مسئولین عالی رتبه نظام در حق این نظام و مردمش کردند، قلب‌های تمامی آزادگان و مظلومان و مسلمانان جهان را که چشم امیدشان به ایران اسلامی بود را شکست و آنها را نگران کرد و لبخند منحوسی را بر لبان دشمنان قسم خورده ایران اسلامی از آمریکا گرفته تا اسراییل جنایتکار حک نمود غافل از اینکه نظام جمهوری اسلامی بیدی نیست که با خرده وزش های این چنینی بلرزد. تشکل های دانشجویی دانشگاه های سرتاسر کشور در دفاع از نظام و انقلاب، لحظه ای درنگ را هم جایز نمی دانند و خواهان برخورد قضایی با این مجرمان بر اساس قوانین جمهوری اسلامی می‌باشد.»
دفاع تمام قد هاشمی از فرزندش: مهدی خیالش راحت است و در خارج دارد دکترا می گیرد/ مهدی پولی ندارد که به دیگران بدهد؛ او می خواهد بیاید من می گویم نیا
۱۵ آذر ۸۸ دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارشی از دیدار هاشمی رفسنجانی و جمعی از دانشجویان مشهدی را منتشر ساخت. هاشمی در قسمتی از این دیدار در پاسخ به سئوالی در خصوص عدم بازگشت مهدی هاشمی به کشور عنوان داشت:
“مهدی خیالش از پرونده‌ها و تهمت‌ها راحت است و هم‌اکنون برای رسیدگی به وضع دانشگاه‌های آزاد اسلامی خارج از کشور در حال گذراندن رساله دکترای خود در خارج از کشور است و در انتخابات نیز صرفاً تجربیاتش پیرامون صیانت از آرا را مطرح کرده است و دخالتی در کار ستادها یا تظاهرات نداشته و اگر دادگاهی او را احضار کند، حضور می‌یابد وگرنه مهدی ما پول ندارد که به بقیه بدهد. مهدی به سفر کاری رفته است و این نیز مسئله عادی بوده است، ما ۶ دانشگاه در خارج داریم که الان مهدی رفته به لندن و بیروت برای سرکشی، درحالی که بقیه دانشگاه‌ها را هم هنوز سرکشی نکرده است. مهدی دائما می‌خواهد بیاید ولی من به او می‌گویم نیاید و کارهایش را انجام بدهد، جالب اینکه هیچ دادگاهی تا امروز به وی احضاریه نداده است. او هر وقت که لازم باشد، می‌آید.”
هاشمی تاکید کرد: “مطمئن هستم مهدی در این انتخابات هیچ دخالتی نداشته است. او تنها کاری که کرده این بوده که تجربه خودش در مورد کمیته صیانت از آراء را در اختیار دیگر دوستان قرار داد.”
وی به پرونده نفتی استات اویل نروژ نیز اشاره کرد و گفت: “در آن ماجرا که برخی از دانشجویان شلوغ‌بازی کردند و قضیه به مجلس کشانده شد، ماجرا این بود که در داخل استات اویل چند نفر بازی در آورده بودند و بین خودشان پول‌هایی را رد و بدل کرده بودند و همه را به گردن مهدی انداخته بودند، درحالی که پشت این قضیه اسرائیل بود و می‌خواست ما را خراب کند.”
افشاگری آیت الله یزدی از سابقه تاریخی برخورد هاشمی با قوه قضاییه درباره فرزندانش
۲۳ آذر ۸۸ آیت‌الله یزدی در دیدار با مدیران گروه تبلیغی اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: «در زمان ریاست بنده در قوه قضائیه دختر اقای هاشمی پرونده داشت و به بنده می‌گفت پرونده را ببندم، من می‌گفتم که بگو بیاید دادگاه و من پرونده را بررسی کنم، چگونه شما می‌خواهید پرونده را ببندید در حالی که قوه قضائیه را قبول ندارید و دختر شما در دادگاه حاضر نمی‌شود؟ در این نظام روحانی داشتیم که حکم اعدام پسر خود را به خاطر اسلام صادر کرد، کسی که حکم اعدام پسر خود را در اسلام امضا کند، به آیات اسلام عمل کرده است.»
مهدی هاشمی از دهه ۷۰ پرونده قضایی دارد
۷ بهمن ۸۸ علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با ایرنا گفت: “قانون باید برای همه جاری و ساری باشد و در مورد مهدی هاشمی باید گفت که وی از دهه ۷۰ پرونده های مهمی در قوه قضائیه دارد که باید به آن رسیدگی شود.” زاکانی با تاکید بر این که مهدی و فائزه هاشمی رفسنجانی در حوادث پس از انتخابات نقش اساسی و ویژه ای را ایفا کردند، خاطر نشان کرد: “این افراد مثل سایرین در مقابل قانون پاسخگو هستند و رسیدگی به اتهامات این افراد محملی برای آزمون قوه قضائیه است.”

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
مهندس
چقدر از هاشمی کینه و نفرت داریدشما؟!!! مگه ندیدید انتخابات ۹۲ مردم به واسطه هاشمی به روحانی رای دادن. یعنی رای روحانی رو بذارید به حساب هاشمی
رهرو در پاسخ به مهندس
یادت نره داداش این همون هاشمیه که 84 احمدی نژاد که رسما پیشش جوجه بود زدش کنار و رییس جمهور شد زیاد فک نکن خبریه چون واقعا نیس همه الکی باده
در حاشیه