بمناسبت هفته وحدت جمعی از علمای اهل تشیع و تسنن با آیت الله قربانی دیدار کردند

نماینده ولی فقیه در گیلان در این دیدار وجود طرز تفکر مختلف را سبب رشد علمی در جامعه عنوان کرد و گفت: بیان منطقی مسائل از ناحیه اهل سنت و شیعه مایه اتحاد مسلمانان است.

بمناسبت هفته وحدت جمعی از علمای اهل تشیع و تسنن با آیت الله قربانی دیدار کردند

به گزارش ۸دی نیوز، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در دیدار با علمای اهل تسنن و تشیع به مناسبت هفته وحدت با تبریک میلاد فرخنده نبی مکرم اسلام (ص) و فرزند برومند ایشان امام صادق (ع) اظهار کرد: هفته وحدت با درایت امام (ره) از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول نامگذاری شده است.

وی نامگذاری هفته وحدت را به دلیل اتحاد بین مسلمانان عنوان کرد و افزود: اهل سنت و تشیع در هفته وحدت با بیان مشترکات از خداوند به دلیل نعمت اسلام قدردانی می‌کنند.

قربانی با بیان اینکه اگر تعلیم فرهنگ اسلامی توسط ائمه (ع) نبود مسلمانان دوران قرون وسطی را طی می‌کردند، تصریح کرد: تبیین اسلام توسط امام صادق (ع) انجام شده است.

امام جمعه رشت هفته وحدت را فرصت مناسبی برای قدرشناسی از تبیین فرهنگ اسلامی توسط ائمه (ع) دانست و بیان کرد: اگر خداوند می‌خواست تمام مردم را مجبور می‌کرد به یک طریق عمل کنند اما مردم دارای فکرهای مختلفی در جامعه هستند.

وی با تاکید براینکه وجود طرز تفکر مختلف فرهنگ جامعه را بالا می‌برد، خاطرنشان کرد: وجود دیدگاه‌های مختلف موجب رشد علمی در جامعه می‌شود.

قربانی بیشتر دعواها را به دلیل جهل عنوان کرد و گفت: بیان منطقی مسائل از ناحیه اهل سنت و شیعه مایه اتحاد مسلمانان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان تمام مسلمانان را امت پیامبر اکرم (ص) دانست و یادآور شد: قرآن کتاب تمام مسلمانان است و همه طبق دستور پیامبر (ص) عمل می‌کنیم.

وی کعبه را قبله تمام مسلمانان دانست و اظهار کرد: علمای اهل سنت و شیعه سنگرداران دین هستند و مسلمانان باید به ریسمان الهی چنگ زده و متفرق نشوند.

قربانی بر تبیین حقایق دین توسط علما تاکید کرد و افزود: در اصول دین با همدیگر اختلافی نداریم و در فروع دین نباید با همدیگر دعوا داشته باشیم.

امام جمعه رشت نزاع بین مسلمانان را سبب تنزل عزت مسلمانان دانست و بیان کرد: درگیری در دنیای اسلام، جنگ اقتصادی و کاهش قیمت نفت به نفع آمریکا است.

وی با بیان اینکه اسلام آمریکایی و رژیم صهیونیستی، داعش را معرفی کرده است، تصریح کرد: اسلام مخالف درگیری بین مسلمانان است.

قربانی به دوراندیشی امام (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اتحاد مسلمانان اشاره کرد و گفت: با وجود دشمنی استکبار با نظام اسلامی امروز ایران جزیره‌ای امن در منطقه است و علمای اهل سنت و تشیع در این زمینه نقش موثری دارند./ فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه