خالق اولین قرآن مصور جهان در فومن تجلیل شد

ریس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با «سهم الدین زمانی» هنرمند چیره دست رشته تذهیب این شهرستان از زحمات ارزشمند وی تجلیل و تکریم به عمل آورد.

خالق اولین قرآن مصور جهان در فومن تجلیل شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از بهجت نیوز ؛ حسین شهیدزاده در این دیدار به اهمیت هنر در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: اسلام به آموزش هنر متعهد و بهره مندی از زیبایی در مسیر توحید و معارف دین توصیه کرده و امامان و اهل بیت را به آموزش هنر مثل آموزش اشعار با مضامین دینی و اعتقادی سفارش کرده اند.

وی اظهار کرد: هدایت هرجامعه ای برای رسیدن به آینده ای روشن و پرفروغ مستلزم استفاده از استعداهای موجود در آن جامعه از هر حیث و لحاظ می باشد.

این مسوول تصریح کرد: هنر به عنوان یک استعداد جامعه ساز بایستی از اساس مورد توجه قرار گیرد و برای رسیدن به این امر مهم می بایست در مراکز فرهنگی و هنری این مقوله به صورت ویژه ای حمایت گردد.

شهیدزاده در ادامه افزود: با استفاده از نیروهای متخصص و مجرب، هنر با شیوه ای نوین تدریس گردد تا ضمن ببار آوردن نسلی آینده ساز فرهنگی و متعالی، همچنین خلاقیت های نوباوگان جامعه با هنر پرورش یابد.

وی، استاد زمانی را یکی از پیشکسوتان عرصه نقاشی معرفی کرد که برپایی نمایشگاه های زیادی در ایران و کشورهای دیگر به ترویج هنر نقاشی در قالب اسلیمی و قرآنی ارائه نموده است.

در ادامه این دیدار، سهم الدین زمانی نیز ضمن تشکر از رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن، دیدار مسوولین با هنرمندان را باعث دلگرمی و خوشحالی اصحاب فرهنگ و هنر دانست.

اولین قرآن مصور جهان که این هنرمند و نقاش۶۷ ساله تصویرگر سوره های قرآن ساکن فومن، ۴۳ سال از عمر خود را روی نقاشی و طراحی آن صرف کرده، مراحل نهایی آماده سازی خود را سپری می کند.

استاد زمانی که تاکنون در ۶۸ نمایشگاه داخلی و خارجی حضور یافته است، فعالیت هنری خود را از کودکی و در سبک رئالیسم و کلاسیک و با تصویرگری صورت آغاز کرد و در نوجوانی شاگرد استاد طلائی از بازماندگان شاگردان استاد کمال الملک بوده و بیش از ۳۶۰ تابلو در این بخش دارد.

اولین قرآن مصور جهان توسط یک فومنی آماده چاپ می شود

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه