آیا احمدی‌نژاد در دولت روحانی نفوذی دارد؟

بر اساس این ادعا، احتمالا یا باید تمامی مدیران میانی نیز به شکل اتوبوسی تغییر کنند و یا باید بپذیریم که نه تنها نابسامانی‌های موجود، حاصل کار دولت های نهم و دهم است(!) بلکه نفوذی‌های احمدی‌نژاد در دولت، اجازه حل همسن مشکلات را هم نمی‌دهند!

آیا احمدی‌نژاد در دولت روحانی نفوذی دارد؟

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط، احمد خرم وزیر راه دولت اصلاحات اخیرا در مصاحبه ای گفته است: “بسیاری از مدیران میانی دولت یازدهم هنوز از مدیران دولت آقای احمدی‌نژاد هستند. من یک سوال اساسی از اصولگرایان دارم. به فرض که گزینه‌های اصولگرایی در انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی می‌رسیدند، آیا اصولگرایان در مدیریت کلان،مدیریت میانی و مدیریت عملیاتی دولت خود از اصلاح‌طلبان استفاده می‌کردند؟”

به گزارش گروه سیاسی صراط، خرم در پاسخ به سوالی که خود مطرح کرده، افزوده است: “یکی از اصلاح‌طلبان این سوال را از آقای باهنر پرسیده است، ایشان جواب داده است،«خیر» استفاده نمی‌کردیم.پس چگونه اصولگرایان توقع دارند که پنجاه درصد کابینه آقای روحانی که در انتخابات رقیب اصلی آنها بوده از بین اصولگرایان انتخاب شود.”

اگرچه به نظر می رسد منظور اصلی این وزیر استیضاح شده دولت خاتمی، که پیش از این از انتخاب حتی یک وزیر خارج از محدوده اصلاح‌طلبان توسط روحانی نیز انتقاد کرده بود(!)، وانمود کردن استفاده اصلاح طلبان از نیروهای متخصص اصولگرا و نیز تمامیت خواهی (!) اصولگرایان است، اما ادبیات او در بیان برخی جملات درباره حضور مدیران دولت احمدی نژاد در دولت روحانی، ابهامات دیگری را نیز ایجاد کرده است.

خرم در تکمیل اظهارات خود به ادعایی عجیب دست زده و عملا برخی مدیران میانی دولت روحانی را به دستور گرفتن از محمود احمدی نژاد متهم کرده است. بنا بر ادعای او، “مهم‌ترین انتقادی که به دولت وارد است تغییر کند و آرام مدیران میانی در بدنه دولت بوده است.بسیاری از این مدیران با دولت آقای روحانی همراه نیستند. آقای روحانی باید هرچه سریع‌تر مدیرانی که با وی همراه نیستند و صرفا برای گرفتن مسئولیت در دولت حضور دارند، شناسایی کرده و به جای آنان مدیران همراه با دولت را جایگزین کند.این مدیران هم اکنون از بالادست خود که آقای احمدی‌نژاد است دستور می‌گیرند. یعنی مدیران میانی دولت آقای روحانی به جای اینکه با ایشان هماهنگ باشند، رویکرد خود را با آقای احمدی‌نژاد هماهنگ می‌کنند و احمدی‌نژاد هنوز هم برای آنان نقش رئیس‌جمهور را بازی می‌کند.گمانم این است که آقای احمدی‌نژاد ازمدیران خود که در دولت آقای روحانی حضور دارند خواسته باشد که به صورت هماهنگ عمل کنند و به شکلی رفتار کنند که همچنان در دولت باقی بمانند تا بتوانند به دستاوردهای بیشتری دست پیدا کنند.”

این ادعا در حالی است که سرعت و کمیت تغییرات مدیران در دولت تدبیر و امید، به اندازه ای بود که رکوردهای فراوانی را به نام خود ثبت کرد. دولت حسن روحانی در شش ماهه ابتدایی فعالیت خود رکورد ۳ هزار تغییر در میان مدیران دولتی را ثبت کرده بود. بر این اساس در مدت مذکور به طور میانگین هر روز ۱۶ مدیر برکنار شده بودند و این در حالی است که آمار عزل و نصب‌ها در سازمان‌ها و دستگاه‌هایی همچون سازمان انرژی اتمی و… در شمار این ۳ هزار نفر محاسبه نشده بود.

معلوم نیست منظور وزیر راه دولت خاتمی از بیان این اظهارات چه بوده است. با این وجود، برداشتی که از ادعاهای او می شود این است که احتمالا برای حل مشکلات کشور که وعده آن در تبلیغات حسن روحانی داده شده، یا باید تمامی مدیران میانی نیز به شکل اتوبوسی تغییر کنند و در غیر این صورت، سیاست انداختن مشکلات به گردن دولت قبل،به شکل جدی تر دنبال خواهد شد به گونه ای که این بار نه تنها نابسامانی های موجود بعد از یک سال و اندی، همچنان حاصل کار دولت های نهم و دهم است(!) بلکه هم اکنون نیز نفوذی های احمدی نژاد، اجازه حل مشکلات را نمی دهند!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه