اختصاص ۶۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض و تسهیلات دولتی به چای کشور

استاندار گیلان با اشاره به اختصاص ۶۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض و تسهیلات دولتی به چای کشور، گفت: این موضوع در وزارت جهاد کشاورزی نیز موافقت و نهایی شد

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض و تسهیلات دولتی به چای کشور

به گزارش۸دی نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدعلی نجفی در شورای برنامه‌ریزی گیلان اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی استان در حوزه اقتصاد مقاومتی ضعیف عمل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سپاه قدس گیلان دستگاه برتر استان در حوزه اقتصاد مقاومتی است، افزود: بسیج و سپاه در حوزه اقتصاد مقاومتی به عنوان سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری عملکرد بسیار خوبی داشته است.

استاندار گیلان با تصریح بر اینکه دستگاه‌های اجرایی گیلان در حوزه اقتصاد مقاومتی خوب عمل نکردند، گفت: عملکرد دستگاه‌های دولتی گیلان در حوزه اقتصاد مقاومتی بررسی و ارزیابی می‌شود.

نجفی با اشاره به اینکه نهادهای انقلابی برای اقتصاد مقاومتی طرح و برنامه دارند، تصریح کرد: در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز پارک علم و فناوری گیلان ضعیف عمل کرد.

وی با اشاره به اختصاص ۶۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض و تسهیلات دولتی به چای کشور، خاطرنشان کرد: این موضوع در وزارت جهاد کشاورزی نیز موافقت و نهایی شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه بانک‌های خصوصی باید در حوزه تولید گیلان نیز فعال شوند، گفت: درست نیست که تمامی سرمایه‌بانک‌ها و موسسات خصوصی مستقر در گیلان به تهران و مشهد و سایر شهرها منتقل شود.

نجفی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی و ابلاغ سیاست‌های کلی آن، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی از اندیشه و فرهنگ بومی ریشه می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مشکل اشتغال در استان جدی است، افزود:  با ظرفیت خوب انرژی در استان و زیربناهای مناسب بخصوص در بخش برق، گاز و مخابرات باید برای ایجاد اشتغال جوانان تلاش کرد.

استاندار گیلان تأکید کرد: با شرایط ویژه‌ای که پیرو ابلاغ اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری ایجاد شده باید مدیران و بانک‌ها قوی‌تر وارد عرصه شوند به‌ویژه مشکلات نقدینگی واحدهای صنعتی را حل کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه