اگر معلولی آموزش و شغل ندارد جامعه ای که در آن زیست می کند معلول است

مدیر کل سازمان بهزیستی گیلان با تاکید بر اینکه باید به یک معلول در سازمان ها به عنوان یک فرد با نیاز ویژه نگاه شود خاطرنشان کرد: این بدان معنااست که این فرد خود به خود ناقص نیست و اگر آموز ش و شغل ندارد جامعه ای که در آن زیست می کند معلول است.

اگر معلولی آموزش و شغل ندارد جامعه ای که در آن زیست می کند معلول است

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، حسین نحوی نژاد در مراسم روز جهانی معلولان در ورزشگاه عضدی رشت،توجه ویژه به اشتغال معلولان را خواستار شد و گفت: جامعه معلولان تسهیلات زود بازده با بهره کم را مطالبه می کنند و باید از منابع مالی مختلف برای آنها نیز تامین اعتبار شود.

 مدیر کل سازمان بهزیستی گیلان  با بیان اینکه در ارتباط به درصد معلولان کشور و استان آمارهای مختلفی ارائه می شود اظهار کرد: براساس سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی آمار ۱۵ در صدی از جامعه معلولان کشور ارائه می شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی به این آمار اعتقادی ندارد را که این سازمان ها بیماری هایی مثل آسم و آلرژی را هم در گروه معلولیت قرار می دهند افزود: براساس مطالعات میدانی ۲۰ ساله و بر پایه برنامه توانمند سازی مبتنی بر جامعه که تک تک معلولان را مورد توجه قرار می دهد ۱.۵ تا دو درصد جامعه تعداد افراد جامعه معلول هستند و ۳۵ هزار معلول جامعه معلول گیلان را تشکیل می دهند.

مدیر کل سازمان بهزیستی گیلان گفت: مطالبات معلولان از مسئولان در درجه اول نمایش توانمندی های این قشر از جامعه است و دومین مطالبه مناسب سازی محیط است.

نحوی نژاد با تاکید بر اینکه باید به یک معلول در سازمان ها به عنوان یک فرد با نیاز ویژه نگاه شود خاطرنشان کرد: این بدان معنااست که این فرد خود به خود ناقص نیست و اگر آموز ش و شغل ندارد جامعه ای که در آن زیست می کند معلول است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه