ستادهای نماز جمعه با برنامه فرهنگی و ورزشی جوانان را جذب کنند

مدیر ستاد نماز جمعه کل کشور در بین اعضای ستاد نماز جمعه آستانه‌اشرفیه گفت: سیاست جریان‌سازی فرهنگی نماز جمعه درکشور به در مسیر ولایت و نظام اسلامی است

ستادهای نماز جمعه با برنامه فرهنگی و ورزشی جوانان را جذب کنند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از آستان‌خبر، حجت‌الاسلام محمد سیاح در حاشیه نشست اعضای ستاد نماز جمعه آستانه‌اشرفیه درباره فرهنگ‌سازی در جامعه بر اساس منویات رهبری در کشور گفت: موضوعات و وظایف مختلف نهاد امامت جمعه کشور ترویج فرهنگ اسلامی، آموزش مسائل سیاسی و بصیرتی مردم در جایگاه میز خطابه نماز جمعه است.

مسئول مدیریت امور ستادهای نماز جمعه کشور افزود: آنچه در ستاد نمازهای جمعه به‌عنوان بازوان ائمه جمعه مشغول فعالیت هستند بسترسازی مناسب برای زمینه حضور بیشتر مردم در نماز جمعه و مطالب و موضوعات و شعایری است که مردم در نماز جمعه دریافت می‌کنند.

IMG_6787

وی وظیفه اصلی ستاد را آماده‌سازی نماز جمعه برای حضور بیشتر مردم نام برد و خاطرنشان کرد: در این آماده‌سازی می‌توانند برنامه‌های مختلف چون دعوت و تبلیغ در مدارس، برپایی جلسات پرسش و پاسخ در بین جوانان، تشویق از ورزشکاران و نخبگان که در نماز جمعه انجام بگیرد.

مسئول مدیریت امور ستادهای نماز جمعه کشور با اشاره به اینکه ستادها نماز جمعه علاوه بر بسترسازی جهت حضور مردم در نماز جمعه برنامه‌هایی با مدیریت ستاد در سطح شهر انجام می‌دهند گفت: مناسبت ملی و مذهبی و حضور در محافل مختلف در ادارات و مدارس و دانشگاه و دعوت مردم به نماز جمعه یک کار فرهنگی است که مردم از خطبه‌ها خطیب استفاده نمایند.

همین مقام مسئول با اشاره به اینکه هرچقدر سیاست‌گذاری درست انجام گیرد ولی در نماز جمعه شهرستان‌ها نهادینه نگردد ابتر خواهد ماند خاطرنشان کرد: یکی از مسائل نهاد ستاد نماز جمعه کشور نهادینه کردن حوزه‌های ستادی نماز جمعه است.

 

این مقام مسئول با تأکید بر فعالیت بخش معاونت ستاد امور جوانان تصریح کرد: کار این معاونت جذب و برنامه‌ریزی و تشویق جوانان برای حضور پررنگ در نماز جمعه است.

حجت‌الاسلام سیاح بابیان اینکه بعضی از ستادهای نماز جمعه در کشور گروه فوتبال و والیبال دارند افزود: ستادهای نماز جمعه در این بخش بقول معروف جوانان را جذب کردند و هم برنامه فرهنگی و هم برنامه ورزشی دارند.

وی ادامه داد: ستادهای نماز جمعه برای توسعه بخش‌های فرهنگی خود با اجرای مسابقات فرهنگی، ورزشی و قرآنی و با حضور در محافل فرهنگی جامعه و اجتماعی زمینه برنامه‌ریزی فرهنگی را به وجود می‌آورد.

IMG_6795

مسئول مدیریت امور ستادهای نماز جمعه کشور درباره محتوای نماز جمعه شهرها گفت: مطالب ائمه جمعه به‌روز است خطیب نماز جمعه مسائل روز را تحلیل و به اطلاع نمازگزارانمی رساند.

حجت‌الاسلام محمد سیاح در خصوص پوشش خبری مناسب از نماز جمعه‌های کشور گفت: در بخش روابط عمومی ستاد نماز جمعه کشور طرح خبرنگار افتخاری را طراحی کردیم که تقریبا در سال گذشته برای ۳۰۰ نفر آموزش گذاشتیم و داریم تقویت می‌کنیم.

وی خبرنگاران افتخاری را یک چهره ستادی نماز جمعه معرفی کرد و خاطرنشان کرد: خبرنگار دیگر رسانه‌ها نیز می‌توانند به‌عنوان خبرنگار افتخاری ستاد نماز جمعه فعالیت داشته باشند و بر اساس برنامه و فنی مسائل نماز جمعه را ثبت و ضبط کرده و مستندسازی کنند.

وی ضمن تقدیر از اعضای ستاد نماز جمعه آستانه‌اشرفیه و ابلاغ سلام حجت‌الاسلام تقوی به آیت‌الله امینیان امام‌جمعه این شهرستان ادامه داد: کارکردهای فرهنگی نماز جمعه باید مستندسازی و در نشریه الکترونیکی ستاد نماز جمعه کشور انعکاس یابد.

 

در این نشست رئیس دفتر امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با ارائه گزارش اجمالی از اقدامات انجام‌گرفته در نماز جمعه آستانه‌اشرفیه گفت: تلاش ستاد نماز جمعه آستانه‌اشرفیه این بوده است که دولت کوچک ستاد جمعه را پویا و به‌روز داشته باشیم.

حجت‌الاسلام بابایی ارتباط با مردم، حفظ وحدت با مسئولین و خوش‌بین کردن مردم به‌نظام را از کارهای این ستاد برشمرد و یادآور شد: حضور عالمان فقاهت در این شهر مذهبی باعث شده است که نماز جمعه این شهرستان باشکوه بهتری هر هفته برگزار گردد.

 

در ادامه حجت‌الاسلام اسلامی نژاد رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان که حجت‌الاسلام محمد سیاح مدیر ستاد نماز جمعه کشور را همراهی می‌کردند از تلاش‌های اعضای ستاد نماز جمعه آستانه‌اشرفیه تقدیر و تشکر نمود.

IMG_6866

لازم به یادآوری است که حجت‌الاسلام محمد سیاح مدیر ستاد نماز جمعه کشور برای بررسی و ارزیابی ستادهای نماز جمعه استان گیلان و بررسی وضعیت سایت نماز جمعه شهرستان‌ها، عملیاتی کردن آیین‌نامه اجرایی ستادها و چارت تشکیلات، بازدید از دفتر ثبت جلسات و مکاتبات اداری، بررسی وضعیت کارت‌های اعضای ستادها، بررسی وضعیت نشریه الکترونیکی اقامه نماز جمعه و ارائه گزارش معاونت‌های ستادی و مسئولین واحدهای بخش برادران و خواهران به استان گیلان سفرکرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه