کنگره شهدای هنرمند گیلان برگزار می‌شود/ ۳۰۰۰ هنرمند بسیجی در استان داریم

مسئول بسیج هنرمندان گیلان با بیان اینکه بیش از ۳۰۰۰ نفر از جامعه هنرمند گیلان به عضویت سازمان بسیج هنرمندان استان در آمده اند گفت: این روند رو به افزایش است.

کنگره شهدای هنرمند گیلان برگزار می‌شود/ ۳۰۰۰ هنرمند بسیجی در استان داریم

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی ۸دی نیوز، کیومرث دولتی در جمع خبرنگاران به منظور فرا رسیدن هفته بسیج با بیان اینکه بسیج توانمندیهای خود را در تمامی عرصه ها در اداره کشور به خوبی اثبات کرده است اظهار کرد: بسیج امروز به عنوان یک سازمان مردمی تاثیر گذار بازوی موثر و توانمندی برای کمک به اهداف انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه بسیج هنرمندان گیلان در راستای توسعه و ارتقای هنر در استان برنامه ریزی می کند افزود: در امور فرهنگی مقام معظم رهبری بارها و بارها تاکیدات ویژه بر روی هنر و امور مربوط به هنرمندان داشته اند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان گیلان با تاکید بر اینکه امروز شبکه های ماهواره با ایجاد جذابیت در برنامه های خود به دنبال تاثیر گذاری منفی بر روی نسل جوان هستند گفت: برای مقابله با این تهاجم فرهنگی بسیج هنرمندان باید نقش خود را بیش از گذشته ایفا کند.

دولتی با بیان اینکه برنامه محوری هفته بسیج در استان برگزاری کنگره شهدای هنرمند گیلان است خاطرنشان کرد: بانک اطاعاتی وصیت ها، دلنوشته ها و زندگی نامه شهدای هنرمند کشور تدوین شد.

وی با بیان اینکه کنگره ۲۰۰۰ شهید هنرمند کشور در اواخر سال در سطح کشور برگزار می شود افزود: در کنگره شهدای هنرمند گیلان، مهمان ویژه و سخنران سردار مسجدی مسئول انجمن راویان کشور و معاون مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: در کنگره شهدای هنرمند گیلان سه فیلم از شهدای شاخص گیلان در چهارم آذر ماه در کنگره شهدای هنرمند گیلان رونمایی می شود.

وی از رونمایی فیلم هفت دقیقه ای عطر شالیزار که به معرفی شهید والا مقام علی رضا نامدار به عنوان یک شهید هنرمند می پردازد خبرداد و گفت: فیلم خواب سبز زندگی نامه شهید حبیب پورکان شهید هنرمندی که در عرصه بازیگری در شهرستان رودبار فعالیت داشت نیز در این مراسم رونمایی می شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان گیلان با بیان اینکه در بخشی از  این فیلم به شکل پانتومیم اجرا می شود خاطرنشان کرد: فیلم گنجشک خونین پر نیز که درباره زندگی شهید سید رضا کیا موسوی از شاعران لاهیجان است در کنگره شهدای هنرمند گیلان رونمایی می شود.

دولتی از رونمایی کتاب یک آسمان پرنده عاشق که معرف ۴۱ شهید هنرمند گیلانی است در کنگره شهدای هنرمند گیلان خبرداد و افزود: کتاب آفاق جان نیز که مجموعه شعری است در این مراسم رونمایی می شود.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۳۰۰۰ نفر از جامعه هنرمند گیلان به عضویت سازمان بسیج هنرمندان استان در آمده اند تصریح کرد: این روند رو به افزایش است سازمان بسیج هنرمندان گیلان از طریق کانون های خود در شهرستان ها عضو می گیرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان گیلان با اشاره اینکه حوزه هنر حوزه حساسیت است افزود: با توجه به هجمه های دشمن باید برنامه ریزی قوی در حوزه فرهنگی برای مقابله داشته باشیم.

دولتی طراحی و تهیه برنامه های مدون و پیش بینی حرکات دشمن در مقوله های فرهنگی و هنری و اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با برنامه ریزی و طراحی باید برنامه ها و استراتژی های دشمن را خنثی کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه