اجتماع بزرگ اربعین حسینی مردم آستانه‌اشرفیه برگزار خواهد شد

اجتماع بزرگ اربعین حسینی مردم آستانه‌اشرفیه از شبکه‌های سراسری به صورت زنده پخش خواهد شد.

اجتماع بزرگ اربعین حسینی مردم آستانه‌اشرفیه برگزار خواهد شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از آستان‌خبر، فرماندار آستانه‌اشرفیه در نشست ستاد اربعین این شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری آستانه‌اشرفیه برگزار شد با تأکید بر برگزاری مراسم مذهبی به صورت مردمی بیان کرد: در اجتماع بزرگ اربعین مردم آستانه‌اشرفیه ما فقط وظیفه هماهنگی و هدایت هیئت‌های مذهبی زیر یک بیرق را داریم.

حسین اسماعیلیان با بیان اینکه با توجه به تعهدات شهرداری آستانه‌اشرفیه میدان امام‌خمینی (ره) پیش از فرارسیدن اربعین تکمیل خواهد شد اظهار کرد: برگزاری نشست‌های هماهنگی و تداوم برگزاری جلسات هم‌اندیشی باعث می‌شود تا تصمیمات متفرقه کاهش یابد.

8745

وی با تأکید براینکه برای پذیرایی در روز عاشورا باید از ظرفیت مردمی استفاده کرد عنوان کرد: فراهم کردن پذیرایی با استفاده از امکانت دولتی صورت خوشی ندارد.

وی افزود: بنده با اعزام وسیله ایاب و ذهاب مخالفم زیرا معتقدم که این کار کا باعث بروز مشکلات عدیده‌ای خواهد شد.

فرماندار سابق آستانه‌اشرفیه نیز در این نشست با بیان اینکه آستانه‌اشرفیه بنیان‌گذار یک امر معنوی فرهنگی در استان گیلان شده است اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ شهرستان اقدام به تجمعات مذهبی مناسبتی می‌زنند که همگی آن‌ها الگو گرفته از شهرستان ست.

محمد باباخانی با اذعان به اینکه در سال نخست تنها ۱۷ شهرستان در کشور به برگزاری چنین برنامه‌ای اقدام کرده بودند بیان کرد: این برنامه یکی از برنامه‌های فرهنگی تأثیرگذار مدنظر مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به مجموعه اقداماتی که در سال‌های گذشته در زمان تصدی فرمانداری وی صورت گرفت بیان کرد: برگزاری نشست با مدیرکل صداوسیما بسیار مهم و ضروری است.

رئیس هیئات مذهبی آستانه‌اشرفیه نیز در این نشست با اشاره به استقبال پرشور هیئت‌های عزاداری در ایام ماه محرم گفت: در محرم امسال شاهد حضور پرشور هیئت‌های عزاداری از مناطق مختلف استان به‌خصوص در ایام تاسوعا، عاشورا، شب سوم و هفتم در حرم مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف بودیم.

حسین داداشی با تمجید از عملکرد نیروی انتظامی در ساماندهی هیئات عزاداری گفت: با توجه به تدابیری که اندیشیده شد عملکرد نیروی انتظامی در ایام محرم به‌خصوص در روز تاسوعا و عاشورا بسیار مناسب بود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط حاضر تنها از خیابان شهید بهشتی و صحن حرم مطهر برای اجتماع مردم عزادار می‌توانیم بهره ببریم افزود: فضای محیطی یکی از دغدغه‌های صداوسیماست که ما آمادگی فراهم کردن محیط مناسب با همکاری شهرداری آستانه‌اشرفیه را داریم.

رئیس هیئات مذهبی آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی در چنین مراسم‌هایی نهایت همکاری را دارند افزود: به‌منظور هماهنگی هرچه بیشتر و با موافقت ستاد روز سه‌شنبه یک جلسه هماهنگی با فرماندهان پایگاه‌های مقاومت، شورا و دهیاری‌های در حسینیه اعظم حرم مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف برگزار خواهیم کرد.

داداشی افزود: پس از پایان مراسم نماز جماعت ظهور عصر در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی آستانه‌اشرفیه در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد در ایام محرم گفت: با بازدید میدانی پیش آغاز مراسم توانستیم نقاط ضعف سال‌های گذشته را پوششش دهیم.

منوچهر محبوبی افزود: نیروی انتظامی با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با آمادگی کامل نهایت همکاری را در برگزاری باشکوه این مراسم خواهد داشت.

فرمانده سپاه ناحیه آستانه‌اشرفیه نیز گفت: نیروهای بسیج آمادگی کمک در نظم بخشیدن در این مراسم را دارند.

حسین مصطفی‌پور افزود: با هماهنگی که با فرماندهان پایگاه‌های مقاومت صورت می‌گیرد نیروهای بسیج با آمادگی کامل در این مراسم حضور خواهند داشت.

شهردار آستانه‌اشرفیه نیز در جمع اعضای ستاد اربعین این شهرستان گفت: یکی از دغدغه‌های برگزارکنندگان در سنوات گذشته جابجایی برج نور جنب حرم مطهر و آماده نبودن میدان امام بوده است که اقدام لازم انجام‌گرفته است.

علی شفیعی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای زیرسازی پوشش محیطی مراسم برای پخش زنده تلویزیونی به‌عمل‌آمده است گفت: ستاد بحران شهرداری در خصوص پیشگیری از حوادث احتمالی توجیه شده‌اند.

وی افزود: هرس درختان سطح شهر به‌ویژه اطراف حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) و مکان تجمع عزاداران از میدان امام خمینی (حرم مطهر) تا میدان فردوسی، ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی و پوشش تابلوهای شهری و تبلیغاتی با مضمون اربعین حسینی از دیگر اقدامات شهرداری آستانه‌اشرفیه برای برگزاری اجتماع بزرگ اربعین حسینی در آستانه‌اشرفیه است.

رئیس سازمان تبلیغات آستانه‌اشرفیه نیز در این نشست با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با مداحان گفت: تمامی اشعار مداحان مورد بررسی قرار گرفته و مورد تأیید سازمان است.

حجت‌الاسلام رضا مطهری افزود: با به رسی‌ها صورت گرفته و موافقت نهادهای ذی‌ربط پنج مداح و پیرغلام اهل‌بیت به نام‌های کاظم علینیا، رضا شمس، سیدحسین نبوی، سیدباقر عیس‌دوست و مسعود عارفی به‌عنوان مداح در این مراسم به مداحی خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه جایگاه مجریان و مداحان بسیار مهم است افزود: استاد محمود لطفی‌نیا را به‌عنوان قاری و وحید فخرموسوی و علی پورحسن به‌عنوان مجری در جایگاه حضور خواهند یافت.

مطهری به استناد سایت سازمان تبلیغات استان گیلان گفت: آستانه‌اشرفیه تنها شهرستانی است که دو نشست با هیئت‌های مذهبی برگزار کرده است.

نماینده صداوسیمای گیلان در آستانه‌اشرفیه نیز با تقدیر از زحمات باباخانی فرماندار سابق آستانه‌اشرفیه گفت: فرماندار سابق در طول سال‌های مسئولیتشان منشأ خدمات بسیاری به شهرستان شده‌اند که از اجتماع اربعین می‌توان به‌عنوان ماندگارترین خدمات وی نام برد.

علیرضا کارگرقوی‌بازو با تأکید بر اینکه در صورت استفاده دو خیابان اصلی برای اجتماع عزاداران نیاز به وجود تجهیزات بیشتری است بیان کرد: به‌منظور ارائه تصویربرداری بهتر باید برای حضور بانوان و رفت آمد تمهیدات لازم صورت گیرد.

وی به نقش مداحان در پرشورتر برگزار شدن این مراسم اشاره کرد و گفت: باید به‌گونه‌ای مداحی شود که هیجان و شور جمعیت خوابیده نشود.

کارگرقوی‌بازو تهیه لباس یکدست را یکی از اقدامات مناسب شورای هیئت‌های مذهبی به‌منظور پوشش بهتر تصویر یه عنوان کرد و افزود: تعداد زیاد پرچم در این مراسم کیفیت پوشش تصویری را تضعیف می‌کند و پیشنهاد می‌شود که تعداد محدود پرچم‌ها از پیش تعیین شده باشد.

نماینده صداوسیمای گیلان در آستانه‌اشرفیه با تأکید بر مشخص شدن پارک خودروها گفت: باید اطلاع‌رسانی کامل به نقاط مختلف شهرستان انجام شود.

به گزارش آستان‌خبر، قرار است در اربعین امسال کاروان پیاده چهارهزارنفری تحت عنوان “قطره‌قطره تا دریا” از دهستان‌های کیسم و چهارده بخش مرکزی آستانه‌اشرفیه به اجتماع‌کنندگان اربعین اضافه شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه