قحط الرجال دولت در انتخاب وزیر علوم/ اصرار به میدان داری جریانات خاص در دانشگاه قابل قبول نیست

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی گیلان با بیان اینکه معرفی وزیری که با شاخصه های جریان فتنه سازگاری دارد برای سومین بار قابل قبول نیست، گفت: ظاهرا برای عده ای قحط الرجال شده که می خواهند به هر ترتیب یک طیف خاصی را در عرصه دانشگاه میدان دار کنند.

قحط الرجال دولت در انتخاب وزیر علوم/ اصرار به میدان داری جریانات خاص در دانشگاه قابل قبول نیست

به گزارش ۸دی نیوز، حجت الاسلام میرشمس اکبر حسینی در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران»، با اشاره به معرفی فخرالدین احمدی دانش آشتیانی به سمت وزارت علوم از سوی دولت، اظهار کرد: رئیس جمهور در موضوع معرفی وزارت علوم به شدت تحت فشار احزاب، جناح ها و گروه های سیاسی است.

تأثیر جریانات سیاسی در معرفی وزیر علوم

وی با اشاره به تأکیدات رییس جمهور در افتتاح سال جدید دانشگاه ها مبنی بر اینکه دانشگاه ها باید از احزاب و جریانات سیاسی خالی باشد تا بتواند یک محیط آموزشی مناسب باشد، گفت: معرفی وزیری که با شاخصه های جریان فتنه سازگاری دارد برای سومین بار قابل قبول نیست.

مسیول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی گیلان، به عواقبی که معرفی این افراد معلوم الحال برای کشور می تواند به وجود آورد اشاره کرد و افزود: دو انتخابات مهم مجلس و خبرگان را در سال آینده پیش رو داریم و محیط دانشگاه می تواند بستر مناسبی برای اجرای حرکت ها و جریانات سیاسی مختلف باشد.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید یکدولت بی طرف باشد و یک انتخابات سالم برگزار کند، بیان کرد: دانشگاه اگر بخواهد دچار این حوادث شود خیلی خطرات جدی را به دنبال خواهد داشت و یک دورنمایی از فتنه ۸۸ بروز و ظهور می کند.

مسیول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی گیلان، با بیان اینکه به نظر می رسد احزاب و جناح های سیاسی از دولت سهم هایی می خواهند، گفت: این سهم خواهی در وزارت علوم خیلی جدی است و وزارت علوم می تواند در موضوعاتی همچون مذاکرات انرژی هسته ای فعالیت هایی داشته باشد.

شأنیت علمی وزیر علوم در اولیت اول باشد

حسینی با تأکید بر اینکه وزیر علوم باید شأنیت علمی اش در اولویت اول باشد نه اینکه وابسته به جریانات سیاسی باشد و یا اهداف سیاسی خاصی را دنبال کند، اظهار کرد: ظاهرا جناب رئیس جمهور هم اثرپذیری زیادی از بعضی جناح ها دارد.

وی با اشاره به تأکیدات حضرت آقا به اعضای دولت و به شخص رئیس جمهور مبنی بر اینکه دولت در مجلس متعهد شده که در انتصابات از افرادی که در فتنه بودند استفاده نکند، افزود: رئیس جمهور در هیئت دولت به همه وزرا دستور دادکه فرامین مقام عظمی ولایت را اجرا و پیاده کنند، اما معرفی افرادی با پرونده های خاص برای تصدی پست وزارت علوم معنای دیگری دارد.

اصرار دولت به میدان داری جریانات خاص در عرصه دانشگاه

مسیول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی گیلان خاطرنشان کرد: سهم خواهی جریانات سیاسی از دولت و در پیش بودن انتخابات سال آینده از موضوعاتی است که به نظر می رسد در موضوع معرفی وزیر علوم تأثیرات جدی دارد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور می تواند از افراد موثق و مورد قبول اساتید دانشگاه ها و رؤسای دانشگاه های استان ها که افرادکارآمدی هستند و از رتبه های وزین علمی برخوردارند استفاده کند، اظهار کرد: در انتخاب وزیر علوم قحط الرجال نیست اما ظاهرا برای عده ای قحط الرجال شده که می خواهند به هر ترتیب یک طیف خاصی را در عرصه دانشگاه میدان دار کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه