کاروان نمادین ورود اسرای کربلا به کوفه در بندر آستارا به راه افتاد

در روز هفتم شهادت امام حسین(علیه السلام) کاروان نمادین ورود اسرای کربلا به کوفه در بندر آستارا به راه افتاد.

کاروان نمادین ورود اسرای کربلا به کوفه در بندر آستارا به راه افتاد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از شبستان، ورود نمادین کاروان اسرای عاشورایی به کوفه همزمان با روز هفتم شهادت امام حسین(علیه السلام)؛ در بندر آستارا به راه افتاد تا مظلومیت امام حسین (علیه السلام) و خاندان و یاران با وفایش را برای مردم بازگو کند.
در این مراسم که در خیابان های فارابی، امام خمینی(ره)، دکتر شریعتی و کوچه پریان برگزار شد، نقش هر یک از سران سپاه عمر بن سعد به همراهی جنایتی که کرده بودند به نمایش در آمد.

IMG10531811
در این نمایش آیینی همچنین کودکان و زنان شهدای عاشورا به بند کشیده شده و با تازیانه مورد ضرب و شتم واقع می شوند، به تصویر کشیده شد.
به حرکت در آمدن این کاروان یادآور حرکت و ورود اسرای کربلا به کوفه به سرپرستی حضرت زینب کبری(سلاالله علیها) است.
بانوان عزادار آستارایی و حاضرین در این آیین نمایشی با دیدن حالت آزار و اذیت خانواده پیامبر(صلی الله و آله و سلم)  و اسرای کربلا و سرهای بر نیزها اشک از چشمانشان جاری شده و به سر و سینه زدند.
مردم ولایتمدار و حسینی بندر آستارا در بخش هایی از مسیر عبور کاروان، با پذیرایی از کاروانیان، عشق و ارادت خالصانه خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(علیه السلام) نشان دادند.
مرزنشینان آستارایی امروز همراه با بسیاری هموطنانمان، در هفتمین روز از شهادت امام حسین(علیه السلام) و یارانش، با برپایی مراسم عزاداری و نوحه‌خوانی در مساجد و هیئت های مذهبی این شهرستان یاد و نام آن امام همام و مصائب روز عاشورا و اسارت اهل بیت(علیه السلام) را گرامی داشتند و در رثای امام مظلومان مراسمات سوگواری به پا کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه