ترویج فرهنگ عاشورا از مأموریت های اصلی آموزش و پرورش است

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه تعلیم و تربیت باید در مسیر اعتقاد به خداوند متعال و پیروی از آموزه های انبیاء الهی باشد، گفت: ترویج فرهنگ عاشورا از مأموریت های اصلی آموزش و پرورش است.

ترویج فرهنگ عاشورا از مأموریت های اصلی آموزش و پرورش است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از دیارباران، آیت الله زین العابدین قربانی امروز در دیدار با تشکل های دانش آموزی و مدیران اجرایی نهاد های آموزشی و فرهنگی گیلان به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانی با معرفی قشر جوان به عنوان آینده سازان کشور در سمت های خرد و کلان،گفت: دانش آموزان و دانشجویان با حضور در سنگر تعلیم و تربیت و علم اندوزی آینده ایران اسلامی را رقم می زنند.

کتابی با معرفی ۱۰۰ویژگی قران کریم در دست تالیف دارم

وی با اشاره به کتاب در حال تألیف خود در راستای بیان ویژگی های مختلف قرآن کریم، تصریح کرد: تعلیم و تربیت یکی از فصل های ارزشی این کتاب در حال نگارش به شمار می رود.

لزوم هدایت دانش پژوهش بر مدار اعتقاد به خداوند متعال

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه قرآن کریم بحث تعلیم و تربیت را مد نظر قرار داده و در این راستا آیه ای با محتوای آموختن با یاد خداوند متعال بر قلب نازنین پیامبر گرامی اسلام نازل شد، اضافه کرد: دانش پژوهی و دانش آموزی به ویژه در جامعه اسلامی باید بر اساس اعتقاد به خداوند متعال و قیامت باشد.

بمب اتم، محصول علم خارج از مدار اعتقاد به خداوند متعال

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه این مطلب، افزود: بمب اتم محصول علم و دانش بشر است ولی علمی که خارج از مدار اعتقاد به خداوند متعال شکل بگیرد، ابزار کشتار انسان ها به شمار می رود.

آیت الله قربانی با بیان اینکه تعلیم و تربیت باید بر اساس آموزه های انبیاء باشد، لقمان را یکی از محصولات اینگونه بستر علمی در دنیا به عنوان حکیمی جهانی معرفی کرد و گفت: قرآن کریم آیه ای در این رابطه با عنوان سوره لقمان، بر سینه نورانی نبی اکرم (ص) نازل فرمودند.

وی در خاتمه احیاء امر به معروف و نهی از منکر را از اصول شکل گیری قیام عاشورای حسینی برشمرد و با معرفی نماز به عنوان اصول دیگر نهضت امام حسین (ع) در تشریح نقش عاشورا در ورود موج تشیع به کشورهایی مانند سوریه اظهار کرد: اسارت اهل بیت (ع) موج تشیع را وارد کشورهایی مانند سوریه و لبنان کرد که پیامدهای آن تشکیل گروه استکبار ستیز حزب الله بود.

ترویج فرهنگ عاشورا از مأموریت های اصلی آموزش و پرورش

مهدی حاجتی مدیر کل آموزش و پرورش گیلان نیز در این نشست با رونمایی از نقش دانش آموزان در ترسیم ساختار استکبار ستیزی در ایران اسلامی، گفت: دانش آموزان خط امام در سنگر تعلیم و تربیت در جبهه استکبار ستیزی نیز فعالیت داشتند.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان ترویج فرهنگ عاشورا را مأموریت اصلی اداره آموزش و پرورش به عنوان متولی تعلیم و تربیت در ایران اسلامی برشمرد و تصریح کرد: امام شناسی در بخشی از سنوات تعلیم و تربیت بر اساس ماهیت عاشورا فرصتی ارزشی محسوب می شود.

بیان فرهنگ عاشورا وظیفه ای سنگین بردوش آموزش و پرورش

حاجتی با تأکید بر اینکه حادثه کربلا رنگ ابدیت به خود گرفته است، بیان فرهنگ عاشورا را وظیفه ای ارزشی بر دوش آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: این درس مهم و بزرگ با حضور علما و فرهیختگان به دانش آموزان در مدارس منتقل خواهد شد.

مدیر کل اداره آموزش و پرورش گیلان انقلاب اسلامی ایران را تبلور یافته در مکتب عاشورای امام حسین (ع) معرفی کرد و گفت: امام خمینی (ره) در مکتب عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) تربیت یافته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه