جهت ساماندهی هیآت دستگاها به طور جد وارد عمل شوند / هیأت های عزاداری رشت شناسنامه دار می شوند

اولین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در سال دوم از فعالیت شورا ظهر امروز به ریاست مظفر نیکومنش نودهی برگزار شد.

جهت ساماندهی هیآت دستگاها به طور جد وارد عمل شوند / هیأت های عزاداری رشت شناسنامه دار می شوند

 به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت ،مظفر نیکومنش نودهی با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری ابا عبداالله و بررسی وضعیت  ترافیکی شهر در این ایام افزود: وضعیت ترافیکی شهر رشت در این ایام بسیار پیچیده می شود و باید دستگاه های مرتبط به طور جدی وارد عمل شوند تا هیات های عزاداری و مردم با هیچ مشکلی روبرو نشوند.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت  با تاکید بر اینکه قبل از بستن خیابان ها برای حرکت هیات های عزاداری از قبل به شهرداری و مردم اطلاع رسانی شود و طرح و نقشه آن به شورا و شهرداری ارائه شود گفت: فضای تبلیغات اتوبوس رانی و تاکسی رانی دارای ظرفیت مناسبی برای نصب پوستر های عزاداری اباعبدالله است بهره برداری فرهنگی و مذهبی در این ایام از این فضا ها مدیریت شود.

رئیس کمیسیون فرهگی شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه هیات های مذهبی در رشت شناسایی می شوند افزود: هیات های عزاداری اباعبدالله در سطح شهر رشت شناسنامه دار می شوند.

نیکومنش نودهی در ادامه با اشاره به معضلات حمل و نقل و ترافیکی شهر  به حضور سازمان راهنمایی رانندگی و نظام وظیفه در جاده تهران  اشاره کرد و گفت: در روز های اعزام سربازان در این منطقه مشکلاتی ایجاد می شود و تصادفاتی رخ می دهد بنابراین پی گیری ویژه برای احداث پل عابر پیاده در این منطقه لازم وضروری است

در این جلسه ؛شاهرخ طلیسگر با اشاره به بازنگری طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر رشت اظهار کرد: در جلساتی که بر گزار شد مطرح شد که اگر قرار شود طرح جامع را از صفر شروع کنیم کل برنامه باید از اول شروع شود که سنجیده نیست.

وی با تاکید در جلسات قرار شد که مشاور طرح جامع از خود دفاع کند افزود: ۱۵ درصد از مبلغ مشاور طرح باقی مانده است که هنوز پرداخت نشده است و به مشاور گفته شده که باید از خود دفاع کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با اشاره به بازنگری و اصلاحیه ای که در طرح جامع ترافیک رشت صورت می گیرد افزود: در این بازنگری بررسی می شود که طرح جامع ما چه شرح خدماتی داشته باشد تا خطا در آن رخ ندهد.

طلیسگر با اشاره به جلساتی که در وزارت کشور درباره طرح جامع حمل و نقل و ترافیک رشت برگزار شد گفت: از آنها خواسته شد که در تکمیل و اجرایی شدن طرح جامع حمل و نقل یه شهرداری و شورای شهر رشت کمک کنند.

وی با اشاره به همایش معاونان حمل و نقل و ترافیک استانهای کشور افزود: در این همایش شهر رشت جز هقت شهری بود که مطالعات طرح جامع ترافیکی خود را در دست داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت خاطرنشان کرد: به شرکت مشاور طرح جامع ترافیکی رشت نام زدیم که شرح خدمات خود را تهیه کند و به آنها گفته شد که این امر مشروط به آن است که کارشناسان وزارت کشور شرح خدمات را قبول کنند

وی  با تاکید بر اینکه کارشناسان وزارت کشور اعلام همکاری کردند که مطالعات با نظر آنها تصویب شود تصریح کرد: برای دامه کار با حضور نمایندگان مجلس با دو معاون وزیر جلسه برگزار شد.

طلیسگر افزود: این روند منجر شد که شرکت مشاور شرح خدمات پیشنهادی خود را منطبق با صورت جلسات اعضای شورا،برنامه های بلندمدت,میان مدت و کوتاه مدت و نیز منطیق با سیستم حمل و نقل انبوه بر و ریلی به ما بدهد.

وی با بیان اینکه شهرداری و شورا بر شرح خدمات ارائه شده در دو مورد ایراد گرفت گفت:در ادامه روند شرکت مشاور شرح خدمات نهای و مسائل مالی را برای مالی  ارسال کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با بیان اینکه شرکت مشاور تیم فنی خود را نیز به ما معرفی کرده است افزود:شرح خدمات مشاور طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری کلانشهر کرج، بعد از تائید کار فرما و استانداری  جهت تایید و تصویب نهایی به وزارت کشور ارسال می شود.

طلیسگر با تاکید بر اینکه شهر رشت یک شهر حلقوی است و در تهیه طرح حمل و نقل و ترافیک آن این نکته لحاظ شود که رشت به صورت یک مجموع شهر است افزود: مطالعه رفتارهای ترافیکی مردم در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر لحاظ می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه