من در کنار مردم انزلی و جوانان این شهر ایستاده ام و اجازه تغییر نام منطقه را نخواهیم داد

حسن خسته بند گفت: منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی مصوب مجلس است که به تایید شورای نگهبان رسیده است. میتوان گفت که ۹۰ درصد این کار، با پیگیری و تلاش شبانه روزی که خدا به من به عنوان نماینده مردم انزلی توفیق داد انجام گرفت.

من در کنار مردم انزلی و جوانان این شهر ایستاده ام و اجازه تغییر نام منطقه را نخواهیم داد

به گزارش ۸دی نیوز و به نقل از انزلی کلاب، حسن خسته بند گفت: منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی مصوب مجلس است که به تایید شورای نگهبان رسیده است. میتوان گفت که ۹۰ درصد این کار، با پیگیری و تلاش شبانه روزی که خدا به من به عنوان نماینده مردم انزلی توفیق داد انجام گرفت و دیگر نمایندگان کشور نیز به ما کمک کردند و این رویداد هدیه ای بود برای مردم بندرانزلی که در دوره ششم این اتفاق صورت پذیرفت.

/مصوبه دولت بدون تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان ارزش قانونی ندارد/

وی افزود: باید در نظر داشت که هر گونه تغییر در وسعت، اسم و هر آنچه که قرار است در خصوص منطقه آزاد انزلی صورت پذیرد باید حتما مجلس تصویب کند و سپس توسط شورای نگهبان به تایید برسد. اخیرا نیز ۳۲۰۰ هکتار از محدوده به حدود ۱۰ هزار هکتار افزایش یافته است که در این رابطه نیز مصوبه دولت قانونی حساب نمی شود و نیازمند تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان است، آن زمان میتوان گفت که قانونی است. در حال حاضر بخشی از چند روستای شهرستان خمام جز منطقه آزاد انزلی است، حال اینکه فرودگاه یا سایر مناطق به آن افزوده شود باز هم دلیلی برای تغییر نام منطقه آزاد انزلی نیست و می تواند دلیل بر عدم آگاهی از قانون توسط کسانی باشد که مطالبی از این دست را مطرح می سازند.

/۹۰ درصد درآمد منطقه آزاد داخل بندرانزلی و حوزه گلشن حاصل می شود/

خسته بند با بیان اینکه دست به سفره نباید مشت به پیشانی باشد، افزود: اصل منطقه در داخل بندرانزلی است که بالای ۹۰ درصد درآمد آن داخل بندر و در حوزه گلشن است اگر این دو نقطه نباشد و کل استان گیلان منطقه آزاد شود باز هم هیچ ارزشی ندارد و درآمدی ایجاد نمی کند پس این منطقه آزاد به جهت قرار گرفتن در بندرانزلی و ساحلی که دارد این توجیه را ایجاد می کند که منطقه آزاد باشد و شورای نگهبان و مجلس در آن زمان این موضوع را تشخیص داده اند.

/من در کنار مردم انزلی و جوانان این شهر ایستاده ام و اجازه تغییر نام منطقه را نخواهیم داد/

خسته بند با اشاره به اینکه مردم انزلی هرگز اجازه تغییر نام منطقه آزاد انزلی را نخواهند داد، خاطر نشان کرد: شاید کسانی ناآگاهانه و یا آگاهانه دنبال این کار باشند اما من در کنار مردم انزلی و جوانان این شهر ایستاده ام و اجازه نخواهیم داد حتی یک تن کالا از بندر خارج شود و یک نفر از ورودی و خروجی منطقه گلشن با کالا عبور کند و اگر این تفکر توسط کسانی دنبال می شود باید بدانند که این کارها فقط باعث ایجاد تفرقه و نفاق بین مردم استان می شود و بازتاب سیاسی، اجتماعی در بر دارد و با خشم مردم انزلی مواجه خواهند شد، از مسئولین استان تقاضا دارم به کسانی که به دنبال این افکار معلول و معیوب هستند اجازه ندهند چیزی بنویسند و چیزی بگویند که تفکری پشت آن نباشد و برای استان و کشور ما هزینه بی جهت داشته باشد که این افراد شخصا باید پاسخگوی عواقب اعمال نسنجیده از این دست باشند.

/اگر قرار به هزینه کردن است یک فرودگاه جدید احداث خواهیم کرد/

نماینده مردم انزلی در مجلس در رابطه با مسئله فرودگاه، گفت: ما میلیاردها تومان خرج کرده ایم و اگر قرار است برای رساندن فرودگاه موجود در استان به استانداردهای لازم میلیاردها تومان هزینه کنیم، می توانیم یک فرودگاه جدید با یک نقشه جدید در پهنه ای که وجود دارد احداث کنیم و نبودن فرودگاه نمی تواند دلیلی باشد که اسم یک منطقه را تغییر دهیم.

/امیدوارم تنها یک خطای رسانه ای باشد/تکرار این شیطنت ها از سوی جوانان انزلی بی پاسخ نخواهد ماند/

حسن خسته بند با بیان اینکه امیدوارم موضوعات مطرح شده یک خطای رسانه ای بوده باشد، افزود: من مطمئنم نام منطقه آزاد انزلی تغییر نخواهد کرد و کسانی که از منطقه آزاد انزلی نان بر سر سفره میبرند و به دنبال مطرح کردن مسائلی از این دست هستند، بدانند که با تکرار این شیطنتها جوانان انزلی آنها را از آنجا بیرون خواهند انداخت و حق ندارند دست به سفره و مشت به پیشانی باشند.

/کسانی که دنبال این قضایا هستند دنبال ایجاد تفرقه هستند/

وی در جواب این سوال که چند درصد احتمال می دهد تغییرنام صورت پذیرد، گفت: اصلا به هیچ عنوان این قضیه اتفاق نمی افتد چون قانون مشخص کرده است، من دو دوره در کمسیون اقتصادی مجلس بوده ام و هر آنچه بخواهد تغییر کند، تنها مصوبه دولت کافی نیست و مجلس باید صحه بگذارد و شورای نگهبان هم تایید کند و کسانی که دنبال این قضایا هستند دنبال ایجاد تفرقه هستند، چون با اسم عوض کردن مشکل سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال حل نمی شود و در شرایطی که ما با مشکل بیکاری جوانان مواجه هستیم این کارها نمک به زخم مردم پاشیدن است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه