بعضی از دستگاها هجمه فرهنگی دشمن را به طور یقین باور ندارند

مدیر کل سابق امور اجتماعی‌ فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به پایان نیم سال اول سال اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی وعزم ملی گفت: فرصت مناسبی برای مدیران فرهنگی استان است که گزارش عملکرد شش ماهه خود را به مردم ارائه دهند.

بعضی از دستگاها هجمه فرهنگی دشمن را به طور یقین باور ندارند

به گزارش ۸دی نیوز نیوز به نقل از احرار گیل، عزیز پورعزیزی با اشاره به پایان نیم سال اول سال اقتصاد و فرهنگ با مدیریت عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: فرصت مناسبی برای مدیران فرهنگی استان است که گزارش عملکرد شش ماهه خود را به مردم ارائه دهند .

وی افزود: نام گذاری این سال بر اساس ضرورت و اهمیت، توسط مقام معظم رهبری انجام شده است و در حال حاضر هجمه فرهنگی دشمن با انواع ابزار و تکنولوژی در حال گسترش است ودشمن در این نبرد فرهنگی پایه و اساس دین وارزشها و بنیان خانواده را مورد هدف قرار داده که متاسفانه در بعضی جاها هم موثر واقع شده است.

پورعزیزی خاطر نشان کرد: وقتی مقام معظم رهبری از شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی یا هجمه فرهنگی، جنگ نرم دشمن از سال ها پیشین تاکید داشته اند یعنی زمان، زمان جنگ است و میدان جنگ همراه با سلاح آن تغییر پیدا کرده برای مقابله با این تهاجم اول باید نسبت به صحنه، شناخت کامل داشت وبعد به سازماندهی درست پرداخت و درمقابل او به دفاع یا حمله پرداخت.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه فعالیت های فرهنگی سازمانهای فرهنگی در شش ماهه گذشته چندان ملموس وشفاف نبوده است؛  گفت: گمان میرود بعضی از دستگاها با موضوع جدی برخورد نکرده اند و یا اینکه هجمه فرهنگی دشمن را به طور یقین باور ندارند.

پورعزیری یاد آورشد: از آنجائیکه بعضی از دستگاههای همچون سازمانهای فرهنگی، مدیریت های فرهنگی ادارات و شهرداریها و … وظایفی بردوش دارند که می توانستند ضمن ایجاد فضای مناسب در شهرها و روستاها برای تحقق اهداف سال عملکرد مناسبی از خود نشان دهند ولی عملا در این حوزه فعالیت چشمگیری مشاهده نشده و یا مثل سالهای گذشته توسط بعضی دستگاهها به صرف گزارش بسنده شده است.

مدیر کل سابق امور اجتماعی‌ فرهنگی استانداری گیلان دراین  رابطه یادآور شد: چه بسا پاره ای از این گزارشات غیر ملموس باشد و یا در عالم خارج محقق نشده باشد. با توجه به اینکه به چله انقلاب نزدیک می شویم باید اثرات مشهود برنامه های فرهنگی گذشته را در نسل های کنونی مشاهده کنیم و قطعا بسیاری از فعالیت ها فقط در قالب آمار و ارقام بوده و از جهت کیفی قابلیت بهره برداری را نداشته است.

وی از مستولان خواست  تا با بهره گیری از قرآن مجید  در تمامی زمینه ها از جمله مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، علمی و تربیتی راه گشا باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه