کارشناس روابط بین الملل در گفتگو با ۸دی:

ایران خواستار غرامت ۱۰۰میلیارد دلاری شود/ آمریکا با کلک و ترفند به دنبال فعال کردن پدافند سوریه بود

کارشناس روابط بین الملل با بیان اینکه آمریکا با کلک و ترفند بدنبال فعال کردن پدافند سوریه بود گفت: این رفتار آمریکا خلاف عرف رایج بین الملل است و باید پیگیری شود و حتی ایران می تواند ادعای غرامت ۱۰۰ میلیارد دلاری در رابطه با این تجاوزهوایی داشته باشد.

ایران خواستار غرامت ۱۰۰میلیارد دلاری شود/ آمریکا با کلک و ترفند به دنبال فعال کردن پدافند سوریه بود

سید وحید کریمی کارشناس روابط بین الملل در گفت وگو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه تعرض و ایجاد مزاحمت دو جنگنده امریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی را در سه محور میتوان بررسی کرد، گفت: امریکا با این اقدام از روش زورمندانه و خلاف قوانین بین الملل اقدام به ایجاد ارعاب کرده است.

سید وحید کریمی با تاکید بر تذکر به رفتار خلاف‌ قانون امریکا ادامه داد: همانطور که در رابطه با کارهای قبلی آمریکا بویژه ترور سردار حاج قاسم سلیمانی به امریکا پاسخ دادیم باید اینبار هم بگونه ای تذکر دهیم که امریکا مراقب رفتار خود باشد‌.

 

لزوم اتحاد کشورهای همسایه جهت اقدامی هماهنگ علیه امریکا

این کارشناس روابط بین الملل با اشاره به لزوم اتحاد و هماهنگی بین کشورهای منطقه علیه حرکت متجاوزانه آمریکا در آسمان سوریه گفت: کشورهای منطقه، همسایه و دوست مانند عراق، ترکیه، سوریه و حتی روسیه باید این رفتار امریکا را مدنظر داشته باشند و برای مخالفت با این حرکت غیرقانونی هماهنگی بیشتری به منظوره اقدامی هماهنگ منطقه ای علیه این دولت متجاوز داشته باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به زور و بدون موافقت دولت مرکزی و مشروع سوریه به آسمان این کشور ورود کردند که این نیز خلاف قانون است‌.

این کارشناس روابط بین الملل با بیان اینکه آمریکا با کلک و ترفند بدنبال فعال کردن پدافند سوریه بود گفت: این رفتار امریکا خلاف عرف رایج بین الملل است و باید پیگیری شود و حتی ایران می تواند ادعای غرامت ۱۰۰ میلیارد دلاری در رابطه با این تجاوزهوایی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: این غرامت ۱۰۰میلیارد دلاری به دلیل خسارتی است که در این اقدام غیرقانونی به روح و روان مسافران ایجاد شده است و ما آن را حساب بدهی های آمریکا به دولت و مردم ایران می گذاریم.

تأکید رییس قوه قضاییه به داشتن بخش حقوقی قوی در تمام ارگان ها

کریمی با بیان اینکه می بایست در مجامع و محافل بین المللی بیش از پیش فعال شویم افزود: باعث خرسندی است که رئیس قوه قضاییه خواستار بخش حقوقی قوی و مؤثر در تمامی ارگان های دولتی شد، این امر باعث افزایش قدرت ارگان های مختلف می شود زیرا حقوقدانان می دانند در مسائل مختلف چه برخوردی داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه