دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی:

ضرورت حمایت از تولید چای و برنج/ نابسامانی و ناکارآمدی فعالان اقتصادی را آزار می دهد

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گیلان با اشاره به فشار اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران توسط استکبار، گفت: کشور در شرایط جنگ اقتصادی است و سربازان خط مقدم این جنگ فعالان اقتصادی هستند.

ضرورت حمایت از تولید چای و برنج/ نابسامانی و ناکارآمدی فعالان اقتصادی را آزار می دهد

به گزارش ۸دی، «محمد خزاعی» در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) نهادی است که در سال ۱۹۱۹ تشکیل شد و مقر آن در پاریس است.

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی با اشاره به اینکه اعضای این نهاد، بازرگانان، فعالان اقتصادی بخش خصوصی کشورها و کلیه نهادهای مالی و اقتصادی غیردولتی از جمله بانک‌ها، موسسات بیمه، شرکت‌های تجاری و تولیدی در جهان هستند، افزود: وظیفه اساسی ICC، حمایت و تسهیل تجارت و مناسبات اقتصادی بخش خصوصی کشورها در روابط دو و چند جانبه است.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی بین‌المللی‌ به عنوان بزرگترین سازمان کسب و کار بین‌المللی نمایندگی بالغ بر ۴۵ میلیون عضو را در بیش از ۱۰۰ کشور جهان عهده‌دار است و همچنین عضو ناظر سازمان ملل متحد و دارای همکاری‌های گسترده با سازمان‌هایی نظیر WTO است.

خزاعی به تاسیس کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی در سال ۱۳۴۲ اشاره و تاکید کرد: تبادل اطلاعات جهت توسعه و ترویج فعالیت‌های اقتصادی بین‌المللی برای فعالان اقتصادی کشور، مشارکت در رویدادها و تصمیم‌سازی‌های ICC و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آموزشی ICC‌از جمله اهداف تشکیل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی است.

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی در ادامه اتاق بازرگانی شهر رشت از فعال‌ترین اتاق‌های کشور دانست و گفت: این اتاق در ارتباط با کشورهای حاشیه خزر در حوزه گسترش تبادل اقتصادی و توسعه و بهبود مناسبت‌های سیاسی نقش ایفا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: استان گیلان ظرفیت‌های بسیاری در تولید چای و برنج و صنعت گردشگری و فعالیت‌های دریایی دارد که باید از آنها در راستای توسعه اقتصادی استفاده شود.

خزاعی به فشار اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران توسط استکبار جهانی اشاره و اظهار کرد: کشور در شرایط جنگ اقتصادی است اما به وجود همه مشکلات بخش خصوصی تلاش‌های فراوانی انجام داده است.

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی تاجران و فعالان اقتصادی کشور را سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی دانست و اذعان کرد: متاسفانه نابسامانی و ناکارآمدی در شرایط کنونی فعالان اقتصادی را بیشتر اذیت می‌کند و باید از این بخش حمایت شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه