ولایت پذیری از ولایت فقیه در جامعه تبیین و ترویج شود

فرماندار شهرستان تالش گفت: ولایت پذیری از ولایت فقیه در جامعه باید تبیین و ترویج شود.

ولایت پذیری از ولایت فقیه در جامعه تبیین و ترویج شود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایرنا ، علی فتح اللهی در جلسه ستاد گرامیداشت دهه ولایت با اشاره به این که دهه ولایت در بر گیرنده دو عید بزرگ مسلمانان است ، افزود: در این دو عید که بزرگترین عید مسلمانان است ، باید جشن و سرور ویژه ای در شهرستان تالش برگزار شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تالش نیز در ادامه این جلسه بر اهمیت برگزاری باشکوه مراسم عید غدیر تاکید کرد و گفت: نسل جوان امروز ما باید بیش از پیش با عید غدیر آشنا شود.

سیدجلال سیدمحمدی افزود: واقعه غدیر در واقع تمام کننده و کامل کننده رسالت پیامبر اکرم(ص) بوده و غدیر نقشه راه مسلمانان محسوب می شود.

وی با تاکید بر تبیین تمامی زوایای واقعه غدیر برای نسل های مسلمانان بیان کرد: اسلام دین جامعی است و به همین علت زعامت و ولایت در جامعه اسلامی اهمیت ویژه ای دارد و غدیر اثبات کننده این مدعا است.

وی اضافه کرد: دهه امامت و ولایت فرصتی است تا با اجرای برنامه های ارزشی و فاخر بتوانیم در تبیین این جایگاه مهم اسلامی در جامعه گام برداریم.

سیدمحمدی همچنین گفت: تبیین جایگاه ولایت از مهم ترین اهداف ستاد برگزاری دهه ولایت و امامت در تالش است.

وی ایجاد فضای مناسب معنوی و شورانگیز دینی در راستای تبیین جایگاه امامت و ولایت را از دیگر اهداف این ستاد بر شمرد و افزود: گسترش چشمگیر برنامه ها ، افزایش صبغه معرفتی غدیر ، طرح سیره امام علی(ع) به عنوان الگوی جامعه ، مشارکت دادن قشرهای مختلف جامعه در برنامه ها و ایجاد شور و نشاط معنوی از دیگر اهداف عملیاتی این ستاد است.

وی بر ضرورت مشارکت همه قشرهای جامعه در برنامه های دهه امامت و ولایت تاکید کرد و ادامه داد: بر همین اساس تدوین و اجرای برنامه ها به گونه ای پیش بینی شده تا همه قشرها و آحاد مختلف جامعه در این برنامه ها مشارکت داشته باشند.

وی با اعلام این که در دهه امامت و ولایت امسال برنامه های متنوعی در شهرستان تالش برگزار می شود ، اظهار کرد: اقامه نماز با شکوه عید قربان ، برگزاری مراسم شبی با قرآن در نقاط مختلف ، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی ، برگزاری گفتمان های دینی غدیرشناسی ، اعزام مبلغ و مبلغه در راستای تبیین واقعه غدیر ، نواختن زنگ امامت و ولایت ، برگزاری جشنهای ویزه عید غدیر در مساجد جامع پنج شهر تابعه تالش ، جشن بزرگ ویژه غدیر در میدان امام(ره) شهر تالش از مهمترین برنامه های ستاد گرامیداشت دهه ولایت در این شهرستان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه