حبس و جرایم نقدی در انتظار تخلیه‌کننده‌های پسماند در جاده‌ها و محیط ممنوعه

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آستانه‌اشرفیه گفت: حبس و جرایم نقدی در انتظار تخلیه‌کننده‌های پسماند در جاده‌ها خواهد بود.

حبس و جرایم نقدی در انتظار تخلیه‌کننده‌های پسماند در جاده‌ها و محیط ممنوعه

به گزارش ۸دی نیوز، ابراهیم غلامی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه مدییت پسماند این شهرستان، با اشاره به اجرای مصوبات این کارگروه، اظهار کرد: در چند مرحله اقدام مشترک، با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان و شهرداری آستانه اشرفیه، مراکز خدمات درمانی دولتی و خصوصی مورد پایش قرار گرفتند.

وی افزود: این واحدها در خصوص مدیریت پسماندهای پزشکی ملزم شدند تا با عقد قرار داد با شرکت‌های فعال در زمینه امحای پسماندهای پزشکی، نسبت به مدیریت پسماندهای خود اقدام کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آستانه‌اشرفیه گفت: در این طرح از تمامی واحدهای خدمات درمانی حوزه آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر بازدید و پایش به عمل آمد که در اغلب موارد بازدید شده، اصول و معیارهای مدیریت پسماندهای پزشکی رعایت نمی‌شد و این پسماندهای خطرناک در نهایت همراه با زباله های شهری به جایگاه زباله آستانه منتقل می‌شد و یا مورد دستبرد افراد دوره گرد قرار می گرفت.‌

غلامی تصریح کرد: پس از پیگیری‌های مستمر و صدور اخطاریه به واحدهای درمانی متخلف و الزام آنها به عقد قرار داد با شرکت‌های فعال در زمینه امحا پسماندهای پزشکی، در حال حاضر تمام این واحدها نسبت به مدیریت پسماندهای خود اقدام می‌کنند که پس از طی فرایند بی‌خطرسازی، پسماندها به جایگاه زباله آستانه منتقل و دفع می‌شود.

وی با بیان اینکه حبس و جزای نقدی برای متخلفین برداشت غیر مجاز شن و ماسه در شهرستان آستانه‌اشرفیه، خاطرنشان کرد: صاحب شرکت کیسم شمال به دلیل برداشت غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه سفید رود از سوی شعبه ۱۰۱ دادگاه جزایی آستانه و با شکایت حفاظت محیط زیست آستانه‌اشرفیه به اتهام تخریب محیط‌زیست، محکوم به تحمل یکسال حبس و خلع ید از محل متنازع محکوم شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آستانه‌اشرفیه افزود: درباره تخریب محیط‌زیست از طریق برداشت غیرمجاز شن و ماسه توسط یک نفر بوسیله بیل مکانیکی در روستای کیسم پایین پس از توقف عملیات و تنظیم پرونده قضایی، متخلف از سوی شعبه ۱۰۱ جزایی آستانه به مبلغ دو میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس محکوم شد.

غلامی با بیان اینکه ماموران این اداره در حین گشت و کنترل منطقه به یک دستگاه وانت نیسان در محور آستانه به لشت نشا برخورد کردند که راننده آن اقدام به تخلیه زباله در حاشیه جاده کرده بود، گفت: این زباله‌ها متعلق به یکی از تالارهای عروسی منطقه بود که پس از تهیه صورتجلسه در حضور عوامل انتظامی و با حکم مقام قضایی خودروی وی توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

وی افزود: متهم با تشکیل پرونده قضایی و پس از سیر مراحل قانونی بر اساس مفاد قانون مدیریت پسماند از سوی شعبه ۱۰۱ دادگاه جزایی آستانه اشرفیه به پرداخت سه میلیون ریال و توقیف خودرو به مدت سه هفته محکوم شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آستانه‌اشرفیه تصریح کرد: براساس ماده هفت قانون ایمنی راه‌ها مصوب سال ۱۳۷۹ ریختن زباله، نخاله و مصالح ساختمانی، روغن موتور و نظایر آن که موجب اخلال در امر تردد وسایل نقلیه می‌شود ممنوع است و مرتکبان این جرایم علاوه بر جبران خسارات وارده به حبس از سه ماه تا دو سال و جزای نقدی از پانصد هزار ریال تا پنج میلیون ریال محکوم می‌شود.

غلامی خاطرنشان کرد:بر اساس مواد ۱۶ و ۲۰ قانون مدیریت پسماند هر گونه تخلیه پسماند در محیط ممنوع بوده و علاوه بر مجازات مرتکبین، خودروی استفاده شده در تخلیه زباله از یک تا ۱۰ هفته توقیف می‌شود.|تسنیم|

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه