تورم همیشه یک قدم از من جلوتر بود؛

ابتکار جالب جوان گیلانی در کوتاه کردن دست واسطه گران/ برداشت و خرید “توت فرنگی” سر باغ، لذتی برای مشتریان + تصاویر

ابتکار جالب “نوید هادی زاده” جوان گیلانی برای فروش محصول باغش مورد استقبال مردم و خریداران قرارگرفته، “نوید” با تبلیغ در فضای مجازی از مردم می خواهد خود در محل باغ توت فرنگی اش حاضر شوند و از چیدن توت ها لذت ببرند.

ابتکار جالب جوان گیلانی در کوتاه کردن دست واسطه گران/ برداشت و خرید “توت فرنگی” سر باغ، لذتی برای مشتریان + تصاویر

به گزارش ۸دی، “نوید هادی زاده”، جوان گیلانی است که زمین ارثی پدری اش را به کشت و تولید توت فرنگی اختصاص داده؛ “نوید” از جوانانی است که خود کمر همت بسته و با تولید توت فرنگی در یک زمین ۱۵۰۰متری در “دافچاه خمام” تولید شغل کرده است.

این جوان گیلانی در گفتگو با خبرنگار  هشت دی، در رابطه با چگونگی ورودش به عرصه تولید و کشاورزی، گفت: در ابتدا تصمیم گرفتم در  زمین ۱۵۰۰متری که از پدر به ارث رسیده بود، درخت بکارم که یکی از دوستان پیشنهاد باغ توت فرنگی داد این شد که در اواسط سال ۹۷ در خصوص آماده سازی زمین برای کشت توت فرهنگی اقدام کردم.

وی تصریح کرد: از پاییز سال ۹۷ شروع به هموار کردن زمین، تزریق کود حیوانی و تغذیه خاک کردیم و ۱۲ هزار بوته خریداری و شروع به کاشت کردیم.

این جوان گیلانی ادامه داد: بعد از کاشت بوته توت فرنگی، در اردیبهشت ماه بوته ها شروع به محصول رسیدند و این مراحل هر سال ادامه پیدا می کند.

هادی زاده با بیان اینکه تصمیم گرفتم برای سال بعد کاشت این محصول را افزایش دهم، گفت: حدود ۲۲ هزار بوته کاشتم اما امسال بوته ها را خریداری نکردم و با تکثیر بوته های خودم ۱۰۰۰ بوته کاشتم و حدود ۱۵ هزار بوته هم به بازار عرضه کردم.

وی در خصوص روند کاشت توت فرنگی، گفت: کار کاشت آن شاید خسته کننده باشد چون مانند کودکی نیاز به تر و خشک کردن دارد، زمستان باید از هجوم حلزون جلوگیری کنیم و زمستان علف های هرز را جدا کنیم و در اردیبهشت ماه هم باید وجین انجام شود.

وی تصریح کرد: از نظر راضی بودن و سوددهی باغ توت فرنگی در سال اول سود دهی ندارد اما از سال دوم سوددهی دارد.

 

تورم همیشه یک قدم از من جلوتر بود

هادی زاده در خصوص سوددهی، گفت: با توجه بالا بودن تورم اصلا جوابگوی هزینه نبوده است و تورم همیشه یک قدم از من جلوتر بوده است من تازه ۳۰ میلیون هزینه ای که برای این باغ کردم بعد حدود ۳ سال تازه برداشت کردم.

این کارآفرین ادامه داد: من به این کار ادامه می دهم به این امید که سال به سال پر رونق تر شود به هر حال زمانی می رسد که اقتصاد از نظر تورم و رکود وضعیت مناسبی بخود بگیرد و آن موقع من در این شرایط توانستم باغ خود را به سود دهی برسانم در شریط مناسب سود بیشتری می کنم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه های بالا و مشکلات موجود سعی می کنم این کار را ادامه دهم.

وی ادامه داد: در خصوص کمک من برای آغاز فعالیت از تسهیلات جهاد کشاورزی استفاده نکردم و با کمک خانواده و برای خرید وسایل آبیاری و امتیازهای دبگر اقساطی انجام دادم.

فروش توت فرنگی به دست واسطه گران انگیزه را برای فعالیت کاهش می دهد

وی در خصوص فروش محصول، گفت: سال گذشته برای فروش محصول تجربه کافی نداشتم‌ فروش توت فرنگی در بازار بدست واسطه انگیزه را برای فعالیت کاهش می دهد.

هادی زاده افزود: در بحث فروش کارمزدی فردشنده باید برای از بین نرفتن محصول و پلاسیده نشدن آن سریع بفروش رساند.

 

با تبلیغ در فضای مجازی محصولاتم به فروش می رود

وی ادامه داد: سال گذشته در بحث فروش وضعیت خوبی نداشتم و تقریبا میانگین فروش من خیلی پایین بود اما امسال بطور اتفاقی در فضای مجازی تبلیغات انجام دادم توانستم محصولات خودم بفروش برسانم و برای ۱۰ روز آینده پیش فروش داشته باشم با این وجود نمی توانم حوابگوی همه مشتری ها باشم.

برداشت و خرید محصول سر باغ، لذتی برای مشتریان

هادی زاده ادامه داد: یکی از روش هایی که برای فروش محصولاتم انتخاب کردم تشویق مردم و دعوت از آن ها به حضور در سر باغ توت فرنگی و چیدن محصول توسط خود خریدار است، مردم هم از این موضوع استقبال کرده اند و لذت چیدن توت برای شان لذت بخش است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
تو بهترینی باغدار نمونه.
اقبال
انشاالله که موفق باشین.آدرس باغ توت فرنگی کجا هستش؟
در حاشیه