اجرای طرح خدمت رسانی به بانوان درمساجد گیلان/ازظرفیت مساجد درارتقاء توانمندی بانوان استفاده شود

مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان گفت: طرح خدمت رسانی به بانوان در جهت ارتقاء توانمندی‌های بانوان برای نخستین بار به صورت پایلوت همزمان با هفته ولایت در پنج مسجد گیلان برگزار می‌شود.

اجرای طرح خدمت رسانی به بانوان درمساجد گیلان/ازظرفیت مساجد درارتقاء توانمندی بانوان استفاده شود

به گزارش ۸دی نیوز، ساحره میرسیدی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در گفتگو با خبرنگار شبستان با بیان اینکه گیلان دارای مساجد و بقاع متبرکه بسیاری است افزود: با توجه به هجمه‌های فرهنگی بیگانگان علیه کشورما، میتوان از ظرفیت بسیار بالای اماکن مذهبی جهت ترویج فرهنگ اسلامی و آشنایی هرچه بیشتر جوانان با فرهنگ اسلامی، ارزش‌های دینی و ارتقاء آگاهی مردم در بی ارزش بودن فرهنگ غرب استفاده کرد.

این مقام مسئول اذعان کرد: مساجد از دیرباز محل ترویج فرهنگ اسلامی و مذهبی بودند و امروزه نیز باید از ظرفیت این اماکن مقدس در جهت ارتقاء فرهنگ و توانمندی‌های بانوان استفاده کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: ایجاد فضاهای آموزشی در زمینه توانمند سازی بانوان، مشاوره خانوادگی وآسیب‌های اجتماعی ونیز بیماری‌های زنان و … از جمله برنامه های است که برای نخستین بار به صورت پایلوت همزمان با هفته ولایت در پنج  مسجد گیلان تدوین و برگزار می‌شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به زنان توانمند روستایی گفت: در گیلان دختران و زنان توانمندی هستند که در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند و با برنامه ریزی، جهت دهی و حمایت از این توانمندیها می‌ توان زمینه ایجاد اشتغال، درآمد و رونق اقتصادی را برای بانوان فراهم کرد.

میرسیدی در ادامه اذعان کرد: برای رشد و احیاء توانمندی‌های صنایع دستی گیلان برنامه‌هایی تدارک دیده شده است که از جمله این برنامه‌ها شرکت صنایع دستی گیلان در جشنواره‌های بین المللی است.

مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان تصریح کرد: برخی از صنایع دستی گیلان که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است امسال در جشنواره ملی ثبت جهانی یونسکو در اصفهان، شرکت خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: در گیلان غذاهای محلی بسیاری وجود دارد که با توجه به اینکه گیلان یکی از استان‌های گردشگر پذیر کشوراست با برگزاری جشنواره‌های غذا می‌توان هرچه بیشتر غذاهای محلی استان را برای مسافرانی که گیلان را مقصد سفر خود قرار داده‌اند، آشنا کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه