هوای دلنشین شمال با چاشنی توتون و تنباکو!

کافی است یک روز برای استفاده از طبیعت و دوری از زندگی ماشینی به پارک ها و فضاهای سبز بروید تا طبیعتی سبز و دل انگیز را با چاشنی بوی تنباکو و مزه دود احساس کنید.

هوای دلنشین شمال با چاشنی توتون و تنباکو!

به گزارش ۸دی نیوز، کافی است یک روز برای استفاده از طبیعت و دوری از زندگی ماشینی به پارک ها و فضاهای سبز بروید تا طبیعتی سبز و دل انگیز را با چاشنی بوی تنباکو و مزه دود احساس کنید.

پرده ی اول:

گیلان است و در کشور شهره به سرسبزی و نشاط،با مردمانی که در زمان فلاکت این مملکت تنها به مدد ایمانشان به رهبری میرزاکوچک جنگلی دربرابر اجانب روس و انگلیس ایستادگی کردند.

پرده دوم:

مردم گیلان هیچ گاه در دفاع از دین ومرام خود کم نگذاشته اند. اولین شهید نهضت امام روح الله از همین دیار به ملکوت اعلی پرکشیده است.

20121218111335244a

پرده سوم:

مردم هر کوی و برزن را به مشاهیرشان میشناسند.به زیبایی هایشان،به تاریخ و هویتشان.به سوغات و خاطرات خوششان.سرزمینی که مفتخر به زادگاه مرجع عالی قدر جهان تشیع است. زادگاه عبد صالح خدا،آیت الله بهجت فومنی…

پرده ی چهارم:

گیلان سرزمینی ست به وسعت دریاهای انزلی،به بلندی کوههای ماسوله، به برکت زمینهایش…به رنجی که از برنج میبرند…

81243695-5833790

پرده ی پنجم:

اما این روزها کافی است که برای استفاده از طبیعت و دوری از زندگی ماشینی به اطراف شهرهایش بروید به فومن بروید،به لاهیجان و آستارا … تا طبیعتی سبز و دل انگیز را با چاشنی بوی تنباکو و مزه دود احساس کنید.البته بعضا نیز به خروج از شهر هم نیست ؛ در مراکز شهرها نیز قابل دسترس همگان هست.

امروز دیگر هیچ کس حیا و ابایی از کشیدن قلیان که به اذعان کارشناسان بهداشتی چندین برابر مضر تر از سیگار است را ندارد زیرا هم اکنون قلیان بدون هیچ نظارتی و به راحتی در اماکن عمومی به خصوص پارک ها و فضاهای سبز با کمترین هزینه در اختیار افراد قرار می گیرد.

امروزه برخی از جوانان و متاسفانه نوجوانان دیار میرزا گرفتار دود این قلیانها هستند.

پرده ی ششم:

تمام بحث مضرات این پدیده به دود و ضرر جسمی نیست. قلیانسراهایی که به محیط و بستری برای پیامدهای فرهنگی تبدیل شده اند. عواقبی که بر آینده نسل جوان تاثیر منفی دارد.

مکانهایی که محل وقت گذرانی نوجوانان و جوانانی ست که خانواده هایشان در مشغله ی دنیای امروزی از آنها بیخبر مانده اند.

پرده ی هفتم:

براستی به مضرات این معضل اندیشیدیم؟ از سلامت جسم گرفته تا سلامت روح و روان…محلهایی که بستر ساز تربیت نسل امروز ما شده اند و براحتی در دسترس همگان قرار دارند.

با این همه سوابق و مشاهیر در گیلان زمین، حیف نیست که گردشگران در کنار خاطراتشان از گیلان بنویسند: ماسوله، دریا،کلوچه و قلیان …

پرده هشتم:

اما راه حل چیست؟ آیا بستن و پلمپ قلیانسرا ها دردی دوا میکند؟ این مسئله به جز اینکه نان عده ای را آجر میکند سود دیگری برای جوانان کشورمان دارد؟ راه حل هرچه هست در دستان متخصصین این امر است.

مسوولین حوزه سلامت در وزارت بهداشت و درمان با همکاری وزارت آموزش و پرورش باید برای برون رفت از این مشکل نسبت به برنامه ریزی و آموزش به خصوص در بین نوجوانان و جوانان به صورت مستمر برای اصلاح باورهای غلط و پیشگیری از استعمال قلیان اقدام کنند.

کلام آخر:

ای کاش افرادی که پلمپ مراکز عرضه قلیان را راه نجات می دیدند امروز نیز فکری به حال این مشکل و دور همی ها در فضاهای سبز داشته باشند یا نظارت های خود را بر روی این امر تشدید کنند!

و ای کاش خانواده ها زشتی و قبح استفاده از هر گونه دودی مانند قلیان و سیگار را به آن برگردانند تا فرزندان به راحتی در حضور خانواده ها و در دید عموم نسبت به کشیدن آنها اقدام نکنند.

همه ی ما مسئول نسل های آینده ی این کشوریم …

بهجت نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه