نامه سرگشاده “شماره۱″ بسیج دانشجویی دانشگاه غیرانتفاعی جابربن حیان رشت به مسؤلین وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

در جریان برگزاری مراسم تودیع و معارفه دانشگاه جابربن حیان رشت درگیری میان آقای درویش زاده رئیس اسبق دانشگاه و مدعوین بوجود آمد که موجب تشنج دردانشگاه شد.

نامه سرگشاده “شماره۱″ بسیج دانشجویی دانشگاه غیرانتفاعی جابربن حیان رشت به مسؤلین وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

به گزارش ۸دی نیوز، در جریان برگزاری مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه جابربن حیان رشت درگیری میان آقای درویش زاده رئیس اسبق دانشگاه و مدعوین بوجود آمد که موجب تشنج دردانشگاه شد.

بر همین اساس بسیج دانشجویی دانشگاه متبوع طی نامه ای سرگشاده اعتراض شدید خود رابه این جریان و اتفاقات رخ داده در یکسال اخیر اعلام نمودند هنگامی که سال آخر دوره دبیرستان در حال سپری شدن است دانش آموز به این می اندیشد که دانشگاه چگونه محیطی خواهد بود؟

آیا با دبیرستان خیلی متفاوت است؟

مسؤلین دانشگاه چه تفاوت هایی با مدیر و ناظم دبیرستان خواهند داشت؟

به هر حال دانش آموز، دانشجو می شود و در خواهد یافت که دانشگاه محل تحصیلش آیا واقعا دانشگاه است یا اینکه زیر لب خود زمزمه می کند صد رحمت به دبیرستانی که قبلا درس می خواندم!

حکایت دانشگاه ما، یعنی غیر انتفاعی جابربن حیان نیز به همین حکایت دوم می ماند.

از زمانی که وارد دانشگاه شدیم شاهد دعواها و کشمکش های مسؤلین ، سرمایه گذاران، هیأت امنا دانشگاه با یکدیگر شدیم که در یک سال اخیر این موضوع به مسؤلین استانی نیز کشیده شده است تا جایی که در چند ماه اخیر شاهد تعطیلی دو هفته ای دانشگاه و درگیری کارمندان با یکدیگر ان هم در زمان ثبت نام و مراجعه دانشجویان بودیم و در چند روز اخیر در هنگام تودیع آقای نجفی و معارفه آقای فوادیان هم شاهد درگیری و تشنج در این دانشگاه بودیم. این وقایع و شرایط در دانشگاه دانشجویان را به این تلقی رسانده است که همان دبیرستان محیطی آرام تر و با ثبات تر برای علم آموزی و تعالی بود!

با موارد ذکر شده، مسؤلین وزارت علوم اگر درصددند دانشجویان این دانشگاه را از این تلقی بیرون آورده و شروع ترم جدید را در این مکان، برای دانشجویان فضایی در حد دانشگاه و پژوهش فراهم سازند، هرچه سریعتر دست به کار شوند ، زیرا که فضای یأس و تشنج بسیاری از دانشجویان را در بر گرفته و ممکن است عواقب ناخوشایندی در آینده برای این دانشگاه و دانشجویان داشته باشد.

بسیج دانشجویی دانشگاه غیرانتفاعی جابربن حیان رشت هشدار می دهد که در صورت عدم پیگیری ماجراهای نگران کننده مالی و اداری این دانشگاه در نامه های بعدی موضوعات مهمی را با رسانه ها در میان خواهد گذاشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه