مهارت عجیب گدای رشت در حل جدول

نامش را همه می‌شناسند، خصوصا کسبه‌های میدان شهرداری رشت، پیاده راه علم الهدی و راننده‌های کرایه سوار درون شهری البته ارادت خاصی به پول خردهای او دارند.

مهارت عجیب گدای رشت در حل جدول

به گزارش ۸دی نیوز به  نقل از ایسنا، بهرام، مهارت عجیبی در گدایی و اغوای شهروندان شهر دارد. معتاد تزریقی که حالا پس از سالها اعتیاد پرخطر بسان بمبی از بیماریهای خطرناک آزادانه به کسب درآمد از راه تکدی گری می‌پردازد. شگردش را همه می‌دانند، سرخی بتادین بر زردی و سیاهی پای قطع شده از تزریق موادش، اگر زخم پایش را مرهمی نباشد دل هر رهگذری را ریش و زخمی می‌کند.

پرسابقه‌ترین گدای رشت سالهاست در سامانکده شهرداری، میهمان خوانده سامانکده بوده است، با همه خدماتی که در این سالها از قبل نقص عضوش بواسطه ترک گدایی و رهایی از کف خیابانهای رشت، آنهم درست در مرکز شهر و در افق دید شهرداری و شهروندان شهر گرفته، بازپروریهای بی فایده‌اش در کمپها تا درمان رایگان متادون در بهزیستی تا دریافتهای بلاعوض‌ فراوان از بهزیستی و کمیته امداد امام، هر بار به بهانه شروع یک زندگی شرافتمندانه و ترک گدایی….

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، مدتی است سنگفرش‌های پیاده راه علم الهدی رشت، این مسیر خاطره انگیز و نماد فرهنگی شهر رودرروی مجسمه‌هایش، میهمانی از جنس گدایی با عینک دودی و چتر آفتابی بر سر و جدولی در دست دارد. البته این گدا مهارت عجیبی در حل جدول‌ها در کوتاه‌ترین زمان دارد.

دکتر اسماعیل پور، طراح پیشخوان مددکاری متکدیان رشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: اگر اینگونه افراد هیچ تهدیدی برای امنیت روانی و اجتماعی شهر نباشند و اگر چهره شهر توریستی رشت که خواهر خوانده شهرهای معروف دنیا و محل استقرار دفتر همکاری کمیسیون ملی یونسکو است از محل این پدیده آسیب نبیند، ضامن سلامت مردمانی که از سر بی خبری دست بر قضا مسافر یکی از مسافرکشان درون شهری به واسطه رد و بدل این پولهای آلوده و کثیفند، چه کسی می‌تواند باشد؟!

وی تصریح کرد: متکدی حرفه‌ای معلول و معتاد تزریقی مبتلا به بیماری خطرناک شهر رشت با تحریک زخم بساط تکدی گری خویش را هر روز در میدان شهرداری رشت می‌گستراند تا دل شهروندان و رهگذران را درد آورد. باید ببینیم که برخورد مسئولین در راس کار با جرم تکدی گری و این همه تهدید سلامت روان و جسم شهروندان چگونه خواهد بود؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه