اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی گیلان از ۵ مهر

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات گیلان زمان آغاز اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی این استان را از پنجم مهر ماه امسال عنوان کرد.

اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی گیلان از ۵ مهر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، وحید طیفوری صبح امروز در نشست ستادهای شهرستانی سرشماری عمومی کشاورزی سال ۹۳ گیلان اظهار کرد: این سرشماری لازمه آبادانی و خوداتکایی ملی است.
وی با بیان اینکه طرح سرشماری عمومی کشاورزی از پنجم مهر ماه امسال در گیلان آغاز می‌شود، افزود: سرشماری عمومی کشاورزی به دلیل سهم قابل توجه این بخش در تولید ناخالص داخلی و برخورداری از شاغلان بسیار دارای اهمیت زیادی است.

1254
قائم مقام مدیر اجرایی طرح سرشماری عمومی کشاورزی سال ۹۳ گفت: جمع‌آوری آمار و اطلاعات دقیق و به هنگام کشاورزی برای مسئولان و برنامه‌ریزان اقتصادی و کشاورزی بسیار مهم است و می‌تواند ما را در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم گیری‌ها و اجرای سیاست‌های ابلاغی کمک کند.
وی با اشاره به اینکه در گیلان ۱۱ شهر منتخب برای طرح مذکور است، تصریح کرد: برای کاهش هزینه‌ زمان سرشماری در این شهرهای منتخب تنها به فهرست به‌هنگام شده خانوارهایی که از سال‌های گذشته بهره‌برداری کشاورزی داشته‌اند مراجعه می‌شود.
طیفوری خانواده‌ها را جامعه هدف سرشماری عمومی کشاورزی عنوان کرد و یادآور شد: از آنها پرسش می‌شود آیا خانوارهای بهره‌برداری کشاورزی دارند یا خیر، که این کار با مراجعه واحد به واحد به تمام مکان‌ها و خانوارها در سطح استان انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در برنامه پنجم توسعه برای ارتقای جایگاه و وظایف آمار تکالیف قابل توجهی از جمله یکپارچه‌سازی و ساماندهی برای برطرف شدن موازی کاری در نظام آماری کشور، تهیه شاخص‌های مورد نیاز برنامه پنجم توسعه به‌عهده مرکز آمار گذاشته شده است.
مدیر کل آمار و اطلاعات گیلان از برگزاری دوره آموزش مجازی آمارگیران در طرح سرشماری عمومی کشاورزی از ۲۴ شهریور ماه جاری در این استان خبر داد.
وی استفاده از رایانه دستی در سرشماری عمومی کشاورزی را یک تحول در اجرای سرشماری‌ها دانست و متذکر شد: در گذشته آمارگیری با روش کاغذی انجام می‌شد که استخراج و انتشار نتایج روند را طولانی می‌کرد.
به گفته طیفوری امسال پرسشنامه‌های سرشماری عمومی کشاورزی گیلان به صورت الکترونیکی تکمیل می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه