فرماندار آستارا گزارش عملکرد و فعالیت ها در شهرستان را تشریح کرد

به مناسبت “هفته دولت”،فرماندار آستارا گزارش عملکرد و فعالیت ها در شهرستان را تشریح کرد.

فرماندار آستارا گزارش عملکرد و فعالیت ها در شهرستان را تشریح کرد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از آستاراخبر؛سیروس شفقی فرماندار آستارا امروز در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه آستارا در بیان گزارش عملکرد فعالیت ها به مناسبت “هفته دولت” در مصلی این شهر گفت: هر آنچه مردم از دولت تدبیر و امید انتظار داشته در شعار “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” محقق شده است.

DSC_0506

وی آرامش و امید در جو عمومی کشور، مهار تورم، کاهش نوسانات ارز و مسکوکات و مسکن، افزایش ارزش واحد پول ملی و ارائه لایحه خروج از رکود به مجلس شورای اسلامی را از گام های اساسی دولت برشمرد که آثار آن را در آینده کشور شاهد خواهیم دید.

فرماندار آستارا انضباط مالی، استقلال بانک مرکزی، گشوده شدن کلاف مذاکرات هسته ای با حفظ عزت اسلامی و ملی و کسب اعتماد جهانی، طرح تحول سلامت،رونق واحدهای تولیدی را از دستاوردهای دیگر دولت یازدهم در یکسال اخیر بیان کرد.

وی بازگشایی مجدد کارخانه آرد آستارا و نیز نمایندگی فروش و خدمات خودرو ، بهره برداری از سالن ورزشی انقلاب را از برخی از طرح هایی نام برد که در شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفته و یا تکمیل شده اند.

شفقی با اشاره به پتانسیل بندر تجاری آُستارا به لحاظ نزدیکی به سایر بنادر حوزه دریای خزر و نیز قرار گفتن در مسیر کریدور شمال-جنوب و شرق-غرب گفت: این بندر به جهت نزدیکی به ارمنستان، عراق و روسیه می تواند کاهش هزینه ها را به جهت حذف هزینه ترانزیت دربر داشته باشد.

وی اظهار کرد:۲۸ هزار تن بارگیری صورت گرفته در مرداد ۹۳ در بندر آستارا قابل مقایسه با رقم ۲۶ هزار تن سال ۹۲ نیست.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا به ارزش افزوده ایجادشده در بخش واردات شمش از بندر اکتائو و بندر باکو و تبدیل آن به میلگرد در تبریز و صادرات دوباره آن به این بنادر را طرحی بسیار موفق ذکر کرد.

شفقی با بیان اینکه “منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا” در سال ۸۹ مصوب شده بود تقسیم آن به دو منطقه “الف” و “ب” را از علل تعویق اجرایی شدن این مصوبه عنوان کرد و ادامه داد: با افزوده شدن منطقه ۸۰ هکتاری “ب” این مشکل رفع شد.

همچنین وی اظهار کرد:با احداث دروازه پایانه مسافری با تسهیل و رونق در بخش مسافری و گردشگری مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه گمرک آستارا فقط مجوز صادرات کیف و کفش و لباس را داشت افزود: هم اکنون مجوز واردات لوازم خانگی  بزرگ برای این گمرک صادر شده است.

فرماندار آستارا افزایش ساعت کاری گمرک به ۲۴ ساعت،بهره برداری از جرثقیل تلسکوپی آزمایشگاه همکار، افتتاح پنجره واحد ، توافق جهت احداث پل دوم مرزی و  پیگیری جهت فعالیت مجدد بازارچه مرزی را از اقدامات انجام شده در گمرک آستارا نام برد.

وی عنوان کرد: در پنج ماهه اول سالجاری تاکنون صادرات ۲۶ درصد و تزانزیت خارجی نیز ۳۳۰ درصد از لحاظ ارزی افزایش داشته است.

شفقی کل اعتبارات تصویبی از منابع ملی برای شهرستان آستارا را ۴۵۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال ذکر کرد.

وی اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی آستارا و ۱۵ میلیارد ریال نیز جهت تکمیل ساختمان مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را از دیگ اقدامات انجام گرفته ذکر نمود.

شفقی از فعالیت های فرهنگی سپاه ناحیه آستارا نیز به جهت همکاری فعال و مستمر در برنامه ها و مناسبت ها تقدیر و تشکر کرد.

وی در پایان رسیدگی به شکوائیه های مردم در قره سو لوندویل و خلع ید طرح ساحلی صدف پس از ۱۸ سال را از دیگر کارهای انجام گرفته در مدت مسئولیتش در سمت فرمانداری آستارا ذکر کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه