مدیران باید به جایگاهی از تقوا برسند که بتوانند برای مردم پیش نماز باشند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: مدیران جامعه اسلامی باید به جایگاهی از تقوا دست یابند که بتوانند برای مردم جامعه امام جماعت و پیش نماز باشند .

مدیران باید به جایگاهی از تقوا برسند که بتوانند برای مردم پیش نماز باشند

به گزارش ۸دی نیوز، ستاد اقامه نماز استان گیلان با حضور آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان، محمد علی نجفی استاندار گیلان و جمعی از مدیران در بیت نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شد .

آیت الله قربانی در این نشست برپایی نماز را از وظایف دولت اسلامی دانست و اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی همه ما وظیفه داریم  نماز را به نحو احسن در جامعه برپاکنیم .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت افزود: آنچه که از دستورات ائمه به دست ما رسیده است حاکی از آن است که مدیران جامعه اسلامی باید به جایگاهی از تقوا دست یابند که بتوانند برای مردم جامعه امام جماعت و پیش نماز باشند .

محمد علی نجفی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه والای نماز در اسلام و در پیش بودن ایام بازگشایی مدارس و دانشگاهها تصریح کرد : اشاعه فرهنگ نماز در مدارس و دانشگاهها با همکاری معلمان ، مدیران و کادر آموزشی از جمله موارد مهمی بشمار می رود که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم و در جهت نهادینه کردن این مهم تلاش کنیم .

استاندار گیلان گفت : زیباسازی و ساماندهی نمازخانه های مدارس در شورای آموزش و پرورش استان پیگیری شود .

نماینده عالی دولت در گیلان نمازخانه های بین راهی را زیبنده استان نداست و افزود : پاکیزگی و نظافت در فرهنگ مردم گیلان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در دین اسلام نیز تأکیدات ویژه ای نسبت به این مهم شده است اما متأسفانه در برخی از رستوران ها شاهد آن هستیم که مکان نامناسبی را به نمازخانه ها اختصاص می دهند که در این زمینه می بایست فرمانداران ، شهرداران و مسئولین امر  در جهت بازبینی تمامی نمازخانه های بین راهی و پاکیزگی و نظافت آنها اقدامات لازم را انجام دهند .

استاندار گیلان افزود : پاکیزگی ، نظافت و رعایت مسائل بهداشتی در نمازخانه ها باید جزو تکالیف ادارات بهداشت شهرستانها قرار گیرد .

استاندار گیلان با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت : هفته دولت فرصت مغتنمی برای بیان دستاوردهای دولت تدبیر و امید می باشد و انشاء ا… در این هفته شاهد حضور تعدادی از وزرا و معاون رئیس جمهور در استان خواهیم بود.

در ادامه این نشست هریک از اعضاء به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه