دفع بزرگترین حمله داعش به فرودگاه نظامی رقه/تغییر سیاست عربستان در قبال سوریه از بیم داعش

مهمترین تحولات سیاسی و میدانی سوریه در ۲۴ ساعت گذشته را می‌توان دفع بزرگترین حمله داعش به فرودگاه نظامی رقه، توسعه عملیات ارتش در استان ادلب و تغییر سیاست عربستان در قبال سوریه در بیم داعش دانست.

دفع بزرگترین حمله داعش به فرودگاه نظامی رقه/تغییر سیاست عربستان در قبال سوریه از بیم داعش

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس،مهمترین تولات سیاسی و میدانی سوریه در ۲۴ ساعت گذشته را می‌توان دفع بزرگترین حمله داعش به فرودگاه نظامی رقه، توسعه عملیات ارتش در استان ادلب و تغییر سیاست عربستان در قبال سوریه در بیم داعش دانست.

تحولات میدانی

دفع بزرگ‌ترین حمله «داعش» به فرودگاه نظامی «الطبقه» در رقه

منابع خبری وابسته به گروه‌های تروریستی از جمله گروه تکفیری «داعش» درحالی طی روز گذشته خبر تسلط این گروه بر فرودگاه نظامی «طبقه» در رقه را منتشر کردند که منابع سوری این اخبار را تکذیب کردند.

پیشروی ارتش سوریه در عین ترما/سیطره بر بخش‌هایی از کارخانه‌های مطاط و تامیکو

با پیشروی ارتش سوریه در منطقه «عین ترما» در ریف دمشق، این نیروها موفق شدند، بر بخش‌های وسیعی از دو کارخانه «مطاط» و «تامیکو» تسلط پیدا کنند.

توسعه عملیات‌ ارتش سوریه در استان ادلب

نیروهای ارتش سوریه در حالی عملیات نظامی خود در مناطق مختلف استان ادلب را توسعه دادند که هم اکنون این عملیات‌ها بر مزارع اطراف ادلب متمرکز است.

آزادسازی منطقه «الجبیلیه» در حلب/عقب‌نشینی داعش از اطراف فرودگاه «طبقه»

در حالی‌که یگان‌های ارتش سوریه در حلب موفق شدند، منطقه «الجبیلیه» را به طور کامل آزاد کنند که از استان رقه و فرودگاه نظامی «طبقه» نیز خبر می‌رسد که گروه تکفیری «داعش» مجبور به عقب‌نشینی از اطراف آن شده است.

تحولات سیاسی

تغییر سیاست عربستان از بیم داعش در قبال بشار اسد و سوریه

با وجود اینکه از اعلام موجودیت داعش در سوریه بیش از یک سال گذشته تنها در پی حمله این گروهک تروریستی به عراق و خطر افزایش دامنه اقدامات این گروه به عربستان، در محافل غربی گزارشها حاکی است که ریاض از بیم حملات این گروه رویکردش را درباره سوریه تغییر خواهد داد.

اعتراف فرانسه به تسلیح تروریست‌ها در سوریه و چشمداشت همکاری امنیتی دمشق با غرب

رئیس جمهوری فرانسه درحالی به مسلح کردن گروه‌های تروریستی در سوریه از سوی پاریس اعتراف کرد که غرب خواهان همکاری اطلاعاتی و امنیتی دمشق با کشورهای اروپایی برای مقابله با خطر گروه‌های تروریستی از جمله «داعش» است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه