چرا محکمه آقازاده باید پشت درهای بسته باشد؟

چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات گسترده اقتصادی و امنیتی مهدی هاشمی صبح دوشنبه برگزار شد اما برخلاف مطالبه افکار عمومی، با نظر قاضی پرونده مبنی بر غیرعلنی بودن دادگاه، محتوای اتهامات وارده به نامبرده و دفاعیات وی همچنان از دید ملت پنهان نگهداشته شده است.

چرا محکمه آقازاده باید پشت درهای بسته باشد؟

به گزارش ۸دی نیوز نقل از خیبرآنلاین، مردمی که پس از سال ها چشم انتظاری، اینک با خبر محاکمه آقازاده معروف به اجرای عدالت امیدوار شده اند، حق دارند از مسئولان بخواهند دادگاه این فرد را به صورت علنی برگزار کنند تا همگان در جریان اقدامات وی قرار بگیرند.

برپایی چنین محکمه ای در سکوت، موجب سوءاستفاده دشمنان شده و به آنان در ترویج شایعات بی اساس مبنی بر عدم اجرای عدالت در برخورد با آقازاده جنجالی کمک شایانی خواهد کرد.

از قاضی محترم و مجرب دادگاه مهدی هاشمی سوال می شود که چرا بر غیرعلنی شدن دادگاه رای داده است و چرا باید چنین پرونده پرحجم و مهمی در سکوتی عجیب برگزار شود؟

امروز، در صحن مجلس، برخی نمایندگان گفتند که مردم باید بدانند این فرد چه بلایی سر انقلاب و کشور آورده است. طیفه های مختلف دانشجویی و حقوقدانان و مسئولان مختلف کشور نیز بر علنی بودن این دادگاه تاکید ورزیدند.

قاضی محترم پرونده مهدی هاشمی به اظهارات وکلای وی و شخص متهم بنگرد که چگونه در سایه سکوت خبری حاکم بر جزییات پرونده، با خبرنگاران برخورد می کنند و سخن می گویند. علیزاده طباطبایی رسما می گوید اتهامات موکلش نه امنیتی است و نه اقتصادی، بلکه بیشتر به فتنه ۸۸ بازمی گردد.

آقازاده هم حین برخورد با خبرنگار صداوسیما با ادبیاتی که قابل پیگیری حقوقی است، تلویزیون را دروغگو نامید.

آیا قاضی مقیسه، همچنان از پاسخ به مطالبه مردم و مسئولان عدالت طلب خودداری و بر برگزاری غیرعلنی این دادگاه که می تواند افشاکننده پشت پرده بسیاری از اتفاقات ۲۰ ساله اخیر شکل گرفته در انقلاب اسلامی باشد، اصرار خواهد ورزید؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه