یک‌مجتمع آموزشی دررشت‌مطابق‌با استانداردهای بین‌المللی‌تأسیس‌می‌شود

رئیس شورای سیاستگذاری سما استان گیلان از برنامه ریزی برای تأسیس یک مجتمع آموزشی در رشت که استانداردهای آن در سطح بین المللی باشد خبر داد.

یک‌مجتمع آموزشی دررشت‌مطابق‌با استانداردهای بین‌المللی‌تأسیس‌می‌شود

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و دانشگاه ۸دی نیوز، رحمت علی صابری رئیس شورای سیاستگذاری سما استان گیلان در نشستی با اصحاب رسانه به اهمیت خبررسانی در جامعه اشاره نمود و اظهار کرد: از کسانی که در حوزه اطلاع رسانی خدمت و از مجموعه دانشگاه آزاد حمایت می کنند تشکر می نمایم.

وی وظیفه و رسالت خبرنگاران را سنگین دانست و خاطرنشان کرد: مسئولین از اصحاب رسانه انتظار برآورده سازی نقش امانتداری، صداقت و بیان حرف مردم را دارند.

IMG00003

صابری با بیان اینکه در حوزه تعلیم و تربیت با تهدید و ضعف مواجه هستیم، اذعان داشت: نظام و فرهنگ ما مبتنی بر یکسری از ارزشهاست و ما هم باید در راستای این ارزشها گام بر داریم.

رئیس شورای سیاستگذاری سما استان گیلان با اشاره به نامگذاری امسال بر “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: در سالجاری باید عزم دو جانبه ای برای تحقق این شعار صورت گیرد.

وی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و نقاط دیگر جهان اظهار کرد: متأسفانه کودکان غزه در مقابل افرادی هستند که ادعای حقوق بشر دارند اما خودشان مصداق بارز نقض حقوق بشر هستند.

IMG00006

رئیس شورای سیاستگذاری سما استان گیلان در ادامه با تصریح بر اینکه دانشگاه آزاد ۵۰ درصد نیازهای آموزشی کشور را پیش می برد، خاطرنشان نمود: این دانشگاه امروزه به بزرگترین دانشگاه حضوری در جهان تبدیل شده است.

صابری همچنین به سازمان “سما” اشاره کرد و گفت: این سازمان از طرفی مرکز مهارت آموزی و از طرف دیگر مجموعه مدارس دانشگاه آزاد را در بر می گیرد.

وی ارتقای کیفیت و تنوع در فعالیتهای تقاضا محور جامعه را از اهداف “سما” بر شمرد و افزود: با توجه به اینکه بالاترین دغدغه مردم اشتغال است ولی متأسفانه نرخ بیکاری در جوامع تحصیل کرده زیاد است.

IMG00005

رئیس شورای سیاستگذاری سما استان گیلان از برنامه ریزی برای تأسیس یک مجتمع آموزشی در رشت که استانداردهای آن در سطح بین المللی باشد خبر داد.

صابری با اشاره به اجرای طرح سلامت در مدارس سما و اهمیت آن برای والدین تصریح کرد: همه دانش آموزان باید از لحاظ سلامت بررسی شوند که این طرح به طور گسترده برگزار می شود.

وی همچنین افزود: در حال راه اندازی یک مدرسه دوزبانه منطبق بر معیارهای بین المللی هستیم.

IMG00007

صابری در پایان با بیان اینکه یک انسان موفق علاوه بر تحصیل باید ثروت هم داشته باشد، افزود: هنر آن نیست که مدیر یک جامعه ۵ شبانه روز به دلیل مشغله کاری به خانه نرود و اوقات فراقتی نداشته باشد.

علیرضا آزاد بر دبیر شورای سیاستگذاری سما استان گیلان نیز در این نشست با اعلام اینکه “سما” در ۸ شهرستان آستارا، انزلی، تالش، رودبار، رشت، لاهیجان، لنگرود و سیاهکل فعالیت می کند، اذعان داشت: هم اکنون ۴۵۰۰ دانشجو و ۳۲۶۴ دانش آموز در واحد آموزشی سما مشغول به تحصیل هستند.

وی حل مشکل بیکاری جوانان را از سیاستهای سما دانست و افزود: برای بالا بردن کیفیت آموزشی تمام تلاش خود را خواهیم نمود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه