رئیس بسیج جامعه زنان گیلان در گفتگو با 8دی:

اجرای طرح توانمند سازی و اشتغال زنان در پایگاه های مقاومت گیلان/ سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی نیازمند سیاست گذاری در سطح کلان است

رئیس بسیج جامعه زنان سپاه گیلان، گفت: با توانمند سازی و اشتغال زنان سرپرست خانواده در پایگاه های مقاومت بسیج استان به بسیج سازندگی معرفی شده و وام اشتغال دریافت می کنند.

اجرای طرح توانمند سازی و اشتغال زنان در پایگاه های مقاومت گیلان/ سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی نیازمند سیاست گذاری در سطح کلان است

مینا کرم بیجاری، رئیس بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با حضور در دفتر هشت دی به مناسبت هفته بسیج با بیان اینکه خبرنگاران در عرصه حساسی چون دفاع رزمنده ها در جبهه ها هستند اظهار کرد: شما به جای اسلحه قلم در دست دارید.

وی با اشاره به اینکه اقدامات بسیج جامعه زنان با توجه به اقتضاء زمان بیشتر در بحث خدمات رسانی و باورهای دینی بانوان جامعه فعال است، بیان کرد: بانوان در دوران دفاع مقدس نقش اساسی و هدایت گری داشتند و اگر ذره ای لرزه بر عقایدشان می افتاد نمی توانستند رزمنده ها را راهی کنند.

رئیس بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با اشاره به هجمه های دشمن به سمت زنان خانواده پس از انقلاب اسلامی، افزود: دشمن می‌داند که اگر از زن سوءاستفاده کند قوام خانواده گرفته می شود و در اینجا بسیج باید وارد عرصه می شد که بر باورهای دینی و خدمات تاکید کند.

 

** سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی نیازمند سیاست گذاری و تدابیر در سطح کلان است

 

کرم بیجاری با تأکید بر اینکه سبک زندگی اسلامی_ایرانی نیازمند سیاست گذاری و تدابیر در سطح کلان است، با اشاره به افتتاح مهد قرآنی در مسجد فاطمه الزهرا مسکن مهر خاطر نشان کرد: هرچیزی باید از ریشه درست شود و معتقد هستم اگر درخت از ریشه تنومند شود نتایج بهتری خواهد شد بنابراین مهد قرآنی راه اندازی شد تا علاوه بر ایجاد شور و نشاط در کودکان، باور های دینی آنان تقویت شود زیرا این فرزندان باید خلاق و نوآورنده‌های آینده شوند.

 

** فعالیت ۵۳ مهد قرآنی در گیلان

وی در ادامه تصریح کرد: اکنون ۵۳مهد قرآنی در سراسر گیلان فعال است که در پی آن رضایت خاطر خانواده ها از حضور فرزندانشان در این‌ محل کاملا مشهود است.

 رئیس بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان، گفت: بسیج مدافع حریم خانواده است و اگر عفاف و حجاب رعایت شود حریم خانواده هم حفظ می شود، در این راستا همایش علمی، تجمع های مختلف، فروشگاه عفاف و و حجاب و کیفی سازی آن ها و نشست های روشنگری سیاسی و بصیرتی با حضور هادیان سیاسی برگزار شده است.

کرم بیجاری با اشاره به برگزاری کنگره ملی فاطمه شناسی با هدف تبیین الگوهای مثل معصومین، بیان کرد: در این همایش ها کار تبیینی و تفهیم الگوهای برتر درسطح جامعه انجام می‌شود‌.

وی با تأکید بر پرمخاطب بودن خطبه خوانی حضرت زینب «س» که هرساله برای کسانی که به زیارت مشرف نشده اند برگزار می شود افزود: در این برنامه نقش حضرت زینب و دفاع جانانه ایشان از ولایت را برای نسل های جدید انتقال می دهیم که فوق العاده برنامه جذاب و پرمخاطبی است و مخاطب جوان و کودک نیز بسیار دارد.

وی ادامه داد: در برنامه دیگر ما بحث توانمند سازی و اشتغال زنان سرپرست خانواده مطرح می شود که متقاضیان پس از کسب آموزش‌های لازم در حوزه مشاغل خانگی در پایگاه های مقاومت توسط ما به بسیج سازندگی معرفی شده و وام اشتغال دریافت می کنند.

کرم بیجاری در ادامه تصریح‌ کرد: اکنون ما در هر عرصه‌ای ورود کردیم، در روستاها در بحث آموزش دام و طیور خیلی موفق عمل شده و اگر افزایش پیدا کند می توانیم کارگاه های تولیدی خود را معرفی کنیم؛ بچه های بسیج کشاورزی در بخش پرورش مرغ و اردک بسیار فعال هستند اما ثبت نشده و هنوز جز شقل های خانگی است.

رئیس بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با اشاره به وجود بیش از ۷۰۰‌پایگاه مقاومت در استان گفت: محوری ترین کار پایگاه ها آموزش مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانواده یا بدسرپرستان یا جوانان و نوجوان استقبال کننده است.

 

**بسیج نمی تواند خود را جدا از مردم ببیند

وی با تاکید بر اینکه از زمان تأسیس بسیج بالغ بر ۱۰ هزار شغل خانگی ایجاد شده گفت: بسیج نمی تواند خود را جدا از مردم ببیند و هر جایی که رد پای مردم باشد بسیج هم کنارشان هست در واقع می‌توان گفت “ب” بسیج بازوی توانمدی برای مردم، “س” آن سازندگی و خدمات رسانی، “ی” یاری رسانی و “ج” کار جهادی در بسیج است‌.

کرم بیجاری ادامه داد: سه‌شنبه های مهدوی در شهرهای مختلف گیلان یکی از کارهای در سطح آموزه های دینی است و توسط بانوان خودجوش ایجاد شده که در این برنامه مخاطب عام است و با کمک‌ خود مردم انجام می شود.

وی ادامه داد: دریافت مقالات در کنگره ملی فاطمه و همایش های تحکیم خانواده نیز برگزار شد و ماحصل آن در سیاست و برنامه های ما بکارگیری شده، همچنین جوانانی که طالب علم هستند پس از شناسایی در هیئت های علمی و همایش های اندیشه ورز به قسمت دانش و پژوهش معرفی می شوند تا تخصصی‌تر فعالیت کنند.

رئیس بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بسیاری از خانواده ها در بحث خدمات رسانی تحت پوشش ما هستند افزود: تعدادی دانش آموز از لحاظ علمی تحت پوشش هستند و اگر دانش آموزی به ما مراجعه کند ما آن ها را به اساتید معرفی می کنیم.

وی با اشاره به وجود فضای فرهنگی ـ ورزشی در استان ادامه داد: بسیج جامعه زنان در بخش جشنواره‌ها در ایام مناسبت ها نظیر دهه فجر برنامه فرهنگی_ورزشی برپا می شود و دختران ورزشکار به عنوان نخبگان تقدیر می‌شوند.

کرم بیجاری ابراز کرد: از بسیجیان ورزشکار استقبال می کنیم همچنین هم اکنون ورزشکاران ما در باشگاه های حوزه مقاومت به عنوان مربی مشغول هستند.

رئیس بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان در ادامه گفت: گیلان ۳۳شهیده زن دارد که ۷شهیده به علت ترور و مابقی به علت بمباران هوایی بودند که کوچکترین آنها شهیده ۸ساله سنی در رضوانشهر بود اما قبل آن نیز خانم حدادنژاد که ۷ماه باردار بودند همراه همسر خود در بمباران شهید شد و آخرین شهید هم “زهرا دقیقی” است که در بمب گذاری اتوبوس در کربلا شهید شد.

وی با بیان اینکه هرساله یادواره شهدای زن با محوریت شهدای زنان گیلان برگزار می شود بیان کرد: برنامه روز قشر بسیج جامعه زنان نیز با محوریت شهید زن استان است.

کرم بیجاری جذب نیروی جوان در بسیج را از وظایف اصلی بسیج دانست و افزود: افراد می توانند از طریق پایگاه های مقاومت در هر محله، شهر یا مسجد عضو بسیج شوند و ما از حضور جوانان استقبال می کنیم زیرا طبق گفته رهبر انقلاب نیازمند فکر جوانان و نو شدن هستیم.

 

**در راهیان نور همه چیز قابل لمس و عملی است

رئیس بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان در رابطه با گروه های اعزامی راهیان نور توسط بسیج زنان بیان کرد: همه پایگاه‌های مقاومت هر ساله سهمیه ۱۰۰نفره اعزام به مناطق جنگی دارند که با وجود امکانات کم استقبال بالا است اگر زیرساخت ها درست شوند می توانیم نیروهای بیشتری را اعزام کنیم زیرا در راهیان نور همه چیز قابل لمس و عملی است.

رئیس بسیج زنان گیلان با بیان اینکه در اربعین ارتباط زیبایی بین زنان ایرانی و عراقی شکل گرفت ادامه داد: طرح شهید نائب توسط گارگروه استان گیلان به دبیری بنده انجام شد که در این طرح پیکسل بیش از ۷هزار شهید استان تهیه شد و به زنان عراقی هدیه داده شد.

وی افزود: بسیج جامعه زنان کشور به دنبال این است که در همه جای دنیا زنان باهم ارتباط فعال داشته باشند.

رئیس بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در کنگره ۷هزار شهید زن کشور رهبر پیامی دادند و الگوی سوم را مطرح کردند افزود: ایشان فرمودند: زن ایرانی زن شرقی یا غربی نیست بلکه زن ایرانی با کار علمی، پژوهشی و حضور در جامعه با عفت و حجاب یک الگوی برتر هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه