در بازدید نمایندگان استان از مجتمع فولاد گیلان مطرح شد:

کوچکی نژاد: کار مجتمع فولاد گیلان نباید روی زمین بماند/ نیکفر: مسئولین استان هماهنگی های لازم را با نمایندگان گیلان ندارند

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در بازدید از مجتمع فولاد گیلان گفت: همه ی ما باید تلاش کنیم که مشکلات مجتمع فولاد گیلان رفع شود و اگر کوتاهی در این زمینه شود قابل جبران نیست، چون اگر این واحد بزرگ صنعتی فعالیتش بر زمین بماند برای دوباره احیا شدن زمان زیادی صرف خواهد شد.

کوچکی نژاد: کار مجتمع فولاد گیلان نباید روی زمین بماند/ نیکفر: مسئولین استان هماهنگی های لازم را با نمایندگان گیلان ندارند

به گزارش ۸دی ؛ جبار کوچکی نژاد نماینده ی مردم شهرستان رشت در حاشیه ی بازدید از مجتمع فولاد گیلان و گفتگویی با مدیران این شرکت در جمع خبرنگاران  اظهارکرد: اعتقاد بنده بر این است که همه ی مدیران باید در جهت رفع معضلات بسیج شوند و مانند یک جنگ نظامی قرارگاههای تاکتیکی ایجاد کرده و لحظه به لحظه شرایط را کنترل نمایند و در حل آنها بکوشند.

وی افزود : اگر صاحبان صنایع در تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش و سایر موارد دچار مشکل هستند باید در جریان این موارد قرار بگیریم و موانع را مرتفع نماییم.

کوچکی نژاد با اشاره به تصویب قانون رفع موانع تولید عنوان کرد: مدیران دولتی باید در فکر حل بحران اقتصادی با بهره گیری از قرارگاههای تاکتیکی و مدیریت جهادی باشند و به صورت لحظه ای این موارد را مدیریت کنند.

وی تاکید کرد : صاحبان صنایع نباید در پیچ و خم های ادارات دولتی و بروکراسی های ناشی از آنها گرفتار شوند چون دردی از آنها دوا نمی کند.

وی با اشاره به مشکلات برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی در شهر صنعتی رشت گفت: در این شهر صنعتی در برخی واحدها نظیر واحدهای تولیدی قطعات خودرو با تهدیدات جدی مواجه هستیم و مجتمع فولاد گیلان نیز از نظر مواد اولیه دچار مشکل شده است و حضور امروز ما در این واحد صنعتی به دلیل احصای مشکلات این واحد است.

نماینده ی مردم شهرستان رشت ادامه داد: همه ی ما باید تلاش کنیم که مشکلات مجتمع فولاد گیلان رفع شود و اگر کوتاهی در این زمینه شود قابل جبران نیست، چون اگر این واحد بزرگ صنعتی فعالیتش بر زمین بماند برای دوباره احیا شدن زمان زیادی صرف خواهد شد.

وی اضافه کرد : تکلیف ما این است که لحظه به لحظه در کنار این عزیزان قرار بگیریم و آنها را در جهت رفع معضلات حمایت و کمک نماییم.

کوچکی نژاد با اشاره به بازدید خود از فولاد گیلان گفت: کارخانه در حال فعالیت است و نیروها و کارگران آن مشغول بکار هستند اما این نگرانی وجود دارد که مشکلی در این صنعت ایجاد شود و تلاش نمایندگان این است که مسوولین کشوری بخش صنعت را نسبت به وضعیت واحدهای صنعتی و تولیدی استان حساس کنند و از آنها بخواهند که در استان گیلان حضور یابند و از نزدیک با مشکلات آشنا شوند.

وی با اشاره به سفر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان گیلان گفت: اقداماتی پس از سفر ایشان در جریان است. جلسه ای توسط نمایندگان گیلان پس از بازدید وزیر از این شهر صنعتی برگزار شد، پس از آن در تهران با حضور مسوولین دستگاه قضایی جلسه ای برگزار شد و مواردی مطرح گردید.

کوچکی نژاد اظهار داشت: در حال حاضر و در حین بازدید از این واحد نیز با معاون وزیر صنعت ،،معدن و تجارت تماسی حاصل کردیم و مشکلات این کارخانه در شورای معاونین در تهران در حال طرح و پیگیری است.

کوچکی نژاد در پایان گفت : حضور مستمر معاونین وزیر در استان برای پایش وضعیت صنایع بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

نیکفر نماینده مردم شهرستان لاهیجان در حاشیه ی بازدید از مجتمع فولاد گیلان ضمن قدردانی از اصحاب رسانه برای حضور در این مجتمع گفت: مشکلاتی که مربوط به صنایع می شود از طریق رسانه ها منعکس شده و پیگیری های رسانه ها نیز در پیگیری مطالبات مردم استان تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه مجتمع فولاد گیلان یکی از واحدهای تولیدی و صنایع مهم در استان است، گفت: به دنبال دعوتی که از وزیر صنعت، معدن و تجارت در هفته های اخیر برای سفر به گیلان داشتیم ، معضلات این واحد احصا شد و مطالبات مجتمع فولاد گیلان به سمع و نظر وزیر محترم رسید.

وی ادامه داد : مسوولین استان نیز باید پیگیر رفع مشکلات صنایع استان باشند و متاسفانه یک موضوع مهم این است که مسوولین استان هماهنگی های لازم را با نمایندگان گیلان ندارند در حالیکه همراهی و همدلی نمایندگان گیلان و مسوولین می تواند بسیاری از معضلات صنایع استان را در حوزه های مختلف حل کند .

نیکفر در خصوص تعامل دستگاه قضایی با بخش صنعت عنوان کرد : با ورود ریاست محترم قوه قضاییه در جهت جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی ، این امید حاصل شده است که افراد شاغل در این واحدها ،شغل خود را از دست ندهند و مشکلات صنایع سهل تر مرتفع شود و البته برای حل معضلات بخش صنایع ، بانک ها و بنگاههای اقتصادی باید تعامل ، همدلی و همراهی بیشتری داشته باشند .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه