هشت دی گزارش می دهد:

اما و اگرهای معرفی اعضای منتخب شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گیلان/ “قیمومیت از مرکز” بلای جان اصلاحات!

گویا برخی فعالان سیاسی اصلاح طلب نیز به این درک رسیده اند که تصمیم گیری از مرکز و انحصار طلبی و رفیق بازی مدت ها است که آتش بر خیمه اصلاح طلبان انداخته و و حقیقت را برای عامه مردم روشن کرده است.

اما و اگرهای معرفی اعضای منتخب شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گیلان/ “قیمومیت از مرکز” بلای جان اصلاحات!

به گزارش ۸دی، “دگم، تمامیت خواه، پوپولیست و…” واژه ای است که سال ها است برخی اصلاح طلبان برای از میدان خارج کردن رقیب خود به کار می برند. اما این روزها مدعیان اصلاحات و یقه دریده های دموکراسی که بعضا خود را تکنوکرات یا لیبرال هم می نامند، خود عَلم تمامیت خواهی را به دست گرفته اند.

اما این بار در گیلان با سفر “علی صوفی” که مأموریت دارد سروسامانی به امورات اصلاح طلبان گیلانی بدهد، ۱۵ نفر از فعالان سیاسی اصلاح طلب استان گیلان به عنوان اشخاص حقیقی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گیلان انتخاب شدند.

اعضا منتخب عبارتند از؛

۱-محمود حسنی پور
۲-رضا صالح جلالی
۳-کیان پوررهنما
۴-حسن رجیون
۵-عظیم مدبری
۶-احمد حسینی
۷-غلامحسین بخشی
۸-محمد زالفی
۹-فیاض زاهد
۱۰-هرمز ربانی
۱۱-سکینه گلبندی
۱۲-منصور صوفی
۱۳-طاهره اجتماعی
۱۴-محسن باقری
۱۵-احمد یوسفی

انتخابی که با واکنش ها و انتقادات زیادی از فعالان این طیف همراه شده است.

” ۱۰ عضو این شورا از یک حزب هستند، با معرفی های مختلف از تشکل های اجاره ای تهران!”، “دموکراسی با تبصره ی تک ماده رویه نوین پیشکسوتان است که مدتی باب شده!”، اصلاح طلبان بی اصلاح”، این ها گوشه ای از انتقادات و اعتراضات برخی از فعالان سیاسی اصلاح طلب در واکنش به اعضای منتخب شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان استان گیلان است.

نکاتی که با همراهی دیگر حامیان این طیف نیز  همراه شد؛ که در ادامه بخشی از واکنش های اعتراضی فعالان گیلانی اصلاح طلب را که در صفحه عمومی شان منتشر شده می بینید:

 

** با این شیوه تابوت اصلاح طلبی حتی مشایعت کننده ای نیز نخواهد داشت!

همچنین “بهراد ذاکری” عضو شورای شهر رشت نوشت: «سعی به کسب اکثریت برای بستن لیست با حزب های تک نفره، سعی جدید انحصار طلبان اصلاح طلب است که از مشارکت به اتحاد کوچ کرده اند. غافل از اینکه با این شیوه تابوت اصلاح طلبی حتی مشایعت کننده ای نیز نخواهد داشت! تا زمانی که امثال عارف در صدر جریان اصلاح طلبی باشند، منفعت طلبی از تهران تا سایر استان ها حرف اول را خواهد زد».

“شهرام شاهی” در این خصوص نوشت: «قیمومیت از مرکز، انحصار طلبی حزبی نسبی در محل، فقدان جامعیت و چابکی، نتیجه فراموشی دموکراسی، شایسته سالاری، چرخش نیروهای سیاسی و دوری از اهداف اولیه است که اثر قابل پیش بینی آن ریزش نیروهای وفادار و اصیل اصلاحات، عبور و سرخوردگی سرمایه های جوان، عدم اثر گذاری در بدنه اصلاح طلبان است».

اما آنچه مشهود است و در انتقادات فعالان سیاسی به آن اشاره شده قیمومیت خواهی از مرکز و به نوعی همان “تکرار می کنم” های پر از خالی است!

گویا برخی فعالان سیاسی اصلاح طلب نیز به این درک رسیده اند که تصمیم گیری از مرکز و انحصار طلبی و رفیق بازی مدت ها است که آتش بر خیمه اصلاح طلبان انداخته و و حقیقت را برای عامه مردم روشن کرده است.

جبهه ای که همواره بر تصمیم گیری در اتاقی شیشه ای مانور داده است، اکنون به جایی رسیده که انتخاب اعضای شورای عالی سیاستگذاری اش با واکنش های متفاوت و منتقدی روبرو شده است، واکنش هایی که از حقیقتی بزرگ در انتخابات پیش رو خبر می دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه