معاون دادگستری گیلان:

طبیعت نباید ابزار پیشبرد اهداف سیاسی شود/ برخی برای آسفالت کردن جاده های ییلاقی از وزرا نامه می گیرند!

معاون پیشگیری از جرائم دادگستری گیلان، با بیان اینکه حیات ما وابسته به محیط زیست است گفت: برخی به دنبال منافع شخصی و حزبی هستند اما طبیعت نباید ابزاری در جهت پیشبرد اهداف سیاسی شود.

طبیعت نباید ابزار پیشبرد اهداف سیاسی شود/ برخی برای آسفالت کردن جاده های ییلاقی از وزرا نامه می گیرند!

به گزارش خبرنگار ۸دی نشست بررسی آثار اجتماعی و اقتصادی سد لاسک پیش از ظهر امروز با ارائه تاریخچه ای از سدلاسک توسط یوسفی، مبلغ و پژوهشگر تاریخ در پژوهشکده گیلان شناسی آغاز شد.

جان احمد آقایی معاون پیشگیری از جرائم دادگستی گیلان در ادامه با بیان اینکه برگزاری چنین نشست ها در جهت پیشگیری از هدر رفت منابع طبیعی مناسب است اظهار کرد: گیلان به دلیل پیشینیه و سبقه فرهنگی و تاریخی و جلوه های طبیعی و خدادادی شامل جنگل ها و سواحل مورد توجه تمام ایرانیان و حتی جهانیان است لیکن بداخلاقی ها سبب می شود تا این جلوه گری استان کاهش پیدا کند.

وی گیلانیان را میراث دار جنگل های جهانی هیرکانی خواند و افزود: رهبر انقلاب در سال ۷۳منشور حمایت از مراتع و جنگل ها راتصویب کرد که اکنون این منشور مسیر حرکت دستگاه قضایی است.

** مهم ترین عامل خشم طبیعت از بین بردن اراضی و جنگل ها است

معاون پیشگیری از جرائم دادگستری گیلان، اقتصاد گیلان را اقتصاد کشاورزی و سپس گردشگری دانست و بیان کرد: مهم ترین عامل خشم طبیعت که بسیاری از استان ها را درگیر کرد از بین بردن اراضی و جنگل ها بود.

آقایی با انتقاد از ایجاد مناطق گردشگری در مناطق دامداری و کشاورزی، گفت: پایه اقتصاد ماسال دامداری است و باید از دامداران این مناطق حمایت شود و بنای توسعه استان را باید با صیانت از جنگل ها و سپس گردشگری بسازیم.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی به هیچ وجه مخالف توسعه استان نیست، تصریح کرد: اگر طبیعت استان نباشد دیگر گردشگری هم نیست پس اول باید به طبیعت پرداخت.

** برخی از آقایان از وزرا نامه می گیرند تا جاده های ییلاقی را آسفالت کنند 

معاون پیشگیری از جرائم دادگستری گیلان افزود: بعضی از آقایان از وزرا نامه می گیرند تا جاده های ییلاقی را آسفالت کنند در حالیکه در خیابان های شهر با چاله هایی چون خندق های دوران جنگ مواجه می شویم.

آقایی با بیان اینکه قصد ما خیرخواهانه است و دستگاه قضایی اجازه نخواهد داد کسی منفعت طلبانه حرکت کند، گفت: همراه با بسیاری از افراد چون سازمان های مردم نهاد، مدیران مسئولیت پذیر و دلسوزان مردم توانستیم جلودار بسیاری از غارت ها باشیم اما همه باید دست در دست هم دهیم تا این میراث گذشتگان را به آیندگان تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه حیات ما وابسته به محیط زیست است گفت: برخی به دنبال منافع شخصی و حزبی هستند اما نباید طبیعت را در جهت پیشبرد اهداف سیاسی خود بکار بگیریم و همراه با توسعه و ارتقا و هم داشته های خود را لحاظ کنیم.

آقایی در پایان افزود: باید از طریق رهبری تئوری عاطفی یعنی از مدارس آغاز کنیم و خط قرمز ما یعنی صیانت از منابع طبیعی و حفظ جنگل ها و رودخانه، اجرای قانون و کلام رهبری به عنوان منشور کار خود را به همه بشناسانیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه