مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان:

۵ گسل فعال در استان گیلان وجود دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه در استان گیلان پنج گسل فعال وجود دارد گفت: گسل تالش، گسل ماسوله در بین خطوط مرزی استان اردبیل و زنجان، گسل سفیدرود، گسل رودبار، گسل لاهیجان و گسل شمال البرز جزو گسل‌های فعال استان هستند.

۵ گسل فعال در استان گیلان وجود دارد

به گزارش هشت دی، رضا اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان جزو پنج استان نخست حادثه‌خیز کشور است اظهار کرد: سیل و زلزله از بحران‌های طبیعی مورد تهدید استان گیلان هستند.

وی با اشاره به اینکه در استان گیلان پنج گسل فعال وجود دارد افزود: گسل تالش به طول ۱۷۰ کیلومتر، گسل ماسوله در بین خطوط مرزی استان اردبیل و زنجان به طول ۱۵۰ کیلومتر، گسل سفیدرود به طول ۷۰ کیلومتر، گسل رودبار به شکل حلزونی و به طول ۷۰ کیلومتر، گسل لاهیجان به طول ۸۵ کیلومتر و گسل شمال البرز به طول ۵۰۰ کیلومتر جزو گسل‌های فعال استان هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه احداث بناها در گیلان باید هوشمندانه و مهندسی باشد گفت: به موضوع ساخت‌وساز در استانی که بر روی خط زلزله قرار دارد باید توجه بیشتری شود.

اسلامی با اشاره به اینکه تمامی گسل‌های گیلان فعال هستند بیان کرد: گیلان بر روی اطلس زلزله قرار دارد و اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از بلایایی طبیعی باید پیش از وقوع مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در بافت شهری اکنون قوانین ساخت‌وساز رعایت می‌شود افزود: تنها مشکل ما اکنون در زمینهٔ بافت‌های فرسوده است و شهرداری‌ها باید طرح بازآفرینی شهرها را مدنظر داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه زلزله، سیل و طوفان جزو حوادث غیرمترقبه هستند تصریح کرد: احداث بناها در مسیر رودخانه‌ها باعث ایجاد خطر برای مردم می‌شود و احداث ساختمان‌ها در دامنه کوه‌ها نیز زمینه دست بردن انسان‌ها به طبیعت و ایجاد حوادث فراوانی را فراهم می‌کند.

اسلامی با بیان اینکه درزمینه جغرافیای روستاها و شهرها باید سازه‌ها با توجه به اقلیم منطقه ساخته شوند گفت: نظارت بر ساخت‌وساز ساختمان بر عهده سازمان نظام‌مهندسی است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه