رئیس اداره محیط زیست فومن:

۱۴ اخطار زیست محیطی برای دهیاران فومن صادر شده است

رئیس اداره محیط زیست فومن از صدور ۱۴ اخطار برای دهیاران این شهرستان خبر داد و گفت: پرونده چهار دهیار نیز به دادگستری ارسال شده است.

۱۴ اخطار زیست محیطی برای دهیاران فومن صادر شده است

به گزارش ۸دی اسدلله سعدی در نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان فومن، خواستار اجرای دقیق مصوبات شد و گفت: طبق اولتیماتوم استانداری گیلان تفکیک زباله از مبدا باید تمام گستره‌ شهری را در بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید شاهد رها کردن و سوزاندن زباله تر باشیم، اظهار کرد: ظروف یکبار مصرف خطرناکترین نوع پلیمر هستند که به هیچ وجه نباید آنها را سوزاند.

سعدی بر ضرورت ساماندهی تصفیه خانه بیمارستان نیز تاکید کرد و گفت: تصفیه خانه موجود از لحاظ سازه ای و ظرفیت، کارایی لازم را ندارد و آلاینده است.

شاهین علیزاده شادفومنی معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار فومن نیز با تاکید بر حفظ و حراست از محیط زیست و جدی گرفتن مدیریت پسماند، بر ضرورت هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها و ایجاد وفاق جهت مدیریت بهتر پسماند تاکید و بیان کرد: کمبود امکانات و تجهیزات چیزی از وظایف ما کم نمی‌کند و همه وظیفه داریم نسبت به محیط زیست شهرستان فومن احساس تکلیف کنیم.

وی خواستار استفاده از ظرفیت مردم و همچنین گروه های مردم نهاد جهت مدیریت پسماند و آموزش در این زمینه شد و گفت: با توجه به زیست بوم خاص ماسوله و معماری منحصر بفرد این شهر تاربخی، در صورت اجرای طرح شبکه فاضلاب باید ملاحظات لازم نیز صورت پذیرد.

معاون فرماندار شهرستان فومن بر جمع آوری زباله‌های واحد‌های خدماتی و رستوران‌ها نیز تاکید کرد و گفت: در روستاهای فاقد دهیاران باید ترتیباتی اتخاذ شود که ضمن بهره داری از ظرفیت سایر دستگاه‌ها کمترین آسیب به محیط زیست برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه دریافت هزینه جمع آوری زباله از دهیاری‌ها بررسی می شود، افزود: ایستگاه دریافت زباله خشک در سطح شهرهای ماکلوان و فومن احیا شود.

معاون فرماندار فومن همچنین بیشترین مشکل موجود را کمبود امکانات دانست و درباره وضعیت تجمع زباله در محل آتش نشانی فومن که با شکایت مردمی نیز مواجه شده، گفت: زباله‌ها در این محل دپو نمی‌شود بلکه به عنوان محل انتقال از آن استفاده می‌شود اما نامه نگاری و مکاتبات لازم جهت دریافت یک زمین مناسب از منابع طبیعی انجام می‌گیرد.

علیزاده همچنین بر ضرورت تغییر مکان باکس های زباله حاشیه رودخانه‌ها تاکید کرد و گفت: ماسوله رودخان شریان اصلی تالاب انزلی است و آلودگی این رودخانه به تالاب نیمه جان آسیب می‌زند.
شهرستان فومن با دو بخش مرکزی و سردارجنگل در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه