برای دیدار با لاوروف، چاووش اوغلو و دی‌میستورا

ظریف عازم ژنو شد

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان صبح روز سه‌شنبه برای شرکت در نشست مشورتی سه‌جانبه در خصوص کمیته قانون اساسی سوریه عازم ژنو شد.

ظریف عازم ژنو شد

به گزارش ۸دی، این نشست امروز با حضور محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه و همچنین استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه برگزار می‌شود.

در نشست امروز سازش سیاسی در سوریه به ویژه مساله تشکیل کمیته قانون اساسی این کشور بررسی خواهد شد.

طبق گزارش سایت شبکه خبری المیادین، اقدامات بین‌المللی برای حل اختلافات درباره تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه در دست انجام  است و بر اساس اظهارات استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، نشست اخیر آستانه که در ماه جاری میلادی برگزار شد به ویژه از منظر تشکیل کمیته قانون اساسی شکست خورد.

این کمیته شامل ۱۵۰ عضو است که یک سوم آن را مخالفان سوری و یک سوم دیگر آن را دولت سوریه و یک سوم پایانی را جامعه مدنی که سازمان ملل آن را انتخاب می‌کند و هنوز اختلافاتی در مورد این گروه وجود دارد، تشکیل می‌دهند.

کمیته قانون اساسی سوریه مساله مورد اختلاف میان اعضای مذاکرات آستانه شامل روسیه، ایران و ترکیه و نیز کمیته کوچک شامل آمریکا، فرانسه، انگلیس، اردن، مصر و عربستان است که در این میان ریاض بر تعیین تاریخ‌های الزام‌آوری برای تشکیل این کمیته پافشاری دارد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه