به گزارش ۸دی، رییس انجمن مدیریت کیفیت در پانزدهمین جشنواره جایزه ملی کیفیت با اشاره به اینکه مردم نیازمند تغییر هستند، زیرا ذات انسان با تغییر عجین است، گفت: بنگاه ها وقتی گسترش پیدا کند توسعه پیدا می کند و پس از آن اقتصاد کشور توسعه پیدا می کند، بنابراین غلط نیست گفته شود کیفیت محور توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه است و زمانی اتفاق می افتد که مدیریت خلاقیت، مدیریت زمان، مدیریت قیمت و…اتفاق می افتد.

فرزین انتصاریان با بیان اینکه فولاد مبارکه تندیس طلایی اروپا را گرفته و جایزه ملی کیفیت نیز امروز دریافت می کند، تصریح کرد: آیا با داشتن چنین سازمانی مقوله کیفیت پایان می یابد؟ به طور قطع کیفیت فرایندی پیوسته در سطح سازمان است.

او با اشاره بر  رویکرد قدیم استاندارد سازی گفت: در این رویکرد نقش دولت در کیفیت و استاندارسازی دولت مسئول است، برای نمونه وقتی کالای بی کیفیتی تولید می شود نهادهای دولتی مسئول هستند،زیرا تولید و توزیع را به عهده دارد و باید رضایت مصرف کننده را به جا بیاورد، کشورهای اروپایی بیست سال گذشته از این رویکرد فرار بوده اند، زیرا مصرف کننده در این روند بی دفاع است و نمی تواند خسارت خود را در چنین رویکردی دریافت کند و توزیع و تولید کننده برخوردی انفعالی دارند.

او با تاکید بر رویکرد نوین استاندارد سازی گفت: در این رویکرد دولت نقش سیاست گذار و نهادسازی است و  تولید کننده اینجا مسئول است،زیرا مجبور است خوداظهاری کند و تولید او باید مطابق استانداردها باشد و مصرف کننده می تواند حقوق خود را از زبان زننده بگیرد اگر این مدل پیاده شود جامعه خودش به دنبال کیفیت خواهد رفت.