دبیر FATF:

انتظار داریم تا ماه فوریه، ایران کلیه تعهدات باقی مانده خود را تکمیل کند

دبیر کارگروه ویژه اقدام مالی گفت: ز این که بخش زیادی از برنامه اقدام ایران اجرایی نشده است ناراحتیم. انتظار داریم تا ماه فوریه شاهد اجرایی شدن همه آن‌ها باشیم.

انتظار داریم تا ماه فوریه، ایران کلیه تعهدات باقی مانده خود را تکمیل کند

به گزارش ۸دی، دیروز در پایان نشست ماه اکتبر کارگروه ویژه اقدام مالی با تمدید چهار ماهه مهلت به ایران برای تکمیل تعهداتش و خروج از لیست سیاه موافقت شد.

در بیانیه FATF اعلام شده است که هنوز به تعدادی از نگرانی‌های این کارگروه در خصوص ایران از سال ۲۰۱۶ که این کارگروه به تعلیق اقدامات متقابل علیه ایران رای داد پاسخ داده نشده است.

بنابر این بیانیه، تا زمان تکمیل تعهدات، ایران در بیانیه عمومی باقی خواهد ماند و نگرانی از ریسک مالی ایران برای نظام مالی جهانی پابرجا خواهد بود.

از سوی دیگر مارشال بیلینگسلا- دبیر کارگروه ویژه اقدام مالی گفته است برای خروج ایران از لیست سیاه، این کشور باید ۹ اقدام باقی مانده دیگر از ۱۰ اقدام خواسته شده را انجام دهد. وی افزود: از این که بخش زیادی از برنامه اقدام ایران اجرایی نشده است ناراحتیم. انتظار داریم تا ماه فوریه شاهد اجرایی شدن همه آن‌ها باشیم. وی تهدید کرده است که در صورت اجرایی نشدن این اقدامات تا ماه فوریه، FATF تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد.

به گفته پایگاه خبری مارکت واچ، در بین اقداماتی که FATF از ایران خواسته است انجام شود، شناسایی و توقیف دارایی‌های متعلق به افراد و گروه‌های تندرو است که در قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل از آن‌ها نام برده شده است. این کارگروه هم‌چنین از ایران خواسته است استثنایی برای قانون گذاری در خصوص تامین مالی گروه های مورد مناقشه نداشته باشد.

منبع: موج

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه