رییس ستاد کنگره شهدای گیلان خبر داد:

تهیه یک هزار و ۶۰۰ آلبوم معرفی شهدای دفاع مقدس گیلان

رییس ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان از تهیه اسناد معرفی شهدای دفاع مقدس گیلان در قالب آلبوم به صورت مستند خبر داد.

تهیه یک هزار و ۶۰۰ آلبوم معرفی شهدای دفاع مقدس گیلان

به گزارش هشت دی، رییس ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان از تهیه اسناد معرفی شهدای دفاع مقدس گیلان در قالب آلبوم به صورت مستند خبر داد.

سرهنگ جوادی اظهار داشت: با همکاری سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا، اطلاعات و اسناد مربوط به یک هزار  و ۶۰۰ شهید گیلان در دوران دفاع مقدس از بدو تولد تا زمان شهادت گردآوری و در قالب آلبوم مستند شد.

وی افزود: این اسناد شامل دست‌نوشته‌ها، عکس‌ها، مدارک تحصیلی و سجلی و وصیت‌نامه و غیره است که در حال حاضر در ستاد کنگره شهدای استان نگهداری می‌شود و مقرر است طی یادواره های متعدد به خانواده های معزز شهدا تقدیم گردد.

جوادی با تاکید بر اینکه وجود گنجینه ای مستند از شهدای استان، از آن ها الگویی قابل لمس برای نسل حاضر و آیندگان می سازد، گفت: مرور خاطرات شهدا و حفظ یاد و کرامت آنان، بازدید از خانواده های شهدا و همدلی با این عزیزان و وجود یک آلبوم مصور مستند برای دسترسی آسان به اطلاعات هشت هزار شهید استان از دیگر اهداف این طرح است.

رییس ستاد کنگره شهدای گیلان فاز اول اهدای آلبوم های شهدا را همزمان با یادواره شهدای طلبه و روحانی عنوان کرد و اظهار داشت: ۱۵۷شهید طلبه و روحانی در سراسر استان گیلان داریم که در قالب سه یادواره در شرق، غرب و مرکز گیلان یادو خاطره آنان گرامی داشته خواهد شد و آلبوم گردآوری شده این شهدا به خانواده هایشان تقدیم خواهد گردید.

وی محل برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی شرق گیلان را آستانه اشرفیه عنوان کرد و افزود: یادواره شهدای طلبه و روحانی در مرکز استان همزمان با سالروز شهادت میرزاکوچک خان جنگلی در ۱۱ آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

جوادی در خاتمه گفت: آلبوم معرفی شهدای استان گیلان طی بازدید از خانواده های شهدا توسط فرماندهان سپاه و نیروهای بسیجی اهدا خواهد گردید.

منبع: خبرگزاری بسیج

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه