۵۰میلیاردتومان برای زیرساخت‌های آسیب‌دیده گیلان اختصاص یافت

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان از اختصاص افزون بر ۵۰ میلیارد تومان برای بازسازی زیرساخت های آسیب دیده از سیلاب اخیر خبر داد.

۵۰میلیاردتومان برای زیرساخت‌های آسیب‌دیده گیلان اختصاص یافت

به گزارش ۸دی، کاظم یوسفی اظهار داشت: این اعتبار برای بازسازی زیرساخت های آسیب دیده استان از محل اعتبارات حوادث کشور اختصاص یافته است.

وی با یادآوری اینکه از اول مهرماه سه سیلاب در شهرستان های مختلف استان بوقوع پیوسته که خسارت‌های زیادی را بدنبال داشته، افزود: در سیلاب اخیر که ۱۲ شهرستان را در برگرفت؛ افزون بر ۶۰۰ میلیارد تومان در بخش های مختلف خسارت وارد شد.

به دنبال بارش سیل آسا و شدید باران از عصر جمعه دو هفته قبل و طی ۲ روز، بسیاری از معابر دچار آبگرفتگی، برخی واحدهای مسکونی و چند پل در مناطق روستایی گیلان تخریب شد. این سیلاب، آسیب هایی به زیرساخت های استان نیز وارد کرد. پس از وقوع این سیلاب اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در تماس تلفنی با استاندار گیلان بر ضرورت به کار گیری همه امکانات برای مقابله با سیلاب تاکید کرد. طبق اظهار مصطفی سالاری استاندار گیلان؛ بارش باران شدید و وقوع سیلاب، به تاسیسات زیربنایی ۱۲ شهرستان استان آسیب جدی وارد کرده است. محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز ۱۷ مهرماه در سفر به گیلان، از مناطق آب‌گرفته استان بازدید کرد و در نشستی که بمنظور بررسی ابعاد سیل در استانداری برگزار شد؛ از پرداخت تسهیلات و نیز کمک های بلاعوض به آسیب دیدگان سیل در استان های گیلان و مازندران خبر داد و اطمینان داد که دولت، مسئولانه از سیل زدگان حمایت می کند.

وی گفت که براساس مصوبه هیات وزیران ۹ میلیارد تومان برای تامین نیازهای فوری سیل‌زدگان، ۵۰ میلیارد تومان برای امور هزینه ای و یکصد میلیارد تومان برای امور زیربنایی و تملک دارایی مناطق سیل‌زده در استان‌های گیلان و مازندران اختصاص یافت. وی این اعتبارها را برای مرمت زیرساخت ها به ویژه پل ها که موجب قطع ارتباط برخی روستاها با شهر شد، ذکر کرد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه